Gå til innhold

Og der rundet vi 100 døde av Korona

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dødsfall nr 100 skjedde nå i Bergen. https://www.ba.no/fa-siste-nytt-om-koronaviruset/s/5-8-1244950

Anonymkode: a2a3b...37a

hvil i fred...

det ser ut som desverre regn beskytter ikke folk mot virus, eller har været bedre på Vestlandet enn vanlig, gjennomsnitten?

kunne være slik at regn og vind renser luften ...så alle "aerosol" forsvinner, men...

med tanke på "Bergen 950 år i 2020", uheldig at dette pandemiet skjedde akkurat på et jubileumsår! 

vi kommer til å besøke Bergen denne sommer uansett (har mange venner i Bergen), utrolig flott by! 

forventer litt lavere overturisme denne sommer, lavere antall amerikanske og kinesiske cruise og charter-turister? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Korona er jo ikke en influensa og det er derfor dette er alvolig. 

Anonymkode: a2a3b...37a

Det har jeg heller ikke sagt 🙂. Bare at media ikke har sånne topp-linere om antall døde når vanlig influensa raser. Selvfølgelig er Corona alvorlig, men tror endel psyke mennesker sliter veldig pga disse tallene som lyser mot folk med en gang de åpner en nettavis. Enkelte klarer ikke å skjerme seg selv fra all informasjonen. 

Anonymkode: 49990...7e0

• Liker 7
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg heller ikke sagt 🙂. Bare at media ikke har sånne topp-linere om antall døde når vanlig influensa raser. Selvfølgelig er Corona alvorlig, men tror endel psyke mennesker sliter veldig pga disse tallene som lyser mot folk med en gang de åpner en nettavis. Enkelte klarer ikke å skjerme seg selv fra all informasjonen. 

Er det like mange døde ved sesonginfluensa da, 0 vaksine, den smitteraten og har hele verden stengt ned som følge av influensa, mener du? 

Endret av Lawyam
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Lawyam skrev:

Er det like mange døde ved sesonginfluensa da, 0 vaksine, den smitteraten og har hele verden stengt ned som følge av influensa, mener du? 

Måtte du anstrenge deg for å få til den bak mål tolkningen, eller ligger det naturlig for deg å "misforstå" ? 

Endret av Nerine_
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva??? Corona skulle da være over nå i følge Trump. Og han legen i nrk sa vi ikke lengre snakket om viruset i mars. Yeah right. Det er bare trist. Om en uke er nok tallet doblet.

Kjørte tur nettopp. Smekkfullt av biler på alle butikker og kjøpesentre. Jeg kjørte forbi og bare ristet på hodet. Er jo slik smitten får bre om seg. Folk spytter, nyser, hoster og harkler over alt! Så en mann kom trillende ut med ei korg og spyttet rett på bakken. Altså er det noen hjemme? Ingen som tar dette på alvor??

Anonymkode: 7e377...ab4

La oss heller stenge oss inne og la alt av økonomi og liv gå til helvette slik at ingen har noe å gå tilbake til. 

Hittil har det bare blitt rydda opp litt på gamlehjem. 

Ja jeg er klar over at jeg sikkert blir halshugget nå. 

Anonymkode: 15e80...f77

• Liker 4
Gjest Lawyam
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Måtte du anstrenge deg for å få til den bak mål tolkningen, eller ligger det naturlig for deg å misforstå? 

Ikke i det hele tatt. 

Skrevet
5 minutter siden, Lawyam skrev:

Ikke i det hele tatt. 

Du liker bare å spinne opp en egen vri på andres meninger? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss heller stenge oss inne og la alt av økonomi og liv gå til helvette slik at ingen har noe å gå tilbake til. 

Hittil har det bare blitt rydda opp litt på gamlehjem. 

Ja jeg er klar over at jeg sikkert blir halshugget nå. 

Stygt sagt ja. Rydda opp på gamlehjemmet? Du eier visst ikke skam. Og at det «kun er rydda opp på gamlehjem» som du sier, skyldes nok at vi tar forholdsregler. Korona kan ikke sammenlignes med influensa. Når har vi opplevd før at land ikke kan «ta unna» på sykehusene og begravelsesbyråene av vanlig influensa? Dessuten har man vaksine mot influensa. Dessuten er det en fæl død å dø av korona. Bli kvalt fordi lungene fylles med vann f. eks. Det er vanskelig å gi lindring til døende pasienter.

Anonymkode: 44aef...2fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk da bra etter spanskesyken og krigen og. Må vi slutte og syte. 

Anonymkode: 7e377...ab4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Langt frem til de 1400 som døde av influensa for noen få år siden.

Anonymkode: 75550...0a2

Kan man være så snill å slutte med å trekke frem influensa? Covid-19 er noe helt annet enn en influensa. 

Da kan du like godt snakke om folk som døde i bilulykker.

Til dere som har tungt for det: De som dør av Covid-19 kommer i tillegg til folk som dør av andre ting (deriblant influensa - og bilulykker). 

Tro meg på dette: Norge har ikke sett toppen av Covid-19. Ikke engang i nærheten av toppen. 

Dessuten viser det seg nå at det ikke ser ut som om man oppnår immunitet. 

Anonymkode: 64709...0e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det bruker å dø rundt 900 eller flere mennesker pr år,tror jeg, av vanlig influensa her i landet. Men da stenges ikke hele landet ned sånn som nå.

Anonymkode: a2aaf...56a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det bruker å dø rundt 900 eller flere mennesker pr år,tror jeg, av vanlig influensa her i landet. Men da stenges ikke hele landet ned sånn som nå.

Hvorfor trekker du frem influensa??? Covid-19 er noe helt annet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man være så snill å slutte med å trekke frem influensa? Covid-19 er noe helt annet enn en influensa. 

Da kan du like godt snakke om folk som døde i bilulykker.

Til dere som har tungt for det: De som dør av Covid-19 kommer i tillegg til folk som dør av andre ting (deriblant influensa - og bilulykker). 

Tro meg på dette: Norge har ikke sett toppen av Covid-19. Ikke engang i nærheten av toppen. 

Dessuten viser det seg nå at det ikke ser ut som om man oppnår immunitet. 

Nei det gjør ikke det. De fleste som er registrert som korona dødsfall dør MED korona og ikke AV korona. 

Anonymkode: a4791...840

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tipper flere vil dø av influensa enn av korona i år

Anonymkode: 75e59...c78

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stygt sagt ja. Rydda opp på gamlehjemmet? Du eier visst ikke skam. Og at det «kun er rydda opp på gamlehjem» som du sier, skyldes nok at vi tar forholdsregler. Korona kan ikke sammenlignes med influensa. Når har vi opplevd før at land ikke kan «ta unna» på sykehusene og begravelsesbyråene av vanlig influensa? Dessuten har man vaksine mot influensa. Dessuten er det en fæl død å dø av korona. Bli kvalt fordi lungene fylles med vann f. eks. Det er vanskelig å gi lindring til døende pasienter.

Jeg har aldri sammenlignet med en vanlig influensa noen gang, tror du blander meg med andre. 

Tenk heller gjennom hvor mange som dør hver dag i hele verden av alt mulig. Hittil er det ca 100 fra gamlehjem som kunne dødd innen få år uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dør samlet hvert år uansett grunn? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om media drev på sånn ved vanlig influensa også 🙄. Tror info om antall døde gjør ekstremt engstelige folk veldig redde. Mange av de som dør nå er veldig gamle folk med masse andre sykdommer, de aller fleste er nok temmelig syke fra før av. Selvfølgelig trist uansett 💕

Dette! Vi kan jo se på tallene at de tiltakene Norge har gjort har betalt for seg. Vi har en mye lavere dødelighet enn andre land (ja vet mange faktorer og slikt spiller inn), men den konstante tellingen og varslene for hver gang et nytt menneske dør tror jeg bidrar til frykt. Og vi skal frykte viruset for det er ikke noe å tulle med, men de som har dødd har stort sett hatt høy alder eller andre underliggende sykdommer som hadde gjort en vanlig influensa truende. 

Anonymkode: 8dd31...b9e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om media drev på sånn ved vanlig influensa også 🙄. Tror info om antall døde gjør ekstremt engstelige folk veldig redde. Mange av de som dør nå er veldig gamle folk med masse andre sykdommer, de aller fleste er nok temmelig syke fra før av. Selvfølgelig trist uansett 💕

Ja, og tenk om alle som hadde dødd av kreft hadde blitt presentert på hver nyhetssending.  Alle barn som dør i bilulykker i alle land i verden. Det hadde nok gjort meg langt mer hysterisk enn corona...

Anonymkode: 71c50...361

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange dør samlet hvert år uansett grunn? 

40 000 i Norge

Anonymkode: 71c50...361

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sammenlignet med en vanlig influensa noen gang, tror du blander meg med andre. 

Tenk heller gjennom hvor mange som dør hver dag i hele verden av alt mulig. Hittil er det ca 100 fra gamlehjem som kunne dødd innen få år uansett. 

Du skjønte visst ikke at jeg reagerte på uttrykket «rydda opp på gamlehjem»(respektløs) Og siden du bagatelliserer med at det «bare er 100 fra gamlehjem» som er døde, så viser du at selvom du ikke nevner influensa, så bagatelliserer du denne sykdommen i sammenligning med andre. Alle vet at mange dør av andre ting hele tiden. Men man har ikke sett tilstander som i Spania og Italia før, selvom folk dør hele tiden av andre årsaker. 

• Opprett ny...