AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Min samboer er en flink far, men irriterer meg over at han er for kosete med barna om jeg kan kalle det det.. Han lar barna være oppe til 2200-2230 nå i påsken, og skolene har vært stengt. De sitter og ser på samme TV program, og han nusser på de, masserer og stryker på de. Jeg har så utrolig behov for at de legger seg! Jeg klarer ikke ha de på meg hele dagen! Jeg vil legge de, og at vi kan ha alenetid. Vi koser aldri, så jeg har sagt flere ganger at jeg kunne tenkt meg litt alenetid om kvelden. Jeg blir spist opp. Dessuten er jeg en elendig mor i forhold til hva han er, for jeg må av og til si nei når de vil sitte i fanget og kose når kl er 22 om kvelden.. 9 og 6 år er de.. Anonymkode: 9fe75...721
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Han er da ikke en flink far?? Ungene bør legge seg tidligere selv om det er ferie. Hvorfor har dere de oppe så lenge? Anonymkode: 91a72...487 14
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er da ikke en flink far?? Ungene bør legge seg tidligere selv om det er ferie. Hvorfor har dere de oppe så lenge? Anonymkode: 91a72...487 Jo han er flink. Men det er veldig mye «dikkedikk».. han er aldri sint på de, og han er veldig tålmodig, alt for tålmodig. Det er alltid jeg som gnåler om at de skal pusse tenner godt og vaske fingre nøye.. Han er jo flink med de. Men er jeg helt teit som ønsker å legge de? Anonymkode: 9fe75...721 3
Nuka Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Han er ikke en dårlig far, men jeg syns ikke han er en så fantastisk flink far bare fordi han har masse kjærlighet til de.. å la de være oppe så lenge hver dag er en stor definisjon av ansvarsløshet. Du er slett ikke elendig fordi du må si nei til å sitte i fanget innimellom, vil ha alenetid med han og ønsker at de legger seg før natta.. Jeg er likens og ei ganske flink mor faktisk. Jeg sier ikke nei ofte, men innimellom passer det faktisk ikke at de her hjemme sitter i fanget.. 15
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Vær glad for det du har, for jeg har det motsatte Anonymkode: d6fcf...610 4
Guidet Kvinne Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Han er jo grenseløs. Det er det motsatte av å være flink. Barna bør legge seg senest 21, den yngste egentlig før. 17
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 8 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Han er jo grenseløs. Det er det motsatte av å være flink. Barna bør legge seg senest 21, den yngste egentlig før. For noe tull Anonymkode: 623bd...b71 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Heldige barn som får være oppe lengre når det er ferie , du høres sjalu ut i grunn Anonymkode: 623bd...b71 5
Guidet Kvinne Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull Anonymkode: 623bd...b71 Uenig. Barna bør legge seg før slik at de får søvnen sin og de voksne får voksentiden sin. Mannen til Ts evner ikke grenser. Det er ikke bra i det hele tatt. 13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heldige barn som får være oppe lengre når det er ferie , du høres sjalu ut i grunn Anonymkode: 623bd...b71 Sjalu på barna mine? Nei, der tar du feil. Jeg blir lei av barna mine. Er ikke noe tenning på mannen, men det er hyggelig å kunne ha voksentid.. Anonymkode: 9fe75...721 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 Å du fikk barn fordi det var fint på papiret? For en flink pappa. Tenker de elsker å være med han. Du får kjøre deg en tur da, gå tur, jobb i hagen ect. Så når barna er i seng så spør du om ikke han kan kile deg på ryggen. Problemet løst. Anonymkode: ede85...755 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 Synes han virker flink jeg.. Nå denne tiden kan det være kjedelig for barn, at hverdagen ble så brått endret på. At han lar barna være oppe litt lenger og i tillegg bruker tid sammen med dem, kan være noe positivt i det store og det hele, så lenge han greier å snu det igjen før skolestart, så er det jo ikke noe problem. En artikkel fra bufdir ble lagt ut på VG eller noe her om dagen, og til og med de sier at man kan fire litt på reglene nå. Har barna et søvnproblem og står opp klokka seks uansett uten muligheter til å slappe av på dagen, skjønner jeg at du reagerer, men hallo.. Seriøst.. Ta deg sammen. Anonymkode: 94a86...7f8 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 Det kan jeg godt forstå! Han høres veldig kjærlig ut, men grenser og rutiner er også omsorg og viktig for barn. Kan i hvert fall inngå kompromiss om leggetid senest kl 21. Selv det er sent synes jeg, i hvert fall for 6-åringen. Vi legger 6-åringen vår kl 19 og småsøsken kl 18.30, noe som er ren rutine hos oss. Det er tidlig, men hun er trøtt og har aldri protestert på det. TV-kos, ro og alenetid på kvelden er viktig, spesielt nå som vi er sammen hele dagen. Anonymkode: 36272...83d 5
Nuka Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 (endret) Det er stor forskjell på å lire litt på regler og å la en 6-åring være oppe til 11 om kvelden.. så lenge 7-åringen her i hus gjør skolearbeidet (før ferien) først får hun holde på med både læringsapper og lekeapper på nettbrettet sitt, men hun får også oppmuntring på å gå ut så lenge det ikke et iskaldt eller regner kraftig. Hun får være våken til 20:30-21:00 som er senest og får ta en kjeks i ny og ne så lenge hun spiser mat i tillegg. Hun får brus på ettermiddagen nå i ferien, men ikke ubegrensa ect. Det er STOR forskjell på å lire litt på reglene og det å være direkte uansvarlig. Kabalen er vanskelig, men det er vel greit å se alle så lenge barna går først også?.. 🙄 Endret 8. april 2020 av Nuka 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 15 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Uenig. Barna bør legge seg før slik at de får søvnen sin og de voksne får voksentiden sin. Mannen til Ts evner ikke grenser. Det er ikke bra i det hele tatt. Uenig man kan fint Ha grenser selv om barn får være lenger oppe i ferier Anonymkode: 623bd...b71 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #16 Skrevet 8. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å du fikk barn fordi det var fint på papiret? For en flink pappa. Tenker de elsker å være med han. Du får kjøre deg en tur da, gå tur, jobb i hagen ect. Så når barna er i seng så spør du om ikke han kan kile deg på ryggen. Problemet løst. Anonymkode: ede85...755 Enig Anonymkode: 623bd...b71
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #17 Skrevet 8. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjalu på barna mine? Nei, der tar du feil. Jeg blir lei av barna mine. Er ikke noe tenning på mannen, men det er hyggelig å kunne ha voksentid.. Anonymkode: 9fe75...721 Du blir lei så da skal de legge seg selv om mannen din ønsker å ha de oppe? Anonymkode: 623bd...b71 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Skrevet 8. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å du fikk barn fordi det var fint på papiret? For en flink pappa. Tenker de elsker å være med han. Du får kjøre deg en tur da, gå tur, jobb i hagen ect. Så når barna er i seng så spør du om ikke han kan kile deg på ryggen. Problemet løst. Anonymkode: ede85...755 Han er veldig flink. Er man ikke flink dersom man vil ha litt tid alene da? Anonymkode: 9fe75...721 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #19 Skrevet 8. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer er en flink far, men irriterer meg over at han er for kosete med barna om jeg kan kalle det det.. Han lar barna være oppe til 2200-2230 nå i påsken, og skolene har vært stengt. De sitter og ser på samme TV program, og han nusser på de, masserer og stryker på de. Jeg har så utrolig behov for at de legger seg! Jeg klarer ikke ha de på meg hele dagen! Jeg vil legge de, og at vi kan ha alenetid. Vi koser aldri, så jeg har sagt flere ganger at jeg kunne tenkt meg litt alenetid om kvelden. Jeg blir spist opp. Dessuten er jeg en elendig mor i forhold til hva han er, for jeg må av og til si nei når de vil sitte i fanget og kose når kl er 22 om kvelden.. 9 og 6 år er de.. Anonymkode: 9fe75...721 Mannen din høres ut som en fantastisk og kjærlig far. Men herregud jeg forstår deg så inderlig godt! Jeg legger eldste på 8 år senest 20.30. Etter så langt tid hjemme med barna 24/7 trenger jeg litt tid for meg selv, uten barn. Anonymkode: 3ea89...e90 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #20 Skrevet 8. april 2020 De må legge seg tidligere. 6-åringen først og 9-åringen litt senere. Har barn med samme aldersforskjell men de er litt eldre. Yngste sier ikke noe på at hun må legge seg først. Anonymkode: 21e9f...a03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå