Gå til innhold

Hva irritere deg mest med korona dekningen ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At overskriften ikke stemmer med innholdet, dvs at de overdramatiserer.

Anonymkode: d8cb2...04d

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det selger veldig godt...
Enig, er også lei all skremselspropagandaen. Det driver de jo med hele tiden, men med koronaen har tatt helt av.

Anonymkode: d18f1...6b4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns hun Camilla Stoltenberg virker veldig arrogant og nedlatende når det stilles spørsmål i pressekonferanser. Virker som hun er dritlei og nesten ruller med øynene fordi hun er så oppgitt. Det gjør meg litt irritert. 

Anonymkode: b630a...4e1

• Liker 16
Skrevet

Som med alt annet i verden at overskrifter ikke har et nyansert syn på ting. Vi dør eller vi gir faen og sånn er det bare.

Skrevet

All denne overdramatiseringen, at hver gang én pasient dør lages det en artikkel om det, som selvfølgelig havner helt øverst med stor overskrift ala "nytt korona-dødsfall i Norge."

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Guri Melby! Makan til arrogant kjærring... 

Anonymkode: 2bc02...f70

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At overskriften ikke stemmer med innholdet, dvs at de overdramatiserer.

Anonymkode: d8cb2...04d

Det finnes vel ingenting som selger like godt som frykt. Er de snedige nok med tittelen på en pluss-sak, så får de solgt abonnement også. 
Jeg synes Dagbladet leder overlegent i så måte. 

• Liker 17
Gjest HarryDotter
Skrevet

Er jævlig lei hele media pisset som helhet. Håper alle avisene og mediehusene går konk snart. Sprer død, virus, jamring, verdens undergang og evner ikke balansere nyhetene sine.

Og dette må vi leve med i flere år fremover!

Skrevet (endret)
6 minutter siden, vintage skrev:

Det finnes vel ingenting som selger like godt som frykt. Er de snedige nok med tittelen på en pluss-sak, så får de solgt abonnement også. 
Jeg synes Dagbladet leder overlegent i så måte. 

Jeg syns Dagbladet er like ille, bare nå ligger det ute artikler på forsiden med slike overskrifter: "fra helt frisk til borte", "høyeste dødstall på et døgn", "jeg våkner om natten og er redd" og "over 100 døde i Norge."

Er det rart at folk blir engstelige? 😔

(Obs sorry, leste feil, trodde du skrev at DB var bedre enn de andre mediene😅)

Endret av Paperwall
  • Liker 9
Skrevet

Av og til når jeg ser på Dagsrevyen, lurer jeg på om jeg ser på NRK Super.

All honnør til Hallvard Sandberg, det er sikkert ikke hans feil, men innslagene med ham i studio er på et direkte infantilt nivå. Et eksempel: "Menneskekroppen har noe som heter lunger. Disse puster inn noe som heter oksygen, og puster ut noe som heter karbondioksid. Viruset er veldig farlig og veldig slemt mot noen mennesker, for det ødelegger lungene deres, sånn at de i verste fall ikke får puste. Og da dør de!"

NRK har kanskje som jobb å være "for alle" og tilpasset minste felles multiplum, men det må da gå an å forvente at nyhetssendinger som er myntet på presumptivt voksne mennesker, kan handle litt mer om virusets faktiske egenskaper. Altså hvordan det setter immunforsvaret ut av spill, forårsaker cytokinstorm og ARDS, hvordan det tilsynelatende går i dvale og reaktiveres flere ganger, muligens med mer dødelig utfall for hver gang.

Alt dette må kunne formidles på en saklig måte av en rikskringkaster, uten å måtte ty til illustrasjoner og forklaringer som passer best på barne-TV.

Vi tåler å høre sannheten, NRK. Selv om den kanskje er ubehagelig og skremmende. Og hadde vi vært barn, hadde vi sett på NRK Super, ikke Dagsrevyen.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

All hat mot Sverige og «de dumme svenskene som ikke skjønner noe». Vi får se hvordan resultatet blir. Det er IKKE en konkurranse. Smitten har spredd seg forskjellig i de to landene og derfor forskjellig antall døde. 

Anonymkode: 516c9...b6d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

At hver artikkel må inneholde "de sterkeste tiltakene Norge har hatt i fredstid"

Anonymkode: 1030c...726

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dagbladet irriterer meg! De driver voldsom skremmselspropaganda, på alt. Kopierte tre overskrifter fra tre store aviser her en dag, om samme sak. 

Aftenposten: boligprisene sank i mars: fallet i prisene og volumet er mindre en man kunne vente.

Vg:boligprisene falt 1,4 prosent i mars.

Dagbladet: Boligsalget stuper.

Ikke om korona direkte, men synes dette illustrer godt hva de driver med.

Anonymkode: 02430...7be

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Plager meg hvor lite det står om smitte, intensivbehandling og dødsfall blant barn. (I verden) i Norge er de så opptatt av at det er så fint og flott med barn på skolen igjen, og at dette er så ufarlig for barn. Det er ikke det resten av verden sider. 

Anonymkode: 00d08...14f

• Liker 6
Skrevet

Respektløse, arrogante og ufine folk generelt! Kaller opp hverandre i hue og rævva, latterliggjør hverandre og det ene med det andre. Irriterer meg til vanlig også, men kjenner at «rasshøl» irriterer meg ekstra om dagen. «Gå å lås deg inne uten nett og BLI DER til du kan være sosial igjen!!!» 🤬🤯:rasende:

• Liker 1
Skrevet

Oooops, hoppa over «dekningen» sorry 😳:blomst:

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Psilocybe said:

Av og til når jeg ser på Dagsrevyen, lurer jeg på om jeg ser på NRK Super.

All honnør til Hallvard Sandberg, det er sikkert ikke hans feil, men innslagene med ham i studio er på et direkte infantilt nivå. Et eksempel: "Menneskekroppen har noe som heter lunger. Disse puster inn noe som heter oksygen, og puster ut noe som heter karbondioksid. Viruset er veldig farlig og veldig slemt mot noen mennesker, for det ødelegger lungene deres, sånn at de i verste fall ikke får puste. Og da dør de!"

NRK har kanskje som jobb å være "for alle" og tilpasset minste felles multiplum, men det må da gå an å forvente at nyhetssendinger som er myntet på presumptivt voksne mennesker, kan handle litt mer om virusets faktiske egenskaper. Altså hvordan det setter immunforsvaret ut av spill, forårsaker cytokinstorm og ARDS, hvordan det tilsynelatende går i dvale og reaktiveres flere ganger, muligens med mer dødelig utfall for hver gang.

Alt dette må kunne formidles på en saklig måte av en rikskringkaster, uten å måtte ty til illustrasjoner og forklaringer som passer best på barne-TV.

Vi tåler å høre sannheten, NRK. Selv om den kanskje er ubehagelig og skremmende. Og hadde vi vært barn, hadde vi sett på NRK Super, ikke Dagsrevyen.

Tatt i betraktning at overraskende mange voksne, antatt oppegående, personer ikke har fått med seg hvordan viruset er dødelig. Bare at man døøøøør, vil jeg si NRK har lagt seg på et alt for høyt nivå

Anonymkode: 42aea...137

• Liker 5
Skrevet

For meg er det hver gang Trump viser seg på skjermen. Da er det som å skru på en bryter hos meg og jeg blir sur. 
Det gjelder alltid forresten . 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Særskrivningsfeil

Anonymkode: 9906a...727

• Liker 4
  • Opprett ny...