Gå til innhold

Frankrike reise i september?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men den får de tilbake igjen raskere siden flere får det på kortere tid. Ja, det kan bli jævlig for svenskene når det står på, men de får i det minste noe som ligner en hverdag tilbake raskere enn det vi får. I Norge vil dette kunne vare flere år med nestengt samfunn.

Anonymkode: a343d...05b

Svaret får vi vel en gang i fremtiden, hvilken strategi som var best.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Apis skrev:

Svaret får vi vel en gang i fremtiden, hvilken strategi som var best.

Jepp. Men i landene som er mest restriktive vil økonomien (og dermed folkehelse generelt) gå til helvete i mellomtiden, så i Norge spiller det egentlig ikke så stor rolle nå, vi er på vei inn i ruin uansett.

• Liker 1
Skrevet

Det er lenge til september enda, nesten et halvt år.  Mye kan skje innen da. Ikke spør på kg. For ingen her vet en dritt. Får ta en måned av gangen å se hva som skjer. Håper også de åpner opp for utenlandsreiser til sensommer eller høst. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, wintergirl skrev:

Det er lenge til september enda, nesten et halvt år.  Mye kan skje innen da. Ikke spør på kg. For ingen her vet en dritt. Får ta en måned av gangen å se hva som skjer. Håper også de åpner opp for utenlandsreiser til sensommer eller høst. 

Går det til september før man kan åpne grensene og eventuelt lette på andre tiltak, så er Norge kjørt uansett. Da vil det minste problemet til folk hvor man kan reise eller hvilke konserter man ønsker å se, men å få mat nok på bordet i en verden der 90% er arbeidsløse.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det til september før man kan åpne grensene og eventuelt lette på andre tiltak, så er Norge kjørt uansett. Da vil det minste problemet til folk hvor man kan reise eller hvilke konserter man ønsker å se, men å få mat nok på bordet i en verden der 90% er arbeidsløse.

Skjerp deg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, wintergirl skrev:

Skjerp deg!

Skjerp meg? 400.000+ er allerede permitterte eller arbeidsløse, og i månedene som kommer vil det bli langt flere. Folk mister livsgrunnlag, hus og hjem. So jåda, det fører fort til fattigdom og om at mange må prioritere beinhardt til det mest nødvendige som mat. Da kommer ferie langt ned på listen.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå har FHI snakket om muligheten for å åpne for utenlandsreiser ganske snart. Men det er ikke bare slik at Norge på trekke frarådingen - i tillegg må Frankrike tillate innreise, og det må gå fly. 
Alt dette er høyst uvisst. Jeg ville ventet og sett det an. 

Anonymkode: 14e32...8c5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, nå har FHI snakket om muligheten for å åpne for utenlandsreiser ganske snart. Men det er ikke bare slik at Norge på trekke frarådingen - i tillegg må Frankrike tillate innreise, og det må gå fly. 
Alt dette er høyst uvisst. Jeg ville ventet og sett det an. 

*må, ikke på

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp meg? 400.000+ er allerede permitterte eller arbeidsløse, og i månedene som kommer vil det bli langt flere. Folk mister livsgrunnlag, hus og hjem. So jåda, det fører fort til fattigdom og om at mange må prioritere beinhardt til det mest nødvendige som mat. Da kommer ferie langt ned på listen.

Det er langt ifra sikkert det blir så ille negativt du skisserer her. Det vet du ikke noe om før om en stund. Håper på det beste her.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*må, ikke på

Ja, er det jeg tenker også. Hjelper ikke om Norge tillater utreise så lenge Frankrike ikke tar imot turister. Der er tiltakene veldig strenge, så har et ørlite håp om at det vil roe seg der i løpet av sommeren. Men er jo umulig å spå. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, wintergirl skrev:

Det er langt ifra sikkert det blir så ille negativt du skisserer her. Det vet du ikke noe om før om en stund. Håper på det beste her.

Vel, jeg håper at jeg tar feil. Men det ser jo ikke bra ut når 400K allerede har mistet jobben når det har gått en måned. Da kan man lett tenke seg til hva som skjer med 2-3 måneder til med nedstengt samfunn.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg håper at jeg tar feil. Men det ser jo ikke bra ut når 400K allerede har mistet jobben når det har gått en måned. Da kan man lett tenke seg til hva som skjer med 2-3 måneder til med nedstengt samfunn.

Nå skal de begynne å  åpne litt igjen snart, så får vi ta det derfra. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, wintergirl skrev:

Hva skal de åpne? Er da bare delvis bhg og skole. Ingen kan reise med det første.

Anonymkode: 296a1...046

AnonymBruker
Skrevet

Mye kan skje i løpet av en sommer, med sommervarme. Viruset spres ikke like raskt i høye temperaturer, så jeg tenker at det kan være at ting har kommet i gang igjen i Europa etter sommeren.

Anonymkode: 363d1...bca

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal de åpne? Er da bare delvis bhg og skole. Ingen kan reise med det første.

Anonymkode: 296a1...046

Du vet ikke om det er lov til å reise utenlands til sommer. Hadde det vært helt sikkert at det ikke blir lov, så hadde alt blitt kansellert nå.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, wintergirl skrev:

Ja, det åpner nok litt ettehver, men i mellomtiden mister flere hundretusen flere jobben. Det fører til massearbeidsledighet og etterpørselsvikt, noe som igjen kan føre til anarki og kaos.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt og planlagt som vanlig. 

Vi vet jo ikke. Fatter ikke at så mange her inne vet mer enn FHI, WHO og Myndigheter til sammen. 

Ingen vits i å sitte her i April å la frykt og worst-case diktere det neste året. Kan vi ikke reise så kan vi ikke det, det tar vi når vi kommer dit. 

Anonymkode: 3e790...e6e

• Opprett ny...