AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Jeg har vunnet 250 kr. på flaxlodd. Jeg har lest litt om at størst vinnersannsynlighet opp mot kostnaden loddet koster er Million-flax og Griseflax. Det store problemet med flaxlodd er jo at toppremien ofte tas før neste rull legges ut for salg, en rull med bare tapsobjekter (altså at flaxloddet kan koste 100, men de neste 50.000 flaxloddene har makspremier i seg på opptil 90 kr). Jeg har hørt folk som sier at flaxlodd har en best før-innleveringsdato, og etter dette trykkes det nye; så optimalt sett burde man kjøpe når det er nytt flaxlodd ute og går og ikke har vært i sirkuasjon lenge. Veksler jeg inn 250 kr. i 10 x 25,- Millionflax så øker jeg sjansen for å vinne da 10 lodd er flere enn 1, men hvis det bare er tap igjen i de versjonene av rullene som Mix og Narvesen har fått nå, så vil jeg heller gå for 25 x 10,- Griseflax, men det har jo vært i sirkulasjon siden jeg var barn, og jeg er midt i 30-årene, så ''toppremien'' (hvis man kan kalle 10.000 for det) er nok ute av sirkulasjon for flere tiår siden? Veksle det inn i penger igjen er kjedelig, men enda kjedeligere å veksle det inn i flaxlodd der toppremien ble tatt for flere år siden. Hvordan kan man finne ut om toppremien er tatt på de flaxloddene som er ute nå? Vet at Norsk Tipping har publisert nytt Påskeflax-lodd, så der er oddsen høy, men det er et for komplisert flaxlodd for min del, er en jobb å spille seg igjennom det... Anonymkode: ec873...2c3 1
newman01 Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Hvert lodd koster 25kr, og vinnersannsynlighet ligger på 3,49 eller noe sånt. Så det vil si at det koster minst 87kr for hver gang du vinner noe som helst. Majoriteten av premiene er mindre enn kostnaden for gevinsten. Tilbakebetalingsprosenten ligger på rundt 50% etter hva jeg husker. Så statistisk sett blir du ikke rik. Skal du unngå det "dilemmaet" du starter tråden med må du spille online flaxlodd. Som Norsk Tipping skriver: "Spillene i den digitale porteføljen tilbys i form av en umiddelbar trekning, slik at sannsynligheten for å vinne er den samme hver gang" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå