AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Dødsfall nr 100 skjedde nå i Bergen. https://www.ba.no/fa-siste-nytt-om-koronaviruset/s/5-8-1244950 Anonymkode: a2a3b...37a 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Hva??? Corona skulle da være over nå i følge Trump. Og han legen i nrk sa vi ikke lengre snakket om viruset i mars. Yeah right. Det er bare trist. Om en uke er nok tallet doblet. Kjørte tur nettopp. Smekkfullt av biler på alle butikker og kjøpesentre. Jeg kjørte forbi og bare ristet på hodet. Er jo slik smitten får bre om seg. Folk spytter, nyser, hoster og harkler over alt! Så en mann kom trillende ut med ei korg og spyttet rett på bakken. Altså er det noen hjemme? Ingen som tar dette på alvor?? Anonymkode: 7e377...ab4 12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kjørte tur nettopp. Smekkfullt av biler på alle butikker og kjøpesentre. Jeg kjørte forbi og bare ristet på hodet. Er jo slik smitten får bre om seg. Smitten skal jo spre seg? Ellers blir vi jo aldri ferdig med pandemien Anonymkode: 75e59...c78 13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Smitten skal jo spre seg? Ellers blir vi jo aldri ferdig med pandemien Anonymkode: 75e59...c78 Vel, hvis vi ikke blir immune er det nok ikke så lurt å bli smittet, tenker jeg. Anonymkode: a2a3b...37a 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 På disse rundt fire ukene er 100 av de ca. 3000 døde i landet, døde som følge av, eller med, viruset. Det er trist at mennesker dør, men vi må ikke glemme at det er en naturlig del av livet. Anonymkode: f1145...4a5 17
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smitten skal jo spre seg? Ellers blir vi jo aldri ferdig med pandemien Anonymkode: 75e59...c78 Jeg vil ikke bli syk og dø! Anonymkode: 7e377...ab4 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke bli syk og dø! Anonymkode: 7e377...ab4 Neivel, men det kan du. Av mye. Liten sannsynlighet for at det blir av korona. Anonymkode: 7ba9f...eef 10
Gjest Heartgirl Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 Jeg så det på nyhetene at vi har fått det 100 koronadødsfallet nå. Viktig å ta forholdsreglene på alvor å lytte til folkehelseinstituttets sine anbefalinger. De har sagt at de regner med at toppen av pandemien vil komme senere i år.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 Hva er gjennomsnits alder på de døde ? Anonymkode: 6d515...e08 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva??? Corona skulle da være over nå i følge Trump. Og han legen i nrk sa vi ikke lengre snakket om viruset i mars. Yeah right. Det er bare trist. Om en uke er nok tallet doblet. Kjørte tur nettopp. Smekkfullt av biler på alle butikker og kjøpesentre. Jeg kjørte forbi og bare ristet på hodet. Er jo slik smitten får bre om seg. Folk spytter, nyser, hoster og harkler over alt! Så en mann kom trillende ut med ei korg og spyttet rett på bakken. Altså er det noen hjemme? Ingen som tar dette på alvor?? Anonymkode: 7e377...ab4 Snakket faktisk med mannen min nå nettopp om det totalt motsatte, nemlig at jeg aldri før har vært på butikker osv uten at er eneste menneske hoster eller nyser! Min opplevelse er helt motsatt av deg, har ikke høyt et menneske hoste i butikken på flere uker nå. Anonymkode: 41fec...5d0 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva??? Corona skulle da være over nå i følge Trump. Og han legen i nrk sa vi ikke lengre snakket om viruset i mars. Yeah right. Det er bare trist. Om en uke er nok tallet doblet. Kjørte tur nettopp. Smekkfullt av biler på alle butikker og kjøpesentre. Jeg kjørte forbi og bare ristet på hodet. Er jo slik smitten får bre om seg. Folk spytter, nyser, hoster og harkler over alt! Så en mann kom trillende ut med ei korg og spyttet rett på bakken. Altså er det noen hjemme? Ingen som tar dette på alvor?? Anonymkode: 7e377...ab4 Og du kan dessuten ikke hevde at ingen tar det på alvor, det at vi har fått epidemien under kontroll og at hver smittet har gått fra å smitte 2,5 nye til at de smitter 0,7 nye er jo nettopp at folk tar dette på alvor! Anonymkode: 41fec...5d0 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva??? Corona skulle da være over nå i følge Trump. Og han legen i nrk sa vi ikke lengre snakket om viruset i mars. Yeah right. Det er bare trist. Om en uke er nok tallet doblet. Kjørte tur nettopp. Smekkfullt av biler på alle butikker og kjøpesentre. Jeg kjørte forbi og bare ristet på hodet. Er jo slik smitten får bre om seg. Folk spytter, nyser, hoster og harkler over alt! Så en mann kom trillende ut med ei korg og spyttet rett på bakken. Altså er det noen hjemme? Ingen som tar dette på alvor?? Anonymkode: 7e377...ab4 Langt frem til de 1400 som døde av influensa for noen få år siden. Anonymkode: 75550...0a2 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 Tenk om media drev på sånn ved vanlig influensa også 🙄. Tror info om antall døde gjør ekstremt engstelige folk veldig redde. Mange av de som dør nå er veldig gamle folk med masse andre sykdommer, de aller fleste er nok temmelig syke fra før av. Selvfølgelig trist uansett 💕 Anonymkode: 49990...7e0 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: På disse rundt fire ukene er 100 av de ca. 3000 døde i landet, døde som følge av, eller med, viruset. Det er trist at mennesker dør, men vi må ikke glemme at det er en naturlig del av livet. Anonymkode: f1145...4a5 Såklart. Men nå er ikke Korona en naturlig sykdom for noen av oss. Anonymkode: a2a3b...37a 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #16 Skrevet 8. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Såklart. Men nå er ikke Korona en naturlig sykdom for noen av oss. Anonymkode: a2a3b...37a Covid-19 er vel like naturlig som å få kreft - eller like lite naturlig. Anonymkode: f1145...4a5 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #17 Skrevet 8. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk om media drev på sånn ved vanlig influensa også 🙄. Tror info om antall døde gjør ekstremt engstelige folk veldig redde. Mange av de som dør nå er veldig gamle folk med masse andre sykdommer, de aller fleste er nok temmelig syke fra før av. Selvfølgelig trist uansett 💕 Anonymkode: 49990...7e0 Men Korona er jo ikke en influensa og det er derfor dette er alvolig. Anonymkode: a2a3b...37a 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Skrevet 8. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Langt frem til de 1400 som døde av influensa for noen få år siden. Anonymkode: 75550...0a2 Der ser man hva som skjer når man ikke tar ting på alvor. Korona er nytt og skummelt, mens sesonginfluensa skjer hvert år og anses som greit nok så lenge folk i risikogruppene tar vaksine og forholdsregler. Hva tror du hadde skjedd om vi ikke tok seriøse forholdsregler når covid-19 kom til landet? Tenk på at 100 har dødd i løpet av en knapp måned, til tross for sterke tiltak i samfunnet. Hvis det fortsetter sånn har ca 1200 dødd om et år. Gir vi blank blaffen og lar folk sosialisere fritt, kan du jo tenke deg til hvordan det går. Er det virkelig så vanskelig å skjønne at covid-19 ikke kan sammenlignes med sesonginfluensa? Anonymkode: 581d5...69e 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #19 Skrevet 8. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk om media drev på sånn ved vanlig influensa også 🙄. Tror info om antall døde gjør ekstremt engstelige folk veldig redde. Mange av de som dør nå er veldig gamle folk med masse andre sykdommer, de aller fleste er nok temmelig syke fra før av. Selvfølgelig trist uansett 💕 Anonymkode: 49990...7e0 Det samme kan man si om veldig mange sykdommer generelt. Anonymkode: 581d5...69e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #20 Skrevet 8. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk om media drev på sånn ved vanlig influensa også 🙄. Tror info om antall døde gjør ekstremt engstelige folk veldig redde. Mange av de som dør nå er veldig gamle folk med masse andre sykdommer, de aller fleste er nok temmelig syke fra før av. Selvfølgelig trist uansett 💕 Anonymkode: 49990...7e0 SLUTT.Å.SAMMENLIGNE.KORONA.MED.INFLUENSA Anonymkode: 628aa...a06 5
Anbefalte innlegg