AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #21 Del Skrevet 8. april 2020 Det som irriterer og engster meg i dag er at vi er i den situasjonen vi er i. Det er skremmende og kritisk. Hisser meg ikke noe særlig opp over medias dekning. Det er ingen oppskrift over "hvordan dekke en pandemi". Kildekritikk, kritisk tenkning, evnen til å skru av, overse eller kassere etter ønske er greit å huske på. Fint å være pressekritisk, men alt det der greiene om at media og myndigheter har en "agenda" blir vel konspirasjonsteorietisk for meg. Anonymkode: df889...fd5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjeste mann Skrevet 8. april 2020 #22 Del Skrevet 8. april 2020 (endret) Enig med de fleste her. Dagbladet har vært ille (særlig med den Grünerløkka-reportasjen). NRK og VG har også sine "svin på skogen" når det gjelder skremsel. Aftenposten synes jeg er best av de "store". Jeg vil anbefale å følge med på Forskning.no, Faktisk.no og Filternyheter.no. Les også rapportene fra FHI. Og for all del; Følg Henrik Vogt på Facebook. Lege og forsker som har gode synspunkter på krisen. Endret 8. april 2020 av Gjeste mann 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 8. april 2020 #23 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg føler jeg blir fintet hele tiden. Mulig det bare er meg 🤣 Ser på Nyhetene en kveld - sitter igjen med følelsen "Dette går bra, nå har vi det under kontroll". Dagen etter "Ingen blir immune, verdensøkonomien går til helvete, vi må ha tiltak i hele 2020 og leve med Koronaen til vi får en vaksine i 2021" og sitter igjen med følelsen faen-i-helvete. Mandag - Det går til helvete i Sverige. Tirsdag-Det går bra i Sverige. Onsdag-Det går til helvete i Sverige,og flokkimunitet fungerer ikke. Torsdag- Det går strålende i Sverige, de har like god kontroll som oss. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #24 Del Skrevet 8. april 2020 At Espen ikke er nok på tv Anonymkode: 45f4d...6d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjeste mann Skrevet 8. april 2020 #25 Del Skrevet 8. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Særskrivningsfeil Anonymkode: 9906a...727 Enig Fint å bli minnet på at det er jo egentlig det som alltid irriterer mest. Uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #26 Del Skrevet 8. april 2020 Er det andre enn meg som er pissredd nå? Anonymkode: 6b11d...194 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #27 Del Skrevet 8. april 2020 8 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Jeg føler jeg blir fintet hele tiden. Mulig det bare er meg 🤣 Ser på Nyhetene en kveld - sitter igjen med følelsen "Dette går bra, nå har vi det under kontroll". Dagen etter "Ingen blir immune, verdensøkonomien går til helvete, vi må ha tiltak i hele 2020 og leve med Koronaen til vi får en vaksine i 2021" og sitter igjen med følelsen faen-i-helvete. Mandag - Det går til helvete i Sverige. Tirsdag-Det går bra i Sverige. Onsdag-Det går til helvete i Sverige,og flokkimunitet fungerer ikke. Torsdag- Det går strålende i Sverige, de har like god kontroll som oss. Haha, ja. Så oppsummert er medias dekning ganske balansert. De prøver hverken å spre frykt eller "feie under teppet". Anonymkode: df889...fd5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #28 Del Skrevet 8. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det andre enn meg som er pissredd nå? Anonymkode: 6b11d...194 Nei, absolutt ikke. Har holdt meg unna folk flest i fire uker nå, og fortsetter videre med det. It sucks, men det skal i hvertfall mye til å bli smittet. Anonymkode: 3ec56...f40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #29 Del Skrevet 8. april 2020 At de skriver "en personer død, men vi kan ikke si noe mer, pga personvern"... Er ikke sånn at alle i Norge hadde skjønt at "Det må være Per!" Om de skrev; mann i 70 årene døde, hadde underliggende sykdom.. Anonymkode: 2149a...da8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #30 Del Skrevet 8. april 2020 At de kun snakker om dødsfall og økonomi og ikke om hvordan man som enkeltpersoner kan være med på å minske smitten. De snakker aldri lenger opp hvordan det er lurt at vi holder oss inne, hvorfor hytteforbudet er der og at vi kan være smittebærere for andre med sykdommer. Er fortsatt folk som tror dette er et vanlig influensavirus, så tydelig at det ikke har blitt bemerket godt nok. Anonymkode: 4a7d3...f25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #31 Del Skrevet 9. april 2020 At de underkommuniserer fakta. Mye skrives i krigstyper, spesielt om økonomien (som trossalt er en midlertidig knekk, i motsetning til alle liv som går tapt og massiv belastning på helsevesenet som vil få konsekvenser i mange år fremover). At unge/friske også blir syke/dør legges det liten vekt på, at det smitter via aerosoler og overflater kommuniseres lite, hvor mye smitte ett enkelt utpust generer/ett host/ett nys/snakking osv, spredelse av viruset i rom, at det ikke bare er 80-åringer som har dødd (heller ikke her i Norge, jeg vet iallefall om to stk som er 27 år og 41 år), at det faktisk er 1,2 millioner vi VET om som er i risikogruppen - og langt flere hvis vi tar med de som ikke vet det eller er det midlertidig, at de fleste som ikke selv er i risikogruppen har opptil mange rundt seg som er det (det fremstilles ofte på en måte som gjør at jeg iallefall syns det høres mer ut som det gjelder et fåtall mennesker, mer 50-100.000 enn milliontalls. For lille Norge utgjør det minst 1/3 av befolkningen! I tillegg høres det ut som de i risikogruppen er skrøpelige mennesker som bare er utgifter, men de fleste er både fullt oppegående, arbeidsføre og unge - og mange av de jobber f. eks. i helsevesenet som er så kritisk at fungerer nå!), at spedbarn og barn blir syke og dør (det er dog kommunisert litt, men gjerne langt ned - utenom den ene saken om spedbarnet av hva jeg har sett), belastningen det allerede er på helsevesenet, hvor labre utsikter respiratorpasientene har, hvor lenge de ligger osv. Mye jeg opplever som relevant fakta kommer langt bak i køen over restauranteiere som vil kompenseres 100% og uttalelser Trump har kommet med, eller godt innpakket minstepåfyll fra FHI der en setning av det kanskje er konkret fakta noen har bruk for. Anonymkode: ce821...3bb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 9. april 2020 #32 Del Skrevet 9. april 2020 Det som irriterer meg mest er vel artiklene som handler om disse corona pasientene som har dødd. Særlig de som handler om hendelses forløpet fra de fikk sykdommen fram til de døde. Hvorfor skrives det feks ikke om hendelsesforløpet hos andre som dør av andre ting hvert år? I tillegg er det, dette med å blåse opp ting til verre enn det er. 150 000 nordmenn kommer til å dø, landet kommer til å være stengt i alle fall 1 år +++. I tillegg så trenger ikke avisene skrive hver dag: x antall nye døde pga corona viruset i Norge. Hvorfor ikke ha mer fokus på alle de som blir friske og de som omtrent ikke får noen symptomer? At vi får lese positive glad historerer og ikke bare elendighet. Vi skal tross alt de fleste av oss overleve dette viruset. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 9. april 2020 #33 Del Skrevet 9. april 2020 At det ikke er rom for andre nyheter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #34 Del Skrevet 9. april 2020 At de ikke forteller sannheten. De vil ha total kontroll og diktatur. Anonymkode: 91ca1...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #35 Del Skrevet 9. april 2020 For noen utrolig teite overskrifter de kommer med. https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-syk-igjen-etter-fire-uker/72344786#_ga=2.227558686.2060432677.1586137322-1890587257.1583070556 Leste nettopp denne. "Ble syk igjen etter fire uker" er jo bare løgn. De får det til å virke som om hun var helt frisk i fire uker, så ble hun dårlig igjen, men i artikkelen ser man jo at hun var kjempesyk i mange uker, så hadde hun hadde én symptomfri dag før hun ble dårlig igjen, noe som er helt vanlig ved korona. Anonymkode: 8182a...782 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #36 Del Skrevet 9. april 2020 Jeg leser ikke opp og ned å i mente, så det går greit -det som plager meg er at det aldri tar slutt på TV, det snakkes døgnet rundt liksom. Og alt, uansett hva det handler om, handler om korona i tillegg, og da blir det mye. Men det går greit, er ikke redd. Har allerede mistet det verste jeg kunne mistet i denne perioden, og ellers av folk jeg bryr meg om så er alle så diligente at de holder seg isolert så mye det lar seg gjøre og da frykter en liksom ikke at de skal bli syke. Anonymkode: 951c1...c65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 9. april 2020 #37 Del Skrevet 9. april 2020 Enig med mange av dere. Synes faktisk det er litt for lite ordentlig informasjon, og mye drama. Og at det er lite annet enn corona. Men det som irriterer meg aller mest er faktisk reklamene! Nesten alle handler om corona/situasjonen. Når man ser en film eller serie for å kunne slappe av og tenke på noe annet så blir man likevel påminnet dette i alle reklamepausene. Og så får jeg litt følelsen av at en del av senderne prøver å profittere på dette. F eks banker med 'vi bryr oss om deg'. Nei, det gjør de ikke... Greit nok med de som reklamerer med at de kan levere hjem til deg. Tenker på de andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 9. april 2020 #38 Del Skrevet 9. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: At hver artikkel må inneholde "de sterkeste tiltakene Norge har hatt i fredstid" Anonymkode: 1030c...726 Ja!! Vi vet det nå, hva er greia med å nevne det i hver eneste artikkel!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #39 Del Skrevet 9. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Plager meg hvor lite det står om smitte, intensivbehandling og dødsfall blant barn. (I verden) i Norge er de så opptatt av at det er så fint og flott med barn på skolen igjen, og at dette er så ufarlig for barn. Det er ikke det resten av verden sider. Anonymkode: 00d08...14f Mye som er irriterende i media om dagen, men akkurat dette er jo nettopp fordi det er så få tilfeller med intensivbehandling og særlig dødsfall blant barn i verden. De har skrevet store krigsoverskrifter de få gangene barn faktisk har dødd, og da i mer eller mindre grad unnlatt å informere om at de stort sett ikke døde av koronaviruset, men MED koronaviruset. Resten av verden har også tenkt å åpne barnehager og skoler, jo. 😊 Anonymkode: df5f6...6d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #40 Del Skrevet 9. april 2020 Det som irriterer meg mest er slike som aldri vil ta realiteten innover seg og alltid skal ha noe annet. Det vitner jo denne tråden om. Anonymkode: 15d8b...c25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg