Gå til innhold

Tvil om immunitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Krantz95 said:

Ok, da har forskerne tatt feil og du har rett.

Det er en hypotese fra enkeltforskere, og det er lite som støtter den.

Anonymkode: 0b719...78b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med å drive og utvikle vaksiner for korona, når det ikke går an å bli immun mot det? Leser ikke forskerne KG eller, skulle tro de visste bedre

Anonymkode: ddcec...bfb

• Liker 9
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig synd dersom en hel haug med folk nå går rundt og tenker at de er helt immune. Men kort tid senere kjører sånne virus på en en kraftig mutasjon, og deretter har vi en ny runde som fører til enda flere dødsfall og økonomiske utfordringer.  

Anonymkode: ec43d...28f

Det vanlige er at viruser muterer til snillere varianter. De som allerede har dødd av Corona kan ikke dø en gang til.

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, alt tyder ikke på det:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/e8gWvy/who-advarer-om-immunitet

Anonymkode: dd2d6...12b

Det er ingen motsetning her. WHO sier at det ikke er BEVIST at man blir immun eller lenge ev immunitet varer. Men de fleste forskere er enige om at man mest sannsynlig blir immun, men vi vet ikke hvor lenge den vil vare.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Harlekin skrev:

Det er ingen motsetning her. WHO sier at det ikke er BEVIST at man blir immun eller lenge ev immunitet varer. Men de fleste forskere er enige om at man mest sannsynlig blir immun, men vi vet ikke hvor lenge den vil vare.

Ergo er den midlertidige immuniteten til ingen nytte.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ergo er den midlertidige immuniteten til ingen nytte.

Det er jo ikke sant. Mest sannsynlig blir man immun i flere år, og jo flere som blir (midlertidig) immune, jo fortere vil epidemien stoppe opp. Men hvis du tenker ift et immunitetspass, så kan jeg være enig i at det kanskje blir en falsk trygghet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2020 den 10.19, Krantz95 skrev:

Ingen fare for verdens befolkning om man ikke blir immun av viruset. Reaksjonene på viruset fra de som bestemmer ser jeg på som en større fare.

Det er jo nesten bare veldig gamle og de som allerede er syke eller de som lever veldig usunt som dør. Resultatet av viruset blir uansett en totalt sett mer sunn og levedyktig befolkning i verden.

Herregud 😂

Anonymkode: aca16...c73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes måter å forbedre imunnforsvaret, som å spise sunt :) Frukt og grønnsaker, bær. Kakao?

Anonymkode: 3e255...5c2

AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2020 den 17.59, wintergirl skrev:

Gode og dårlige om hverandre. Men jeg tenker at hadde korona vært så dødelig som flere mener, så hadde det vært langt verre tilstander her i landet for lengst. Og tenk, vi ha butikker åpne enda og allikevel så har det stabilisert seg. 

Nå er kanskje kombinasjonen av tiltakene vi hadde her tidlig det som gjør at vi ikke har verre tilstander her i landet? Eller?

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 8.4.2020 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Jeg leser påstander her inne hver eneste dag om at man blir immun etter å ha vært gjennom corona. 
Hva er det dere som påstår dette vet, som ikke har nådd myndigheter og verdens forskere enda?

https://www.nrk.no/urix/nye-funn-reiser-tvil-om-immunitet-mot-korona-1.14977519

Anonymkode: 8f1bc...d06

Ja, nei viktig å være kritisk til spørmålet om immunitet. Tror ikke at Sverige kommer til å klare og bli et "folkeslag" med immunitet.

Selv de begynner jo å ha flere restriksjoner, Storbritannia prøvde, men var bare nødt til å stenge. Sverige er gærne som tror på en folkeslag av immunitet. Det tar mange år og før den tiden så er vel halve befolkningen døde og man aner jo ikke om covid-19 i det hele tatt vil gi noen immunitet. Vi vet jo at den mutere seg veldig raskt i forhold til influensa og andre sykdommer. Så dersom man er kanskje immun mot en type av covid-19, så kan man allikevel bli smittet av en annen variant.

Dessuten så er faktisk økonomien til Sverige blitt like hardt svekket som oss. Så dem tjener ikke noe på det. Velger å ofre flere av sine egne.

Vi får bare forsette å være flinke til å holde oss avstand til en vaksine er klar. :)

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Harlekin skrev:

Det er jo ikke sant. Mest sannsynlig blir man immun i flere år, og jo flere som blir (midlertidig) immune, jo fortere vil epidemien stoppe opp. Men hvis du tenker ift et immunitetspass, så kan jeg være enig i at det kanskje blir en falsk trygghet.

Nettopp. Hvis folk blir immune i mange år så tar man faktisk knekken på denne sykdommen.  Det man må gjøre er å lære av dette og stenge ned grunnen til mange av disse drittsykdommene vi har hatt. Som covid, sars osv. Altså wet markets!

Anonymkode: f2fd3...e0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mangfoldige millioner har hatt korona. Om det av en magisk grunn var vanlig å ikke blitt immun av det ville jo folk ha fått det igjen og igjen. Eventuelt aldri blitt frisk. Det er ingen grunn til å tro at man ikke blir immun.

• Liker 10
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er kanskje kombinasjonen av tiltakene vi hadde her tidlig det som gjør at vi ikke har verre tilstander her i landet? Eller?

Nå har det vært så mye klaging på folk, både på kg og i media at nordmenn ikke har vært så flinke til å følge reglene. Så nei, det kan ikke være så dødelig som flere håper på. Jeg skriver håper på jeg, for aldri før har jeg sett folk så negative som i dag. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mangfoldige millioner har hatt korona. Om det av en magisk grunn var vanlig å ikke blitt immun av det ville jo folk ha fått det igjen og igjen. Eventuelt aldri blitt frisk. Det er ingen grunn til å tro at man ikke blir immun.

Sant! Men noe som har blitt en klassiker på kg er «Bare vent!» 

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Hvis folk blir immune i mange år så tar man faktisk knekken på denne sykdommen.  Det man må gjøre er å lære av dette og stenge ned grunnen til mange av disse drittsykdommene vi har hatt. Som covid, sars osv. Altså wet markets!

Anonymkode: f2fd3...e0b

Ja, helt enig. Folk i Kina må slutte å fange og spise eksotiske dyr, og myndighetene må stenge stedene der ville dyr selges! Se hva det har ført til.

Såvidt jeg har fått med meg, er det de færreste moderne kinesere som spiser denne typen dyr nå, dette er nok bare en etterlevning fra fortiden som må slås ned på. 

Endret av Harlekin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Lasox skrev:

Ja, nei viktig å være kritisk til spørmålet om immunitet. Tror ikke at Sverige kommer til å klare og bli et "folkeslag" med immunitet.

Selv de begynner jo å ha flere restriksjoner, Storbritannia prøvde, men var bare nødt til å stenge. Sverige er gærne som tror på en folkeslag av immunitet. Det tar mange år og før den tiden så er vel halve befolkningen døde og man aner jo ikke om covid-19 i det hele tatt vil gi noen immunitet. Vi vet jo at den mutere seg veldig raskt i forhold til influensa og andre sykdommer. Så dersom man er kanskje immun mot en type av covid-19, så kan man allikevel bli smittet av en annen variant.

Dessuten så er faktisk økonomien til Sverige blitt like hardt svekket som oss. Så dem tjener ikke noe på det. Velger å ofre flere av sine egne.

Vi får bare forsette å være flinke til å holde oss avstand til en vaksine er klar. :)

Hvis det er så mange mutasjoner og så håpløst å oppnå immunitet som du vil ha det til, må du nok vente lenge på den vaksinen din. Sånn ca resten av livet.
Lykke til med avstanden.

Anonymkode: e9471...e93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Harlekin skrev:

Det kan godt være sant. Iom at du snakker om "mest sannsynlig" har du ingen garanti.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt være sant. Iom at du snakker om "mest sannsynlig" har du ingen garanti.

Garanti har man aldri. Vaksiner beskytter heller ikke 100%. Noen får influensa (litt svakere) selv med vaksine.

• Liker 1
  • Opprett ny...