AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #21 Skrevet 8. april 2020 53 minutter siden, poli10 skrev: Vel, leste du innlegget...? De gir faen. Jeg har samme opplevelsene. Det er ikke bare de som gir pokker. En ser også masse unge mennesker som gjør det samme. Anonymkode: 371cb...8d3 3
Ann Mo Skrevet 8. april 2020 #22 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Overskriften er en spissformulering, men det slår altså ikke feil. Gamlingene er de klart verste til å holde avstand. Jeg er ikke fanatiker, men ser nytten i at vi ikke trykker oss opp i ansiktet på hverandre nå om dagen. Hva går det av den gjengen der? De ser da nyheter de også. De må da ha fått med seg litt av det som skjer. Var på polet i dag. De fysisk brøyter seg fram. Startet i køen inn. Var en gamling bak meg som sto helt opp i ryggen på meg. Til slutt så sa jeg pent "jeg tror det er meningen at vi skal holde litt avstand." og pekte på de gule stripene på gulvet. Han så bare dumt på meg og gjør ingen ting. Det kan da ikke være meningen at vi skal måtte dytte de unna for å ta vare på de. Hva skal man gjøre da? Anonymkode: 1c986...aa0 Ja, det er litt morsomt. Jeg har ledd endel av det her. Kan ikke an noe annet i min situasjon. Å få disse gamlingene til å la være å gå turer og sosialisere seg på sitt vanlige vis, er en utakknemlig jobb. Det gjelder i alle fall i min egen familie. For en jobb det har vært å prøve å motivere 90-åringen til å holde seg i ro med rullatoren og stoppe sin taxibruk rundt om til ulike ærend Og det samme med 70- og 60-åringene i familien. Ut i møljene med folk på turgåing. Og ingen fornuftig innhandling av matvarer på tidspunkt når folk ikke er i butikkene. Hadde jeg bare kunne sendt de på hytta. 😂 Huff altså. For et strev!! Man må bare ha litt galgenhumor og le litt av hvor tullete de er. Samtidig som man gjør hva man kan for å opplyse de og begrense de i atferden. 3
Maleficenta Skrevet 8. april 2020 #23 Skrevet 8. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sover jo pensjonistene! Anonymkode: dd188...746 Ja alle over 67 år sover da...
OPIgirl Skrevet 8. april 2020 #24 Skrevet 8. april 2020 Jeg har ikke sett noen eldre gjøre det du sier TS, så generaliseringa di kan du fra lenger ut på landet med. Ungdom derimot. De stimler sammen på fester. 2
OPIgirl Skrevet 8. april 2020 #25 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, Ann Mo skrev: Ja, det er litt morsomt. Jeg har ledd endel av det her. Kan ikke an noe annet i min situasjon. Å få disse gamlingene til å la være å gå turer og sosialisere seg på sitt vanlige vis, er en utakknemlig jobb. Det gjelder i alle fall i min egen familie. For en jobb det har vært å prøve å motivere 90-åringen til å holde seg i ro med rullatoren og stoppe sin taxibruk rundt om til ulike ærend Og det samme med 70- og 60-åringene i familien. Ut i møljene med folk på turgåing. Og ingen fornuftig innhandling av matvarer på tidspunkt når folk ikke er i butikkene. Hadde jeg bare kunne sendt de på hytta. 😂 Huff altså. For et strev!! Man må bare ha litt galgenhumor og le litt av hvor tullete de er. Samtidig som man gjør hva man kan for å opplyse de og begrense de i atferden. At du ikke skammer deg over å være så arrogant. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #26 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange av oss gjør nettopp det og de aller, aller fleste holder avstand. Hvis du ikke har sett det er det fordi du selv ikke er der i det tidsrommet. Anonymkode: 44801...320 Joda, jeg har vært på butikken når det har vært hektisk (og snudd i døren), og når det har vært omtrent ingen å se (spesielt etter 20/21 om kvelden). Nå legger man nok ekstra merke til de eldre fordi det er uttalt at de er i risikosonen. Det er naturligvis mange andre som heller ikke klarer å holde avstand, og som gjerne også er i risikosonen for alt vi vet. Men når så mange opplever at eldre ikke ser ut å bry seg, tror jeg faktisk at det ligger noe i det. Anonymkode: 3bf92...b72 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #27 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, OPIgirl skrev: Jeg har ikke sett noen eldre gjøre det du sier TS, så generaliseringa di kan du fra lenger ut på landet med. Ungdom derimot. De stimler sammen på fester. Dersom de unge stimler sammen på fester hvor det ikke er pensjonister og folk i risikogruppene, så er det i alle fall noe.. Det er jo de gamle og risikogruppene vi skal passe på! og så kjemper de mer eller mindre MOT at vi skal ta vare på de. Anonymkode: 1c986...aa0 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #28 Skrevet 8. april 2020 4 minutter siden, OPIgirl skrev: At du ikke skammer deg over å være så arrogant. Og du da? Anonymkode: 1c986...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #29 Skrevet 8. april 2020 Nei, hva skal man gjøre med dem? Jeg foreslår å montere på store baderinger på alle. Anonymkode: c39a4...581 2
poli10 Skrevet 8. april 2020 #30 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle skal handle på "andre tidspunkt", så blir det en del. Anonymkode: dd188...746 Nei, det gjør det ikke egentlig...
poli10 Skrevet 8. april 2020 #31 Skrevet 8. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare de som gir pokker. En ser også masse unge mennesker som gjør det samme. Anonymkode: 371cb...8d3 Unge er ikke utsatt heller da... 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #32 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, poli10 skrev: Unge er ikke utsatt heller da... De kan spre viruset videre. Anonymkode: 371cb...8d3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #33 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De kan spre viruset videre. Anonymkode: 371cb...8d3 Det kan pensjonister og. Anonymkode: 1c986...aa0 3
poli10 Skrevet 8. april 2020 #34 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan spre viruset videre. Anonymkode: 371cb...8d3 Så du tror viruset dør med pensjonister som brøyter vei og hoster på andre...? 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #35 Skrevet 8. april 2020 Pensjonister jobber ikke men de stemmer mest....politisk uaktuelt. Dermed vil uansvarlige politikere heller sette folk som faktisk jobber pa 60-80% lønnskutt på dagpenger. Unasvarlige politikere er det vi har: Erna Solberg og alle "ledere" til andre partier. Anonymkode: ab76e...721
Gjest Anonym Bruker Skrevet 8. april 2020 #36 Skrevet 8. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Overskriften er en spissformulering, men det slår altså ikke feil. Gamlingene er de klart verste til å holde avstand. Jeg er ikke fanatiker, men ser nytten i at vi ikke trykker oss opp i ansiktet på hverandre nå om dagen. Hva går det av den gjengen der? De ser da nyheter de også. De må da ha fått med seg litt av det som skjer. Var på polet i dag. De fysisk brøyter seg fram. Startet i køen inn. Var en gamling bak meg som sto helt opp i ryggen på meg. Til slutt så sa jeg pent "jeg tror det er meningen at vi skal holde litt avstand." og pekte på de gule stripene på gulvet. Han så bare dumt på meg og gjør ingen ting. Det kan da ikke være meningen at vi skal måtte dytte de unna for å ta vare på de. Hva skal man gjøre da? Anonymkode: 1c986...aa0 Problemet er vel ikkje pensjonistene, men de som sprer dette fordømte viruset. Er vel ikkje så mange pensjonister som har dratt med seg denne dritten over grensen til Norge.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #37 Skrevet 8. april 2020 Viruset er kun pandemi om man er pensjonist. Ellers er deg egentlig ikke mer en trusel enn influensa. Og ingen kaller vanlig folk en trusel pga influensa smitte Anonymkode: ab76e...721
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #38 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Problemet er vel ikkje pensjonistene, men de som sprer dette fordømte viruset. Er vel ikkje så mange pensjonister som har dratt med seg denne dritten over grensen til Norge. Du mener at norske pensjonister ikke drar på ferie til utlandet ... ikke til Spania eller Østerike eller noe .. Ingen norske pensjonister på Costa Blanca ... og de har ikke kommet hjem i hopetall etter at det ble mye smitte i Spania heller? ... nei vel ... Anonymkode: 1c986...aa0 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 8. april 2020 #39 Skrevet 8. april 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener at norske pensjonister ikke drar på ferie til utlandet ... ikke til Spania eller Østerike eller noe .. Ingen norske pensjonister på Costa Blanca ... og de har ikke kommet hjem i hopetall etter at det ble mye smitte i Spania heller? ... nei vel ... Anonymkode: 1c986...aa0 I Hopetall ?. Tviler på om mange pensjonister 67 + dro på skiferie til Italia / Østerike, og meg bekjent var det derfra hovudtyngden av smitten kom i slutten av febr. Endret 8. april 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #40 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Anonym Bruker skrev: I Hopetall ?. Noen tallfeste å vise til her. https://www.ssb.no/reise Her kan du lese litt om reisevanene til ulike aldersgrupper. Da ser du at det faktisk er en del av landets pensjonister som reiser. Anonymkode: 3bf92...b72
Fremhevede innlegg