Gå til innhold

Navnet Fred

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om navnet Fred? Uttales med lang e. 

Jeg syns det er koselig og pent. Forslag til mellomnavn tas også imot, da jeg muligens syns navnet er litt kort. 

Anonymkode: 53ce0...34f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fred som i peace?

Anonymkode: 1fbca...6df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en koselig lærer som het det. Husker han fortalte historien bak navnet igjen og igjen - han var født på frigjøringsdagen ❤️ Gode minner. 

Anonymkode: 30248...b64

• Liker 2
Skrevet

Fred Ludvik 

Fred Gunnar

Fred Ole

Fred Are

Fred Øyvind

Fred Martin

Fred Peder

Fred Vegar

Fred Stian

Fred Ivar

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skal uttales med lang e, bør du ikke ha dobbeltnavn. Da blir uttalen "fredd" med én gang, rett og slett fordi det er lettere når det kommer et navn til rett etter. Jeg har et fornavn på tre bokstaver (og etternavn på fem bokstaver) og that's it. Lever helt fint med det ;) Man må ikke ha to fornavn bare fordi man har et kort navn.

Anonymkode: 5a80c...6d4

• Liker 3
Skrevet

Fint navn men Fredrik høres mye bedre ut. Tenk i framtida det barne kommer til å bli mobba for navnet sitt. 'Hei Fred, skal vi krige litt' f.eks

AnonymBruker
Skrevet

Tvillinggutta mine heter Fred og Krig. Passende navn. 

Anonymkode: eb91f...506

Skrevet

Det er vel ingen som sier Freed, man sier Fredd. Så hvis du absolutt vil at ungen skal hete Freed, må du belage deg på å rette og rette og rette på folk. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du vil at uttalen skal være med lang e, må du nesten kalle ham Fréd. Ellers blir navnet uttalt Fredd.

Jeg foreslår Olsen til mellomnavn. :lur: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2020 den 18.57, Ullvott skrev:

Hvis du vil at uttalen skal være med lang e, må du nesten kalle ham Fréd. Ellers blir navnet uttalt Fredd.

Jeg foreslår Olsen til mellomnavn. :lur: 

I alle fall hvis han er odelsgutt😄

Jeg tenker hyggelig betydning, men hadde ikke selv orket et liv med å rette på uttale. 

Anonymkode: a9c88...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...