Gå til innhold

Dere med barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke bekymret for at barnehagene åpnes, er mer bekymret for vår personlige økonomi akkurat nå. Samfunnet må komme i gang igjen. 

Anonymkode: 09db2...dbd

Jeg forstår den veldig godt! Men er det nødvendig med full barnehageåpning? 
Det hadde hjulpet masse om man hadde åpnet men det hadde kun vært tilgjengelig 4-5 timer ett par dager i uka. F.eks hatt faste barnegruppe med faste ansatte som hadde jobbet den barnegruppa. 
Hadde det blitt smitte så måtte heller ikke alle vært i karantene. Kun den barnegruppa med de ansatte. 

Anonymkode: ad8de...915

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du ikke redd for å få det selv? Ingen er sikre her. Det er mange som har sagt dette før deg og var så ubekymret for dette, og hvordan gikk det med noen av dem, ikke så bra... Ingen, absolutt ingen er trygg for dette viruset. 

Anonymkode: baa27...804

Fordi det er ingenting som tyder på at vi skal bli spesielt hardt rammet. Ingen er sikre for noen ting her i livet, men det blir som å gå rundt å være redd for å bli påkjørt av bussen hver dag. 

Anonymkode: 0f4d0...606

• Liker 5
Skrevet

Jeg er bekymret for at de åpner de arenaene hvor som er bland de med mest fysisk kontakt. Små barn skjønner ikke smittevernstiltak. 

Jeg kommer til å holde barnet mitt hjemme i hvertfall 2 uker ekstra fra barnehagen. Om smitten eskalerer blir jeg hjemme med barnet mitt til over sommeren. Jeg vil gjøre alt i min makt for å holde det mest dyrebare jeg har i sikkerhet, og det er ikke sikkert for barnet mitt i risiko gruppen å være i barnehagen med det første.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over hodet ikke bekymret for det. Jeg er mye mer bekymret for hva det har gjort med barnet vårt å gå hjemme med to foreldre som har måttet jobbe døgnet rundt. Vi har satt NM i skjermtid og dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 0f4d0...606

Jeg også. 
Alle i familien er friske, ingen i risikogruppe. Jeg er ikke bekymret. 

Anonymkode: 0b9ce...3a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår den veldig godt! Men er det nødvendig med full barnehageåpning? 
Det hadde hjulpet masse om man hadde åpnet men det hadde kun vært tilgjengelig 4-5 timer ett par dager i uka. F.eks hatt faste barnegruppe med faste ansatte som hadde jobbet den barnegruppa. 
Hadde det blitt smitte så måtte heller ikke alle vært i karantene. Kun den barnegruppa med de ansatte. 

Men de kommer nok til å gjøre det sånn uansett - faste barnegrupper som ikke blandes, at ansatte ikke går mellom barnegruppene. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva med de i samfunnet som er i risikogruppen? 

De beskyttes av at vi som er friske gjennomgår infeksjon og blir immune. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant!! Derfor jeg syns der er så rart av vi gambler med å åpne så fort! De har jo spådd toppen i mai, syns vi kunne ha ventet til juni med å åpne..

Ingen har «spådd» noe, de sitter ikke med krystallkuler på FHI... og var ikke toppen beregnet å komme i høst med dagens R? Uansett er kurven nå så avflatet at enten du åpner nå eller i juni vil det komme mer smitte når du åpner barnehagen. Spørsmålet er hvor mye. Og det kan man bare finne ut gjennom å åpne barnehagene og overvåke situasjonen. 

• Opprett ny...