AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Skulle hjem fra en fest sist helg, og i mens jeg gikk hjemover så jeg en dame som sto ved kanten av en bro. Hun skrek og gråt, og var klar for å hoppe ned. Når jeg så dette var det kun èn ting jeg tenkte på, å redde henne. Jeg var den eneste som var i nærheten av henne, da klokken var ca 04:00 om morgenen. Jeg løpte det forteste jeg kunne og dro henne opp igjen fra kanten. Jeg dro henne så hardt mot bakken at hun begynte å blø litt fra hodet. Er mann selv og ganske muskuløs, og hun forsøkte å bite meg, skrek, men holdt meg selv ganske rolig og fikk kontroll på situasjonen ganske fort. Det var ikke før en dag senere alle følelsene kom fram. De siste dagene har jeg vært ganske stille og hatt angst. Har ingen matlyst og går rundt med en klump i magen hele tiden. I går trente jeg i ca 5 timer, føler det er det eneste som hjelper. Noe annet jeg burde gjøre for å dempe angsten og alle følelsene? Vurderer å ta meg et par shots av alkohol. Har enda ikke fortalt mine nærmeste og venner/venninner om dette. Dette blir nok en heftig påske for meg..😓 Anonymkode: a10a0...240 3
Neutral90 Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Oi, det var nok litt av et sjokk for deg ❤️ du gjorde det rette, og jeg tenker at du må prøve å tenke rasjonelt gjennom det som skjedde når du føler angsten komme. Ufarliggjør de tankene. Selvsagt har du en reaksjon, de aller fleste som er frisk vil ha reaksjoner som du beskriver. Så fortvil ikke, prøv å rasjonaliser hendelsen, men uten å dvele på det. 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Du burde snakke med noen. Hva med mental helsehjelp? Du har jo opplevd noe traumatisk. Anonymkode: a6e4e...96a 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Kjære vene. Du må fortelle noen om dette. Å stenge det inne og dempe det med alkohol og trening er ikke bra. Trening for å få tanker på andre ting og gjøre bra ting for deg selv er bra. Men ikke hvis det er for å rømme fra situasjonen. Jeg opplevde noe lignende for tre fire år siden. Og det som slo meg når ambulansen kom og hentet kvinnen det gjaldt var at det var ingen som sa ett eneste ord til meg. Så da stod jeg der etter å ha skulle hentet pizza i byen med en kald pizza i bilen og bare "hva skjedde nå". Tenkte ustanselig på det de neste dagene. Hva hadde skjedd hvis jeg ikke stoppet og gikk ut til henne på broen? Hvorfor gjorde hun det? Og et sinne, over at jeg måtte oppleve det. I ettertid klandrer jeg ikke henne men tenker det er naturlig også. Jeg snakket med min mor om det med det samme etterpå. Og noen dager senere ringte jeg fastlegen og fikk en lang og god prat med ham. Det er klart noe sånt er traumatisk. Har ellers aldri egentlig fortalt det til noen. Og det har gått greit, men det var veldig viktig for meg den gang å dele det med noen og å la følelsene mine komme ut. Anonymkode: 90d82...e37 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Fortell dem om det herregud! Hvorfor vil du ikke gjøre det? Anonymkode: 106c5...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 Wow, for en helt du er. ❤️ Jeg har selv stått på en bro i samme ærend, men politiet kom pga kameraer der (jeg visste ikke det da). Uansett, utrolig rørende å lese at du har reddet noen i en så vanskelig situasjon - og attpåtil som var så opprørt! Jeg tror det vil være lurt å snakke med noen. ❤️ Anonymkode: acad1...e1d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Du gjorde det eneste riktige som alle mennesker skal gjøre, nemlig å hjelpe et medmenneske i nød. Du må fortelle noen om det du opplevde, slik at du kan få behandlet reaksjon og følelsene dine. MEN hvorfor var du på fest forrige uke når vi ikke skal gå på fest nå? Anonymkode: eccd8...df1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du gjorde det eneste riktige som alle mennesker skal gjøre, nemlig å hjelpe et medmenneske i nød. Du må fortelle noen om det du opplevde, slik at du kan få behandlet reaksjon og følelsene dine. MEN hvorfor var du på fest forrige uke når vi ikke skal gå på fest nå? Anonymkode: eccd8...df1 Poeng. Mange som kjeder seg nå.. Anonymkode: 106c5...f8b 1
Cinnamondiva Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 Wow, veldig bra du reddet henne. Store supre poeng til deg❤️ Skjønner at dette er veldig traumatisk, kanskje du kan ringe kirkens SOS. Klem🌹
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå