Gå til innhold

Ettåringen min har begynt å se på barnetv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal dere Mom-shame meg nå eller er det greit at så små barn ser på tv ? 

Anonymkode: db491...9e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er greit eller ikke for ditt barn må du nesten avgjøre selv. Ekspertene fraråder det, men mange gjør det jo likevel. Hva er poenget med tråden?

Anonymkode: e15ad...16b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du lite å gjøre på i påskeferien lille venn?

Anonymkode: beb4a...576

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke påskeferie. 
lurte vel igrunn på om det er andre som har barn som er så små som får se barnetv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er greit eller ikke for ditt barn må du nesten avgjøre selv. Ekspertene fraråder det, men mange gjør det jo likevel. Hva er poenget med tråden?

Anonymkode: e15ad...16b

Hvorfor frarådes det? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor frarådes det? 

Google istedenfor du! Er tydelig et behov for å lese seg litt opp til stede!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å la være å svare hvis du ikke vil hjelpe?

• Liker 5
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Det er uansett bare første ungen som blir skjermet for TV, unge nr to, tre, fire og fem ser tv hele dagen.

Gjest Keikolina
Skrevet

Tror ikke ett så ungt menneske som deg har barn 😃

AnonymBruker
Skrevet

Det mistenkes at det kan trigge autisme.

Anonymkode: 9d099...f8b

• Liker 1
Skrevet

Det er litt forskjell på en som akkurat har fylt et år og en som snart blir to, da. Mitt yngste barn som straks fyller to har så langt ikke sett på tv/nettbrett annet enn noen glimt når søsknene har sett på. Men han har så langt ikke vært interessert, så det har ikke vært en problemstilling med ham. Men i går satte han seg ned foran barnetv og ble sittende en stund. Det tenker jeg er greit. Men jeg ville ikke lagt opp til noe særlig skjerm-tid for en så liten som mitt barn. Men det skal sies at vi har gått motsatt vei på noen områder, i motsetning til hva en over her påstår. Jeg var mer liberal mtp skjermbruk med vår eldste, men det handlet litt om at han var utslitt om ettermiddagen da han var rundt 2 år og enten hylte i sinneanfall eller løp rundt som en overtrøtt turbo og jeg var høygravid. I den situasjonen ble det en del nettbrett. Så jeg vil si helheten i situasjonen bør tas med i betraktning. Som utgangspunkt vil jeg begrense bruk av skjerm når de er små, men skjønner at folk bruker det om behovet er der fordi barn og voksne er veldig slitne e.l. (mine to yngste har hatt mye lettere for å roe ned når de er slitne med å leke eller slappe av på fanget med en bok, der den eldste bare vred seg løs da han var i 1-2-årsalderen).

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mistenkes at det kan trigge autisme.

Anonymkode: 9d099...f8b

Nei, det trigger ikke aurisme. Autisme er medfødt. 

Men det kan gi autismelignende symptomer pga tap av bla adekvate sosiale ferdigheter 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, for en ekkel kommentar. Hersketeknikk på det verste. 

Ts, det er du som bestemmer over barnet ditt :) Barn kan lære mye av barne-tv. La barnet f. eks se på TV iblant?

Anbefaler hvert fall "Minibarna" på NRK Super.

Og ja, mitt barn fikk se på tv fra den alderen. Noen dager uten, andre dager kikket han litt på. Er nå 2 år, og han får se litt TV hver dag :)

Anonymkode: 08ffd...0f9

• Liker 5
Skrevet

Når barnet har eldre søsken er det ikke til å unngå, ihvertfall. Valgte å ikke lage noe problem av det, av og til kunne vi fjerne 1-åringen, men ikke alltid. 

Det går nok fint! Regner med at de aller, aller fleste timene i døgnet går med til noe annet enn tv!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her ser ettåringen og fireåringen fantus sammen :) 

Anonymkode: dcdac...1fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Nei, det trigger ikke aurisme. Autisme er medfødt. 

Men det kan gi autismelignende symptomer pga tap av bla adekvate sosiale ferdigheter 

Er det slik at man ikke trenger å merke symptomene før barnet er 3 år da? 
«Da Ervin var 3 år gammel mistet han plutselig språket. Vi følger familien i over to år. Et nært portrett av en familie med et barn med autisme.»

https://tv.nrk.no/program/KOID75004719

Anonymkode: 091f9...568

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da finner man mye om hysteriske foreldre.... Herregud, er det mulig!?! Hva tror du kommer til å skje med barnet til Ts 😱😱

Ts, barnet ditt kommer ikke til å ta skade, så lenge det ikke sitter fra morgen til kveld og ikke gjør noe annet. Mange foreldre er hysterisk, dessverre! 

Anonymkode: 48cec...68a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min 1åring ser ikke på tv for å si det sånn. Men jeg jobber ikke, er student. Skjønner at andre kan ha det travlere enn oss. 

Anonymkode: 01093...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...