AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Jeg er forberedt på å avbestille, men har bestilt tur til Østerrike i begynnelsen av juli. Tror dere all utenlandsreising vil bli verboten ut sommeren? Ut året? Følger så klart reiserådene, men ser ut som det går bedre i Østerrike nå. Anonymkode: 37852...939
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Lawyam skrev: Glem det. Ikke sjans. Åh Skal jeg virkelig være stuck her i leiligheten i all min ensomhet. Er så lei. Anonymkode: 37852...939
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er forberedt på å avbestille, men har bestilt tur til Østerrike i begynnelsen av juli. Tror dere all utenlandsreising vil bli verboten ut sommeren? Ut året? Følger så klart reiserådene, men ser ut som det går bedre i Østerrike nå. Anonymkode: 37852...939 Det er vel ingen som kan svare sikkert på dette, men jeg hadde ikke begynt å pakke i alle fall... Viruset vil garantert fremdeles sirkulere i Europa, men det kan selvfølgelig hende at det vil være under såpass kontroll at reise-restriksjonene opphører. Foreløbig høres det vel mer ut som vi kan droppe tanken på utenlandsferie ut året 🙁 Og jeg for min del blir kjempeglad hvis jeg kan reise til andre deler av Norge utpå seinsommeren, tar ingenting for gitt... Anonymkode: 94b8c...531 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Ville heller bestilt til neste sommer. Anonymkode: 655a2...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Hva med Finnmark da? Dit har jeg alltid hatt lyst å dra. Tror dere søring-karantenen blir opphevet? Anonymkode: 37852...939
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 Jeg tviler sterkt. Det beste du kan håpe på, er at UD trekker reiserådet - men du vil nok havne i to ukers karantene. Jeg har en tur til New York i oktober. Jeg håper UD IKKE trekker reiserådet, for da får jeg ikke tilbake penger på forsikringen. Jeg har ikke mulighet til to ukers karantene når jeg kommer hjem, så da risikerer jeg at jeg har brukt 17k på flybilletter jeg ikke kan bruke, ikke kan refundere, og ikke kan få igjen noe for på forsikringen... Anonymkode: 8b52f...b89 3
Minlillelykke Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Tror sjansen er liten. Vi har en Spania tur som vi må avbestille, kjedelig. Håper vi kan reise andre steder i Norge, ellers får vi holde oss hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 Forresten er det ganske sannsynlig at Østerrike vil ha karantene for å få komme inn også. Så det kan bli lange to uker innesperret på et hotellrom... Anonymkode: 8b52f...b89 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh Skal jeg virkelig være stuck her i leiligheten i all min ensomhet. Er så lei. Anonymkode: 37852...939 Nei, du blir ikke stuck i leiligheten i all din ensomhet fordi du ikke kan reise til Østerrike når du ønsker... Anonymkode: 544b2...c0b 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er forberedt på å avbestille, men har bestilt tur til Østerrike i begynnelsen av juli. Tror dere all utenlandsreising vil bli verboten ut sommeren? Ut året? Følger så klart reiserådene, men ser ut som det går bedre i Østerrike nå. Anonymkode: 37852...939 tipper det blir to uker i karantene i det landet du besøker, og så to uker karantene når du kommer hjem. Dette er året for Norgesferie! Anonymkode: efe0b...37b 2
Tibbie Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 Jeg tror at denne sommeren blir veldig kjedelig. Ingen reiser, festivaler eller lignende Men satser på at vi kan reise igjen til høsten! Har selv et utenlandsærend jeg helst skulle gjort i sommer. Du kan jo vente med å avbestille til etter påske. Da skal vi få vite mer om hvordan sommeren blir 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler sterkt. Det beste du kan håpe på, er at UD trekker reiserådet - men du vil nok havne i to ukers karantene. Jeg har en tur til New York i oktober. Jeg håper UD IKKE trekker reiserådet, for da får jeg ikke tilbake penger på forsikringen. Jeg har ikke mulighet til to ukers karantene når jeg kommer hjem, så da risikerer jeg at jeg har brukt 17k på flybilletter jeg ikke kan bruke, ikke kan refundere, og ikke kan få igjen noe for på forsikringen... Anonymkode: 8b52f...b89 Da må du håpe at avgangen kanselleres, for i såfall vil du ha krav på å få igjen pengene Anonymkode: 94b8c...531 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du blir ikke stuck i leiligheten i all din ensomhet fordi du ikke kan reise til Østerrike når du ønsker... Anonymkode: 544b2...c0b Jo, hvis vi skal fortsette med tiltak og ikke dra noe sted så får jeg jo ikke sett venner eller familie. Da må alle holde seg hjemme. Hvis jeg i det minste kunne møtt venner så kunne jeg fått en fin sommer likevel. Anonymkode: 37852...939 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: tipper det blir to uker i karantene i det landet du besøker, og så to uker karantene når du kommer hjem. Dette er året for Norgesferie! Anonymkode: efe0b...37b Norgesferie med stengte hotell? Hvor skal man bo da tenkte du? Jeg har veldig lyst å reise til Finnmark, men hvis de har søringkarantene OG stengte hotell så blir det jo vanskelig. Anonymkode: 37852...939 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #16 Skrevet 8. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, hvis vi skal fortsette med tiltak og ikke dra noe sted så får jeg jo ikke sett venner eller familie. Da må alle holde seg hjemme. Hvis jeg i det minste kunne møtt venner så kunne jeg fått en fin sommer likevel. Anonymkode: 37852...939 Med mindre alle venner og familie er i Østerike, kan du jo møte venner. Anonymkode: 7a37a...0d5 3
Cornelia Skrevet 8. april 2020 #17 Skrevet 8. april 2020 Jeg har ingen venner uansett så får aldri reist noen steder. Uansett om det er corona virus eller ikke. Trist dette livet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Skrevet 8. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler sterkt. Det beste du kan håpe på, er at UD trekker reiserådet - men du vil nok havne i to ukers karantene. Jeg har en tur til New York i oktober. Jeg håper UD IKKE trekker reiserådet, for da får jeg ikke tilbake penger på forsikringen. Jeg har ikke mulighet til to ukers karantene når jeg kommer hjem, så da risikerer jeg at jeg har brukt 17k på flybilletter jeg ikke kan bruke, ikke kan refundere, og ikke kan få igjen noe for på forsikringen... Anonymkode: 8b52f...b89 Hadde du hatt et skikkelig forsikringsselskap så hadde de dekket det. Vi fikk refundert begge turene i august/september. Har fått pengene tilbake på konto Anonymkode: 802d1...7a6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #19 Skrevet 8. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre alle venner og familie er i Østerike, kan du jo møte venner. Anonymkode: 7a37a...0d5 Nei, man skal holde avstand og holde seg hjemme sa Erna. Og Bent. Anonymkode: 37852...939 3
Anbefalte innlegg