MortenMinstelønn Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 (endret) Ikke skrevet av meg, Men noen fine og grusomme ord før natten legger seg. Men med håp om en annen fremtid. Snart kjenner jeg ikke byen min igjen Så forlatt, så øde at det er like før den letter Byen kjenner snart ikke meg igjen heller Selv ikke speilet holder følge og klokkene mine ligger etter Bare en ting er sikkert Dette tar tid. Dette tar tid. Men ikke si at det er ikke motbakke det går oppover Ikke si det så lenge noen dør Ikke si det så lenge noen ikke får tatt farvel Si det ikke så lenge noen mister levebrødet, går på veggen og går konkurs Ikke si at motstand gjør sterk heller Ikke si det Si det ikke så lenge noen risikerer livet for å redde andre Og si i hvert fall ikke at det alltid er godt for noe Det er ikke det Så ikke si det Du skal si: Når dette er forbi har vi lært å kjede oss Det er på tide Vi må komme overens med sekundene og på talefot med timene igjen Men nå vet vi hva vi får, men ikke hva vi har Det tar uker, kanskje år Den tiden det tar å lære å kjede seg Selv om det er det eneste du gjør Men når du omsider er utlært kan du i det minste glede deg over at en dag, en dag vil ingenting bli som før Lars Saabye Christensen Endret 8. april 2020 av MortenMinstelønn 2
Anbefalte innlegg