AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Kjenner jeg gruer meg til tidsklemma igjen. Eller ikke direkte min tidsklemme. For jeg er hjemme med baby. Mannen har hjemmekontor, tenåringsdatteren hans er hjemme, min datter er hjemme. Og vi har så mye tid sammen. Spiser måltider, ler og fjaser, småkrangler som går over i dype samtaler. Vi har gode rutiner og god stemning. Babyen får masse tid med søstrene sine som elsker å dulle, og pappaen kan ha babyen på fanget mens han sitter i møter. Snart skal alle hvert til sitt og vi går tilbake til å "Ikke kjenne hverandre" Har virkelig lært å sette pris på ting oppi dette.. Hvordan er ståa hos dere? Anonymkode: ca003...d3d 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Samme her. Hjemmeskole var slitsomt, men samtidig tror jeg ungene aldri har jobbet så bra med skolearbeid hjemme før. Samtidig har vi koset oss veldig. Godt å få masse familietid sammen. Mine barn er aktive, og vi har alle fritidsaktiviteter i ukedagene, det har vært ganske deilig med fri fra dette! Slippe å stresse hjem fra jobb for å rekke fotballtrening. Kaste i oss mat og haste med lekser. Gruer meg til hverdagen igjen. Anonymkode: cebf7...231 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Synes det har vært deilig å sette ned tempoet og få mer tid med barna mine. Tror også det har vært bra for dem med tettere oppfølging på skolen, lærerne godtar mer slurv enn vi gjør, eller får det ikke med seg med mange barn er kanskje mer korrekt å si. Det eneste er at det er litt lange og slitsomme dager å få tid til både skole og hjemmekontor på samme dag. Men jeg kan godt fortsette noen uker til, null problem. Skal hvile meg godt opp i påsken nå. Anonymkode: 1b3cc...53b 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Så fint å få høre at dere koser dere sammen, litt avveksling fra ørten poster i denne stilen: Sitat "guuud, når dør jeg. Jeg klarer ikke mer, barnehagene MÅ ÅPNE FØR JEG GÅR PÅ VEGGENE!!! Hilsen mor med 4 unger som skal ha hjemmeskole og hjemmekontor og livet er ikke til å holde ut" Anonymkode: 66ce4...317 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Føler vi har funnet hverandre. Tenåringen hans har blitt aktiv, rydder etter seg, fått hobbyer hjemme, tatt over hele ansvaret for hunden plutselig, så den har hun nå stålkontroll på med mat osv. Kan forstå de med barnehagebarn og hjemmekontor. Det høres rimelig hektisk ut 😅 Ts Anonymkode: ca003...d3d 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Men det er vel ikke sånn at fotballtreninger og annen aktivitet utenom skolen åpner igjen? Det er jo bare de yngste som skal tilbake i barnehage/skole Anonymkode: f6875...397 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 Syns også disse ukene hag vært deilig. Vi har tre barn mellom 1 år og 5 år, de har lekt så mye sammen og krangler mye mindre enn tidligere. Masse kvalitetstid og mye kos. Litt styr for oss foreldre med hjemmekontor, men hverdagen for ungene er mye roligere og vi har fått så mye tid sammen. Anonymkode: 57fd0...853 7
Sunnys Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 Samme her.. synes det har vært så deilig med hjemmetid med barna. Fått vasket hus, bakt og gjort ting jeg ellers ikke får gjort i den travle hverdagen. jeg gruer meg også til hverdagsstresset igjen. Kunne hatt det slik en mnd til 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 Er jo forferdelig at krona kollapser, og konsekvensene for arbeidsmarkedet osv. Det ønsker jeg jo ikke før oss, men fy søren så mye jeg har innsett og lært, og prisgitt. Og ikke minst hva som ikke er viktig. Godt å se det er flere som omfavner livet sitt hjemme Tenk så utrolig godt for ungene å se oss såpass mye, og ikke minst i godt lys:) Ts Anonymkode: ca003...d3d 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 Jeg er enig, TS men jeg bruker anledningen til å glede meg ekstra til sommerferien nå! Selv om vi neppe skal mer enn på telttur i sykkelavstand hjemmefra. Anonymkode: d0847...a7b 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig, TS men jeg bruker anledningen til å glede meg ekstra til sommerferien nå! Selv om vi neppe skal mer enn på telttur i sykkelavstand hjemmefra. Anonymkode: d0847...a7b Hehehe 😅 anbefaler appen ut.no om du ikke allerede har den ts Anonymkode: ca003...d3d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg gruer meg til tidsklemma igjen. Eller ikke direkte min tidsklemme. For jeg er hjemme med baby. Mannen har hjemmekontor, tenåringsdatteren hans er hjemme, min datter er hjemme. Og vi har så mye tid sammen. Spiser måltider, ler og fjaser, småkrangler som går over i dype samtaler. Vi har gode rutiner og god stemning. Babyen får masse tid med søstrene sine som elsker å dulle, og pappaen kan ha babyen på fanget mens han sitter i møter. Snart skal alle hvert til sitt og vi går tilbake til å "Ikke kjenne hverandre" Har virkelig lært å sette pris på ting oppi dette.. Hvordan er ståa hos dere? Anonymkode: ca003...d3d Er så fornøyd med hjemmeskole.Vi rett og slett storkoser oss! Gøyt å se de gjør skolearbeid og hjelpe de og være mer sammen uten at vennene henger her hver dag.Og de er så opptatt.Får mye mer kvalitetstid sammen.Spiser alle måltid sammen.Og går turer og lufter oss. Snakker og spiller brettspill sammen. Gruer meg til skolen begynner igjen. En skal begynne og en skal være hjemme lengre. Redsel for å bli syk da jeg ikke tåler influensa til vanlig og blir alvorlig syk.Og redd for at dette blir enda verre. Kommer nok til å holde begge hjemme. Hva tenker lærere om det? Vil ikke sende en for å bli syk. Vi bestiller matvarer på døren og gjort i flere uker no . Og ta sjangsen på det som kommer no.Er ikke noe særlig! For det kommer til å eskalere! Og bli fullt på sykehusene og. Vi åpner for tidlig. Føler med bransjene og vil ikke at de skal tape. Men vil heller ikke risikere livet mitt eller noen andres! Hvorfor ikke bare ha hjemmeskole til sommeren? For de som har mulighet til det? Burde vært valgfritt! Syns og synd på gravide lærere eller andre i risikosonen eller har noen hjemme som ikke vil tåle å bli syk! Stor risk dette her! Når man ser hvor galt det går andre plasser! Bare ett tidspørsmål før vi er der selv! Anonymkode: f0a6c...181
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns også disse ukene hag vært deilig. Vi har tre barn mellom 1 år og 5 år, de har lekt så mye sammen og krangler mye mindre enn tidligere. Masse kvalitetstid og mye kos. Litt styr for oss foreldre med hjemmekontor, men hverdagen for ungene er mye roligere og vi har fått så mye tid sammen. Anonymkode: 57fd0...853 Ja merker og søskenkjærligheten er mye bedre. Det er ikke alt stress og forventningene som følger med å gå på skolen.De er mye mer avslappet og koser seg mye mer! De er så snille og det er så godt! Anonymkode: f0a6c...181 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Er så fornøyd med hjemmeskole.Vi rett og slett storkoser oss! Gøyt å se de gjør skolearbeid og hjelpe de og være mer sammen uten at vennene henger her hver dag.Og de er så opptatt.Får mye mer kvalitetstid sammen.Spiser alle måltid sammen.Og går turer og lufter oss. Snakker og spiller brettspill sammen. Gruer meg til skolen begynner igjen. En skal begynne og en skal være hjemme lengre. Redsel for å bli syk da jeg ikke tåler influensa til vanlig og blir alvorlig syk.Og redd for at dette blir enda verre. Kommer nok til å holde begge hjemme. Hva tenker lærere om det? Vil ikke sende en for å bli syk. Vi bestiller matvarer på døren og gjort i flere uker no . Og ta sjangsen på det som kommer no.Er ikke noe særlig! For det kommer til å eskalere! Og bli fullt på sykehusene og. Vi åpner for tidlig. Føler med bransjene og vil ikke at de skal tape. Men vil heller ikke risikere livet mitt eller noen andres! Hvorfor ikke bare ha hjemmeskole til sommeren? For de som har mulighet til det? Burde vært valgfritt! Syns og synd på gravide lærere eller andre i risikosonen eller har noen hjemme som ikke vil tåle å bli syk! Stor risk dette her! Når man ser hvor galt det går andre plasser! Bare ett tidspørsmål før vi er der selv! Anonymkode: f0a6c...181 Jeg tenker at alle har anledning til å søke om å få hjemmeskole ut året. Men da bør man selvsagt begrunne det med frykt for å bli smittet av korona. Det er noe i det minste jeg tenker man burde få gjennomslag for i disse tider, særlig hvis man kan begrunne det helsemessig innad i egen familie. Særlig dessuten hvis minst en av foreldrene er oppegående nok til å mestre hjemmeundervisning med sitt barn, som de fleste er. Jeg hadde nok søkt om dette hvis jeg hadde hatt barn i 1.-4. trinn. Skal sies at både min mann og jeg er i en risikogruppe mtp viruset. Anonymkode: e10e3...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 Ja, det funker vel når en er i permisjon. Vi har vært to voksne som har måttet jobbe døgnet rundt. Sitter ikke igjen med «gode minner», kun dårlig samvittighet for hvor lite vi har fått fulgt opp barna. Anonymkode: 3d84d...419 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 Høres koselig ut, TS. Nyt det mens det varer. Her er det 3åring som må aktiviseres i tillegg til 7-åring og 9-åring som skal skoleres, i tillegg en arbeidsgiver som krever 80% effektivitet på hjemmekontor. JEG ser frem til at skolene åpnet igjen😆🥳. Gav uttrykk dette og fikk høre at jeg var en dårlig mor som synes det var såååå fælt å "tilbringe litt tid med ungene"🙄. Anonymkode: 2643b...478 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres koselig ut, TS. Nyt det mens det varer. Her er det 3åring som må aktiviseres i tillegg til 7-åring og 9-åring som skal skoleres, i tillegg en arbeidsgiver som krever 80% effektivitet på hjemmekontor. JEG ser frem til at skolene åpnet igjen😆🥳. Gav uttrykk dette og fikk høre at jeg var en dårlig mor som synes det var såååå fælt å "tilbringe litt tid med ungene"🙄. Anonymkode: 2643b...478 Herlighet 😅 Det hadde jeg også blitt sprø av 🙊 Her er det jo bare luksus. To store barn som bidrar, en mann som for det meste er tlf vakt på jobben, og en baby som er superenkel uten noe form for kolikk, refluks osv. Da er det lett å kose seg. Du har liksom 3 aldere hvor alle 3 er i en fase (ifølge boka) da hadde jeg låst meg inne på et rom å latet som jeg hadde tatt meg en kjøretur så ingen lette etter meg hjemme 😅 All kred til deg, og de i din situasjon 🙏 Ts Anonymkode: ca003...d3d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #18 Skrevet 9. april 2020 Jeg må si jeg gruer meg til skolen og barnehagene åpner igjen. Jeg jobber som vikar i barnehage gjennom et bemanningsbyrå, og har derfor hatt en usikker arbeidshverdag allerede før dette startet. Synes egentlig ikke det er så stas å jobbe i barnehage, men inntekt må man jo ha. Ble permittert da skolene og barnehagene stengte pga mangel på oppdrag, og har kost meg sammen med familien siden da. Barna krangler mindre, vi kan sove lenger om morgenen, og kun den ene har hatt hjemmeskole, som har vært ferdig kl 13.00. Jeg har heller selvsagt ikke hatt hjemmekontor siden jeg er permittert. Dagpenger får jeg også👍. Gruer meg til hverdagsstresset starter igjen. Opp 06.20 for å rekke å levere i barnehagen, og å få sendt 3.klassingen på skolen, før jeg er med andres barn enn mine egne fra 08.30 til 16.00, gjerne i forskjellige barnehager hver dag. I tillegg så blir det jo neppe noe av alt som er positivt med hverdagen, nemlig de to utenlandsferiene vi skal på i sommer og fotballtreninger/kamper for laget til sønnen min(Jeg er trener). I tillegg fikk vi ikke dratt på hytta i påsken som jeg gledet meg enormt til. Så for min del kunne dette vært mye lenger når det uansett er så mye begrensinger som det er når skolen og barnehagen åpner igjen Anonymkode: f527f...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #19 Skrevet 9. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet 😅 Det hadde jeg også blitt sprø av 🙊 Her er det jo bare luksus. To store barn som bidrar, en mann som for det meste er tlf vakt på jobben, og en baby som er superenkel uten noe form for kolikk, refluks osv. Da er det lett å kose seg. Du har liksom 3 aldere hvor alle 3 er i en fase (ifølge boka) da hadde jeg låst meg inne på et rom å latet som jeg hadde tatt meg en kjøretur så ingen lette etter meg hjemme 😅 All kred til deg, og de i din situasjon 🙏 Ts Anonymkode: ca003...d3d Glemte jo å skrive at mannen har samfunnskritisk jobb så lite hjelp å få der😆 Men jeg klager ikke, bidrar mer enn gjerne til dugnaden. Men det blir fint når skolene åpnes, det skal jeg innrømme. Også skal vi kose oss masse i påska. Anonymkode: 2643b...478
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #20 Skrevet 9. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres koselig ut, TS. Nyt det mens det varer. Her er det 3åring som må aktiviseres i tillegg til 7-åring og 9-åring som skal skoleres, i tillegg en arbeidsgiver som krever 80% effektivitet på hjemmekontor. JEG ser frem til at skolene åpnet igjen😆🥳. Gav uttrykk dette og fikk høre at jeg var en dårlig mor som synes det var såååå fælt å "tilbringe litt tid med ungene"🙄. Anonymkode: 2643b...478 Skjønner ikke at arbeidsgivere krever tilnærmet full effektivitet på hjemmekontor fra folk som har barn. De må da skjønne at det er nærmest umulig å få til med barn flytende rundt hjemme. Spesielt hvis noen av de har hjemmeskoke og trenger hjelp med det. Anonymkode: f527f...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå