Anonym-bruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Jeg har nær familie i Frankrike. Hadde egentlig bestilt reise denne måneden, men den har jeg selvfølgelig avlyst. Har ikke møtt dem på 2 år, så har veldig lyst å se dem. Tenker nå reise i september. Men er jo veldig i tvil. Hva tenker Kvinneguiden? Er det en realistisk tanke?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Ja, det synes jeg. Anonymkode: 75456...806 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Nei. Kan nesten garantere deg at det ikke blir utenlandsreiser utenfor norden før neste år. Anonymkode: ba592...257 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Det blir ikke reiser utenfor Skandinavia i 2020. Anonymkode: dfc16...cf7 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke reiser utenfor Skandinavia i 2020. Anonymkode: dfc16...cf7 Hva med skoleturene til Polen og Berlin? Burde vi ikke fått avklart dette? Anonymkode: 296a1...046
Anonym-bruker Skrevet 8. april 2020 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke reiser utenfor Skandinavia i 2020. Anonymkode: dfc16...cf7 Hvordan vet du det? Er det skrevet et sted? 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Anonym-bruker said: Hvordan vet du det? Er det skrevet et sted? Sunn fornuft. Vi er langt unna toppen her til lands, den kommer i høst iflg FHI. Grensene vil selvsagt være stengt fram til den er passert. Vi er også avhengig av at nabolandene får kontroll før vi kan reise utenlands slik at vi ikke drar med oss elendigheten hjem slik at det blir ny oppblomstring her. Foreløpig har ingen av nabolandene imponert. Men du må gjerne argumentere for det motsatte. Anonymkode: dfc16...cf7 5
Anonym-bruker Skrevet 8. april 2020 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sunn fornuft. Vi er langt unna toppen her til lands, den kommer i høst iflg FHI. Grensene vil selvsagt være stengt fram til den er passert. Vi er også avhengig av at nabolandene får kontroll før vi kan reise utenlands slik at vi ikke drar med oss elendigheten hjem slik at det blir ny oppblomstring her. Foreløpig har ingen av nabolandene imponert. Men du må gjerne argumentere for det motsatte. Anonymkode: dfc16...cf7 Vi vet jo ikke hvordan dette vil ende, hvor lenge det vil vare. Toppen kan jo være nådd før den tid. 1
Rosatoast Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, Anonym-bruker skrev: Jeg har nær familie i Frankrike. Hadde egentlig bestilt reise denne måneden, men den har jeg selvfølgelig avlyst. Har ikke møtt dem på 2 år, så har veldig lyst å se dem. Tenker nå reise i september. Men er jo veldig i tvil. Hva tenker Kvinneguiden? Er det en realistisk tanke? Syntes du skal dra uavhengig av hva KG sier. Du finner jo for det meste belærende eksperter, og frekke kvinner her! 😄 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 4 minutter siden, Anonym-bruker said: Vi vet jo ikke hvordan dette vil ende, hvor lenge det vil vare. Toppen kan jo være nådd før den tid. Den kan det. Pek oss gjerne i retning til noe som tyder på at den vil være nådd før den tid. Jeg har ikke sett noe informasjon som tilsier det, heller tvert i mot. Solberg og Høie har vært veldig diffuse i håp om at det ikke allerede nå skal gå opp for folk at landet i stor grad kommer til å være nedstengt ut året da det fort vil kunne føre til opptøyer, men alle med et visst omløp og evne til å resonnere skjønner jo hvilken vei det bærer. Anonymkode: dfc16...cf7 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, Anonym-bruker skrev: Jeg har nær familie i Frankrike. Hadde egentlig bestilt reise denne måneden, men den har jeg selvfølgelig avlyst. Har ikke møtt dem på 2 år, så har veldig lyst å se dem. Tenker nå reise i september. Men er jo veldig i tvil. Hva tenker Kvinneguiden? Er det en realistisk tanke? Jeg kan ikke se for meg det. Det kommer jo ikke til å gå fly fra Norge til Frankrike, og du kommer deg jo aldri gjennom alle de landene med bil. Full stopp allerede i Danmark. At hele Europa er åpent så tidlig føler jeg det nesten er 0 prosent sjanse for, men for all del, jeg tar gjerne feil Anonymkode: f8a7c...b32 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med skoleturene til Polen og Berlin? Burde vi ikke fått avklart dette? Anonymkode: 296a1...046 Når er disse turene? Anonymkode: dfc16...cf7
Gjeste mann Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 Helt på grensen av hva jeg ville ansett som reallistisk. MEN. Det går jo an å bestille og betale flybilletter. Så kommer en av tre ting til å skje: 1. Flyselskapet kansellerer billettene. Du får pengene tilbake. 2. Flyet kommer til å gå, men UD fraråder å reise. Du kommer til å få penger tilbake på reiseforsikringen. 3. Flyet går og det er ingen reiserestriksjoner. Reis og kos deg. NB jeg har nettopp bestillt fly, hotell til Stockholm marathon 5.september. Tenker på samme måte her. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Kan nesten garantere deg at det ikke blir utenlandsreiser utenfor norden før neste år. Anonymkode: ba592...257 Jeg håper du har rett. Jeg vil unngå mas om å reise selv. Anonymkode: 7f913...67c 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Den kan det. Pek oss gjerne i retning til noe som tyder på at den vil være nådd før den tid. Jeg har ikke sett noe informasjon som tilsier det, heller tvert i mot. Solberg og Høie har vært veldig diffuse i håp om at det ikke allerede nå skal gå opp for folk at landet i stor grad kommer til å være nedstengt ut året da det fort vil kunne føre til opptøyer, men alle med et visst omløp og evne til å resonnere skjønner jo hvilken vei det bærer. Anonymkode: dfc16...cf7 Smittetoppen kan være i mai, den kan være i november. Det er det ingen som vet, heller ikke du. Om landet skulle være stengt ut året, så spille det ingen rolle lenger egentlig, for da vil alt være raknet, og matmangel/medisinmangel vil være problemet. Utenlandsreise vil da være det siste folk tenker , når folk dreper hverandre i gatene for et brød eller en kartong melk. Før Kina ,som da har stabilisert seg, fyerer av en del av sine atomvåpen fordi de se ustabile Europa som en trussel. Så ja ,da er det slutten. Anonymkode: a343d...05b 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med skoleturene til Polen og Berlin? Burde vi ikke fått avklart dette? Anonymkode: 296a1...046 Dette er vel på nivå som russetid med læring og det minste problemet Norge står overfor nå. Skoleturer til Polen/Berlin er hele året. Skulle dere dra nå på våren så blir det ikke noe av. I november kanskje, men ingen vet enda. Anonymkode: 759f4...091 1
Apis Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sunn fornuft. Vi er langt unna toppen her til lands, den kommer i høst iflg FHI. Grensene vil selvsagt være stengt fram til den er passert. Vi er også avhengig av at nabolandene får kontroll før vi kan reise utenlands slik at vi ikke drar med oss elendigheten hjem slik at det blir ny oppblomstring her. Foreløpig har ingen av nabolandene imponert. Men du må gjerne argumentere for det motsatte. Anonymkode: dfc16...cf7 Problemet er at Sverige ikke kjører samme smitteregime som Norge og Danmark. Mens vi har noe som kan ligne på kontroll har svenskene absolutt ikke kontroll.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #18 Skrevet 9. april 2020 8 minutter siden, Apis skrev: Problemet er at Sverige ikke kjører samme smitteregime som Norge og Danmark. Mens vi har noe som kan ligne på kontroll har svenskene absolutt ikke kontroll. Men den får de tilbake igjen raskere siden flere får det på kortere tid. Ja, det kan bli jævlig for svenskene når det står på, men de får i det minste noe som ligner en hverdag tilbake raskere enn det vi får. I Norge vil dette kunne vare flere år med nestengt samfunn. Anonymkode: a343d...05b 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #19 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er vel på nivå som russetid med læring og det minste problemet Norge står overfor nå. Skoleturer til Polen/Berlin er hele året. Skulle dere dra nå på våren så blir det ikke noe av. I november kanskje, men ingen vet enda. Anonymkode: 759f4...091 Jeg håper de avlyser. Er i oktober. Jeg vil ikke at de skal reise, men skolen lager fortsatt dugnad og salg av diverse. Ikke sikkert det er åpne hotell på den tiden. Anonymkode: 296a1...046
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #20 Skrevet 9. april 2020 Jeg tror resrtriksjoner og/eller egen sunn fornuft vil begrense reising fram til de finner en vaksine eller, dersom de ikke gjør det, fram til sykdommen har brent ut i store områder (f eks at det er rolig i Europa, men fortsatt smitte i Sør-Amerika - smitten må være langt unna). Begge disse scenariene ligger langt fram i tid. Vaksine har de vel sagt kanskje 18 mnd. Tror ikke sykdommen raser seg ferdig i første runde før.dette året har gått. Anonymkode: 0c87d...156
Anbefalte innlegg