Gå til innhold

Hvilke vaskemidler bruker du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke vaskemidler bruker du til ulike formål? Kjøkken, bad, gulv, ulike flater etc?

Anonymkode: 77a03...78e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vann og mikrofiberklut på gulv og overflater, zalo og Jif på kjøkkenet og klor på badet. 

Anonymkode: 4ae67...2c0

Skrevet

Som regel vann og klut på kjøkkenbenken. Tørker over mange ganger for dag(mørk høyglans benkeplate. ALT synes.....) Samme på gulvene. Varmt vann og mopp. Om det er ekstra møkkete har jeg i bittelitt klær allrent. 

På badet bruker jeg Wc rens i do, baderomsspray på innredning, klosset og dusj. Vindusspray på speilet og svakt klorvann på gulvet. 

Har også stående litt salmiakk. Den brukes mest til vask på toppen av kjøkkenskapene. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Änglamark-serien fra Coop. Har bare oppvaksmiddel, allround rengjøring, og natron til skuring.

Anonymkode: 60c7c...893

Skrevet

Jeg bruker Zalo-vann til vinduer, overflater, gulvet, dusjen og vasken. Bruker toalettrens til toalettet. 

AnonymBruker
Skrevet

Zalo- og eddikmiks til baderom og vaskerom. 

Dampvasker (behøver ikke rengjøringsmidler) til gulv, fuger, kjøkkenvifter, vinduer, og annet med fett/smuss.

Zalospray til kjøkken. 

Natron ved rens av oppvaskmaskin, misfarget metall, med mer. 

Domestic til toalettene. 

Jif skurekrem for svarte merker på vegger og lignende. 

Anonymkode: 260ca...b12

Skrevet

Etter at jeg lærte at moderne gulv så absolutt ikke skal vaskes i vaskemidler, så har jeg for det meste sluttet å ha vaskemidler i hus. Gulv vaskes i vann og kanskje en dråpe zalo, støv støvsuger jeg for det meste og tørker over med fuktig klut med vann. Vinduene vasker jeg i nylonvask, badet vasker jeg egentlig veldig sjelden. Jeg spruter litt domestos eller klorin i toalettet og spyler bare ned hele badet med dusjen. Kjøkkenet vasker jeg i det jeg måtte ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...