Gå til innhold

Portforbud for pensjonister?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften er en spissformulering, men det slår altså ikke feil. Gamlingene er de klart verste til å holde avstand. Jeg er ikke fanatiker, men ser nytten i at vi ikke trykker oss opp i ansiktet på hverandre nå om dagen. 

Hva går det av den gjengen der? De ser da nyheter de også. De må da ha fått med seg litt av det som skjer.

Var på polet i dag. De fysisk brøyter seg fram. Startet i køen inn. Var en gamling bak meg som sto helt opp i ryggen på meg. Til slutt så sa jeg pent "jeg tror det er meningen at vi skal holde litt avstand." og pekte på de gule stripene på gulvet. Han så bare dumt på meg og gjør ingen ting. 

Det kan da ikke være meningen at vi skal måtte dytte de unna for å ta vare på de. Hva skal man gjøre da? 

Anonymkode: 1c986...aa0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare for pensjonister vi holder oss hjemme. Dermed kan du ikke si portforbud til bare de. 

Anonymkode: dd188...746

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare for pensjonister vi holder oss hjemme. Dermed kan du ikke si portforbud til bare de. 

Vel, leste du innlegget...? De gir faen. Jeg har samme opplevelsene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, poli10 skrev:

Vel, leste du innlegget...? De gir faen. Jeg har samme opplevelsene.

Og det er nok mange i risikogruppen med sykdommer som gir faen. Også blir det veldig feil å generalisere ALLE pensjonister basert på et par du har sett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme! Eldre folk som såvidt klarer å stå oppreist skal selvfølgelig ut på butikken samtidig som resten av samfunnet slutter på jobb (og handler)! Blir oppgitt! 

Anonymkode: 3bf92...b72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Opplever det samme! Eldre folk som såvidt klarer å stå oppreist skal selvfølgelig ut på butikken samtidig som resten av samfunnet slutter på jobb (og handler)! Blir oppgitt! 

Kanskje de ikke får hjelp av barn og barnebarn til å handle for de? Kanskje de bor en annen plass i landet? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eldre har en annen respekt for døden enn det mange hysteriske KG-brukere har, og frykter den ikke. De skal selvsagt være med på dugnaden, og skal holde avstand som alle andre, men at ensomme eldre skal tvinges til portforbud og ytterligere isolasjon på sine siste dager, er bortimot så uverdig som man kommer.

Anonymkode: 9f8c7...7da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje de ikke får hjelp av barn og barnebarn til å handle for de? Kanskje de bor en annen plass i landet? 

Kanskje på tide å innse at veldig mange har samme inntrykk av «de eldre» av en grunn? Enten er de ikke opplyst eller så driter de rett og slett i det.
Selv om de ikke har folk å handle for seg, er det jo helt klart en fordel om de da forsøker å unngå tidsrom der veldig mange andre er ute. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje på tide å innse at veldig mange har samme inntrykk av «de eldre» av en grunn? Enten er de ikke opplyst eller så driter de rett og slett i det.
Selv om de ikke har folk å handle for seg, er det jo helt klart en fordel om de da forsøker å unngå tidsrom der veldig mange andre er ute. 

Hvis alle skal handle på "andre tidspunkt", så blir det en del. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle skal handle på "andre tidspunkt", så blir det en del. 

Ser lite folk på butikken når jeg har handlet etter klokken 21.00 for eksempel! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser lite folk på butikken når jeg har handlet etter klokken 21.00 for eksempel! 

Da sover jo pensjonistene! 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldre har en annen respekt for døden enn det mange hysteriske KG-brukere har, og frykter den ikke. De skal selvsagt være med på dugnaden, og skal holde avstand som alle andre, men at ensomme eldre skal tvinges til portforbud og ytterligere isolasjon på sine siste dager, er bortimot så uverdig som man kommer.

Det er ikke "hysteriske KG-brukere" som har kommet med råd og regler for å holde avstand til hverandre. Mulig du selv ikke har fått det med deg. jeg har lagt ved lenke til Folkehelseinstituttet sine sider. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/  Det er heller ikke  "hysteriske KG-brukere" som har plassert de gule tape-merkene på gulvet i dagligvarebutikkene. 

Hvorvidt eldre frykter døden eller ikke så vil de likevel oppta sykehus senger som andre vil trenge. Vi andre holder avstand og har hjemmekontor for deres del. Da kan de sannelig meg oppføre seg de også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "hysteriske KG-brukere" som har kommet med råd og regler for å holde avstand til hverandre. Mulig du selv ikke har fått det med deg. jeg har lagt ved lenke til Folkehelseinstituttet sine sider. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/  Det er heller ikke  "hysteriske KG-brukere" som har plassert de gule tape-merkene på gulvet i dagligvarebutikkene. 

Hvorvidt eldre frykter døden eller ikke så vil de likevel oppta sykehus senger som andre vil trenge. Vi andre holder avstand og har hjemmekontor for deres del. Da kan de sannelig meg oppføre seg de også. 

Leste du i det hele tatt det jeg skrev...?

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har nok et poeng her. Hvorfor skal de ofre livskvaliteten sin fullstendig i sine siste leveår for å få litt lavere sannsynlighet for å få korona...

Anonymkode: 623e0...239

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok et poeng her. Hvorfor skal de ofre livskvaliteten sin fullstendig i sine siste leveår for å få litt lavere sannsynlighet for å få korona...

Hvoror skal vi ofre livskvaliteten vår for at de ikke skal få korona?

Anonymkode: dd84a...aa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare at den beste måten de kan hjelpe andre på er å holde seg så friske som de kan akkurat nå 

Anonymkode: 77cff...77e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at portforbud må innføres for alle, døgnet rundt. Militære styrker, evt droner, kan overvåke portforbudet. Brudd på reglene må straffes strengt, evt kan umiddelbar avretting vurderes.

Anonymkode: 203d5...a24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme inntrykket. De gangene jeg har vært å handlet så er det alltid eldre som ikke holder avstand. Blir rimelig irritert over det, men tørr ikke si noe. 

Anonymkode: 686f8...d8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver eneste gang jeg går ut, ser jeg flokker av pensjonister som sitter tett på kafeene. Noen steder, der de bare takeout, setter de seg utenfor på den stengte uteserveringen. 

Jeg tror ikke man kan utestenge en spesifikk gruppe, men det går an å slå hardere ned på regelbryterne.

Anonymkode: 3e495...0b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig mange av oss gjør nettopp det og de aller, aller fleste holder avstand.

Hvis du ikke har sett det er det fordi du selv ikke er der i det tidsrommet.

Anonymkode: 44801...320

• Opprett ny...