Gå til innhold

Går ikke ned i vekt, hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

I august startet jeg på 16:8 der jeg faster i 16 timer og har et spisevindu på 8 timer. Fra august til desember gikk jeg fra 93kg til 84kg. Jeg la på meg 4 kilo i desember. Nå har jeg vært stuck på 88kg. Jeg spiser sunt, drikker masse vann (minst 1.5l hver dag) og trener hver dag. Vet ikke om det har noe å si men jeg hadde en p-stav som jeg tok ut for 3-4 år siden. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: ed156...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ned hva du spiser. Selv om du faster så kan du ikke spise ubegrenset og regne med å gå ned i vekt. Sannsynligvis får du i deg flere kalorier enn du tror, og en kalori er en kalori, uansett når den inntas.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Brunhilde skrev:

Skriv ned hva du spiser. Selv om du faster så kan du ikke spise ubegrenset og regne med å gå ned i vekt. Sannsynligvis får du i deg flere kalorier enn du tror, og en kalori er en kalori, uansett når den inntas.

Spiser ca 2 måltider til dagen og evt en mellombar om jeg er sulten. Skal begynne å skrive ned det jeg får i meg iløpet av en dag :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i sunt? Avokado og nøtter er f.eks veldig sunt men veldig energitett, altså inneholder mye kalorier. Begynn å tell kalorier så du lærer deg hva mat inneholder av kalorier. En kalori er en kalori uansett hva og du legger på deg om du spiser for mye kalorier. Å ligge på 1600-1700 kalorier er vanlig for rask vektnedgang, men det forutsetter ikke at du trener f.eks fire-fem dager i uka, altså mye aktivitet er ikke å anbefale om du ligger på så lite kalorier. Da bør du øke litt så kroppen har å ta energi av, om ikke sliter du deg bare ut og du vil iallefall ikke kunne bygge muskler osv. 

Anonymkode: 751ce...96f

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i sunt? Avokado og nøtter er f.eks veldig sunt men veldig energitett, altså inneholder mye kalorier. Begynn å tell kalorier så du lærer deg hva mat inneholder av kalorier. En kalori er en kalori uansett hva og du legger på deg om du spiser for mye kalorier. Å ligge på 1600-1700 kalorier er vanlig for rask vektnedgang, men det forutsetter ikke at du trener f.eks fire-fem dager i uka, altså mye aktivitet er ikke å anbefale om du ligger på så lite kalorier. Da bør du øke litt så kroppen har å ta energi av, om ikke sliter du deg bare ut og du vil iallefall ikke kunne bygge muskler osv. 

Anonymkode: 751ce...96f

Fisk, variert av grønnsaker, kylling, egg osv. Skal begynne å registrere det jeg spiser. Takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

En kalori er ikke en kalori! Det er ikke det samme om du spiser 100 kalorier av sukker eller spinat. Kaloritelling funker hvis du har 100% kontroll på hvor mye du forbrenner, men det er det ingen som har, og når du spiser mindre enn du bruker senker kroppen forbrenningen mye mer enn du kan klare å holde tritt med og samtidig beholde helsa og vettet. Du sier du veier 88 kg, men ingen her vet om det er normalvekt eller ikke for deg. Er du slank og høy, tjukk og lav? Har du mye muskelmasse? Osv. Hvis du i lang tid har spist for lite, prøver kroppen å bremse forbrenningen og du blir trøtt og sulten. Da må du heller spise deg god og mett en uke eller to, for å få forbrenningen opp igjen (ikke å forveksle med den tøvete ideen om at "frokost kickstarter forbrenningen") og så kutte ned på foringen. Det er bra du er vant til periodisk faste, det kan du bruke igjen og kanskje ha lengre fasteperioder.

Anonymkode: 35f98...670

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...