Gå til innhold

Betaling av barnehage om barnet ikke kan gå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hørt noe om dette? Tenker ikke på de som frivillig velger å holde barnet hjemme, men som MÅ grunnet risiko? Regjeringen sa det jo selv, st barn enten i risikogruppen eller med noen i kjernefamilien i risikogruppen fortsatt skal holdes hjemme. Vi kan vel ikke bli pålagt å betale nesten 3500kr i mnd når vi kan bruke det?

Anonymkode: 8fcd6...507

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er sikkert for tidlig å spørre om det nå, da det er utrolig mye annet som må bli tatt hånd om først.

Men tenker jo at det er rart om en må betale fullpris ihvertfall, men familiene det gjelder må nok betale en liten sum. Det er jo andre barn som kunne gått i barnehagen, som er på venteliste f.eks. De kunne jo gått der, og betalt fullpris. Så ta det til betraktning 

Edit: Tenker også dette er noe du kan ta opp med ditt lokale NAV kontor.

Endret av Rosatoast
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Det er sikkert for tidlig å spørre om det nå, da det er utrolig mye annet som må bli tatt hånd om først.

Men tenker jo at det er rart om en må betale fullpris ihvertfall, men familiene det gjelder må nok betale en liten sum. Det er jo andre barn som kunne gått i barnehagen, som er på venteliste f.eks. De kunne jo gått der, og betalt fullpris. Så ta det til betraktning 

Tvilsomt barn som ville kommet inn i barnehagen nå i slutten av barnehageåret vel? Skjønner det om det drøyer over sommerferien, men ikke de siste to månedene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Holder du barnet hjemme mister du vel plassen?

Anonymkode: 995a4...0fa

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Holder du barnet hjemme mister du vel plassen?

Anonymkode: 995a4...0fa

Om regjeringen sier at vi må holde barnet hjemme nå som ting er som de er? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man får tilbud om plass igjen, så må man betale. 

Men det er jo egentlig ingen som vet helt sikkert hva som skjer.. 

Anonymkode: af695...c5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Rosatoast said:

Her har barnehagene sagt at ingen får starte. Blir nok med de gamle barna, de vil ikke ha inn nye i tillegg.

Anonymkode: ecfff...b55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må betale dersom man velger å holde barnet hjemme til tross for at ingen er i risikogruppen, var inntrykket jeg fikk.

Altså at man ikke må betale om man oppfordres til å være hjemme.

Anonymkode: 23174...dc4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må betale dersom man velger å holde barnet hjemme til tross for at ingen er i risikogruppen, var inntrykket jeg fikk.

Altså at man ikke må betale om man oppfordres til å være hjemme.

Anonymkode: 23174...dc4

Håper det stemmer.. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du føler du ikke trenger plassen kan du si den opp. Da slipper du å betale. 

Anonymkode: 4f0ce...7eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom du føler du ikke trenger plassen kan du si den opp. Da slipper du å betale. 

Jeg trenger jo plassen når dette roer seg igjen, uavhengig om det tar seks uker eller 18 måneder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg trenger jo plassen når dette roer seg igjen, uavhengig om det tar seks uker eller 18 måneder.

Da må du betale for den. Det er nok av barn som står på venteliste for å få plass i barnehage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du betale for den. Det er nok av barn som står på venteliste for å få plass i barnehage.

Selv om staten gir ordre om at barnet ikke skal i barnehage nå? Det er rimelig spesielt. Så vidt jeg har forstått har ikke de som har brukt denne barnehagen de siste ukene måttet betale en krone, og vi som er nødt til å holde barnet hjemme fremover må det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men blir betalingen redusert i mai også for alle? 

Anonymkode: 41bcb...e10

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tvilsomt barn som ville kommet inn i barnehagen nå i slutten av barnehageåret vel? Skjønner det om det drøyer over sommerferien, men ikke de siste to månedene.

Aldri si aldri, frøken. 

Folk flytter, barnehagebytte o.l , slike situasjoner er ikke uvanlige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om staten gir ordre om at barnet ikke skal i barnehage nå? Det er rimelig spesielt. Så vidt jeg har forstått har ikke de som har brukt denne barnehagen de siste ukene måttet betale en krone, og vi som er nødt til å holde barnet hjemme fremover må det?

Når har staten gitt ordre om at barnet ditt ikke skal i barnehage? Med mindre barnet ditt er syk er det opp til deg om det skal i barnehagen eller ei. Du får ikke avslag i pris når det er sykt ellers heller?

• Liker 1
Skrevet

Her har barnehagene sagt at ingen får starte. Blir nok med de gamle barna, de vil ikke ha inn nye i tillegg.

Anonymkode: ecfff...b55

Hvorfor får ingen starte? 
Uansett, det er èn av ... hvor mange barnehager på landsbasis? 

Folk flytter, barnehagebytte etc skjer hele tiden. Vi bor mange i Norge, så det er ikke uvanlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når har staten gitt ordre om at barnet ditt ikke skal i barnehage? Med mindre barnet ditt er syk er det opp til deg om det skal i barnehagen eller ei. Du får ikke avslag i pris når det er sykt ellers heller?

På pressekonferansen sa de at barn som er i risikosonen eller med foreldre/søsken i risikosonen ikke skal i barnehage/skole enda. Da ser jeg på det som en form for ordre?

Jeg får selvfølgelig ikke prisavslag når barnet er sykt ellers, men det er jo noe helt annet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor vi andre skattebetalere i praksis skal betale deg - i form av at du slipper å betale for barnehageplassen - når det er du som velger å holde barnet hjemme.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hørt noe om dette? Tenker ikke på de som frivillig velger å holde barnet hjemme, men som MÅ grunnet risiko? Regjeringen sa det jo selv, st barn enten i risikogruppen eller med noen i kjernefamilien i risikogruppen fortsatt skal holdes hjemme. Vi kan vel ikke bli pålagt å betale nesten 3500kr i mnd når vi kan bruke det?

Du må sikkert få erklæring fra fastlegen din om at du er i risikogruppen, slik at barnet ditt dermed må holdes hjemme jamfør informasjonen fra myndighetene.

https://www.nrk.no/norge/ma-holde-seg-hjemme-nar-skolene-apner-1.14977125

Anonymkode: bc20e...4fe

• Liker 1
  • Opprett ny...