Gå til innhold

Dere med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om bhg start den 20 april? 
Føler dere at dere er trygge på å sende barna i bhg selvom det ikke lar seg gjøre å følge retningslinjer? (Max 5 om gangen, 2 meter avstand osv). 
Erna har sagt at bhg kan åpne, men at de ikke anbefaler full drift. I min kommune har de dessverre bestemt at bhg skal åpne for fullt den 20. 
Jeg er så nervøs mtp store grupper, oss foreldre som henter leverer, håndvask og disse små som sutter på alt i bhg. 
Er det flere som deler de samme bekymringene som meg? 

Anonymkode: ad8de...915

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt, små barn putter ting i munn, tar på alt, trenger trøst, kos og et fang å sitte i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over hodet ikke bekymret for det. Jeg er mye mer bekymret for hva det har gjort med barnet vårt å gå hjemme med to foreldre som har måttet jobbe døgnet rundt. Vi har satt NM i skjermtid og dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 0f4d0...606

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke 100% komfortabel med det, men samtidig ser jeg ikke hva alternativet skulle være. Så jeg sender barna i barnehagen når det åpner. Viruset er jo dessuten lite farlig for barn, jeg er mer bekymret for min gamle bestemor (som vi kommer til å holde oss unna de nærmeste ukene, minst).

Anonymkode: 8a272...23a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over hodet ikke bekymret for det. Jeg er mye mer bekymret for hva det har gjort med barnet vårt å gå hjemme med to foreldre som har måttet jobbe døgnet rundt. Vi har satt NM i skjermtid og dårlig samvittighet. 

Barna har såklart godt av å være i bhg. Det er ikke det jeg tenker på. Jeg gleder meg selv til at barna skal i bhg/skole. Men alikevel er jeg redd for at det åpnes for fort. 

i bhg så er det store grupper og få voksne. 
På skoler har man mulighet til å lettere dele barna i begynnelsen (de har tilgang på flere rom) her har de bestemt for å dele opp. Men det gjør de ikke i bhg. Jeg syns det er så rart? Hvorfor kan skoler åpne 27, mens bhg 20?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer jo ikka alle barna tilbake, det er utrolig mange som blir hjemme fortsatt på grunn av at de selv er i risikogruppen eller noen i husstanden. Så det vil være flere voksne pr barn og mer areal. Slik vil det være på skolen og. Vet at i vår klasse så kommer 7 av 20 til å bli hjemme.

Anonymkode: a8742...69e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke redd, nå må folk begynne å roe ned. Vi vil jo få korona før eller siden, om det er neste uke eller om tre måneder er likegyldig for meg. Det viktige er nå å isolere de eldre

Anonymkode: 390c2...d67

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke 100% komfortabel med det, men samtidig ser jeg ikke hva alternativet skulle være. Så jeg sender barna i barnehagen når det åpner. Viruset er jo dessuten lite farlig for barn, jeg er mer bekymret for min gamle bestemor (som vi kommer til å holde oss unna de nærmeste ukene, minst).

Anonymkode: 8a272...23a

Ja, eller vi vet jo ikke om barna tåler det mer enn oss. Barna har jo vært ganske så skjermet mtp at de ikke har oppholdt seg i bhg, men når det åpner så kan det bli en smittebombe. Og hvordan man reagerer på smitte er veldig individuelt. En bekjent av meg ble ikke dårlig i det hele tatt, var som en litt hardere forkjølelse (50+ år), mens en annen bekjent ble kjempe dårlig! Sykehusinnleggelse og hele pakka, fin i formen ellers og ikke noe lavt immunforsvar. (31 år). 
Brått er det barn som blir kjempe dårlig, og det er trist at vi risikerer det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret. Verken barna eller jeg er risiko gruppe, og vi kommer fremdeles til å følge rådene om å holde avstand til andre. F.eks ikke møte besteforeldre etc. 

Anonymkode: 9ff96...745

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer jo ikka alle barna tilbake, det er utrolig mange som blir hjemme fortsatt på grunn av at de selv er i risikogruppen eller noen i husstanden. Så det vil være flere voksne pr barn og mer areal. Slik vil det være på skolen og. Vet at i vår klasse så kommer 7 av 20 til å bli hjemme.

Anonymkode: a8742...69e

Er du sikker på at folk holder barna sine hjemme? Hvis du bare leser på her KG så er de fleste mer enn klar for å sende barna i bhg, for det er tungt å ha de hjemme 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret. Verken barna eller jeg er risiko gruppe, og vi kommer fremdeles til å følge rådene om å holde avstand til andre. F.eks ikke møte besteforeldre etc. 

Anonymkode: 9ff96...745

Ja, det er viktig med forhåndsregler. Samtidig så vet du ikke om barnet ditt drar med seg smitta hjem. I og med at du er i risiko så kan det hende at det ikke går så bra med deg :( 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er viktig med forhåndsregler. Samtidig så vet du ikke om barnet ditt drar med seg smitta hjem. I og med at du er i risiko så kan det hende at det ikke går så bra med deg :( 

Beklager så feil. Trodde det stod at du er i risiko

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eller vi vet jo ikke om barna tåler det mer enn oss. Barna har jo vært ganske så skjermet mtp at de ikke har oppholdt seg i bhg, men når det åpner så kan det bli en smittebombe. Og hvordan man reagerer på smitte er veldig individuelt. En bekjent av meg ble ikke dårlig i det hele tatt, var som en litt hardere forkjølelse (50+ år), mens en annen bekjent ble kjempe dårlig! Sykehusinnleggelse og hele pakka, fin i formen ellers og ikke noe lavt immunforsvar. (31 år). 
Brått er det barn som blir kjempe dårlig, og det er trist at vi risikerer det. 

Det er jo noe man risikerer med alle andre luftveisvirus som flyter rundt hele tiden. Barn blir veldig dårlige av dem og. 

Anonymkode: 39a04...6f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo noe man risikerer med alle andre luftveisvirus som flyter rundt hele tiden. Barn blir veldig dårlige av dem og. 

Anonymkode: 39a04...6f9

Men man kan jo ikke sammenlikne corona med andre luftveisinfeksjoner:/ Det her er jo mye mer aggressivt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret. 

Jeg har for lengst forsonet meg med tanken på å bli smittet og syk. Går ikke an å gå rundt å frykte det i lang tid.

Er heller ikke bekymret for barna mine. Og har ikke betenkeligheter med å sende de i bhg og på skole. Jeg går utifra at myndighetene har tenkt dit hen at smitterisikoen er minst hos barn og i barnefamilier(unntatt de i risikogrupper da så klart).

Vi er heller ikke i risikogruppe. Har dog familie som er det så vi må j være forsiktig når det kommer til kontakt med disse, og det er jo kjedelig.

Men samtidig så er jeg ikke der at jeg oppsøker smitte heller. Jeg kommer fortsatt til å ta forholdsregler der jeg kan med tanke på at jeg kan spre smitte.

Anonymkode: ce8c7...0c9

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er på trynet at barnehager skal åpne først, all den tid barnehagebarn er den gruppen man ikke kan lære smitteverntiltak. 

Her har vi to små, og selv ikke etter iherdige forklaringer, «eksperimenter» med hvordan såpe virker på møkk/«virus» osv. over de siste ukene har vi klart å få de til å slutte å f.eks. slikke på hverandre 🤦‍♀️

Anonymkode: b4a87...c4d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret. 

Jeg har for lengst forsonet meg med tanken på å bli smittet og syk. Går ikke an å gå rundt å frykte det i lang tid.

Er heller ikke bekymret for barna mine. Og har ikke betenkeligheter med å sende de i bhg og på skole. Jeg går utifra at myndighetene har tenkt dit hen at smitterisikoen er minst hos barn og i barnefamilier(unntatt de i risikogrupper da så klart).

Vi er heller ikke i risikogruppe. Har dog familie som er det så vi må j være forsiktig når det kommer til kontakt med disse, og det er jo kjedelig.

Men samtidig så er jeg ikke der at jeg oppsøker smitte heller. Jeg kommer fortsatt til å ta forholdsregler der jeg kan med tanke på at jeg kan spre smitte.

Er man 100% frisk så er det nok lettere og ikke være bekymret. Jeg går på en mild type cellgift og jobber i barnehage, så jeg er nok naturligvis litt mer bekymret

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er på trynet at barnehager skal åpne først, all den tid barnehagebarn er den gruppen man ikke kan lære smitteverntiltak. 

Her har vi to små, og selv ikke etter iherdige forklaringer, «eksperimenter» med hvordan såpe virker på møkk/«virus» osv. over de siste ukene har vi klart å få de til å slutte å f.eks. slikke på hverandre 🤦‍♀️

Anonymkode: b4a87...c4d

Ja, det er nok den som blir vanskelig. Og det å sutte på ting er jo også en naturlig del av å utforske ulike materiale. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna har såklart godt av å være i bhg. Det er ikke det jeg tenker på. Jeg gleder meg selv til at barna skal i bhg/skole. Men alikevel er jeg redd for at det åpnes for fort. 

i bhg så er det store grupper og få voksne. 
På skoler har man mulighet til å lettere dele barna i begynnelsen (de har tilgang på flere rom) her har de bestemt for å dele opp. Men det gjør de ikke i bhg. Jeg syns det er så rart? Hvorfor kan skoler åpne 27, mens bhg 20?

Vi er ikke i risikogruppen, så vi er ikke redd for smitte, vi skal jo alle utsettes for smitte på et tidspunkt uansett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke bekymret. 

Akkurat slik tenker vi også. Vi skal selvsagt gjøre vårt for å ikke spre smitten, men vi er ikke redd for å få den selv. 

• Liker 3
  • Opprett ny...