Gå til innhold

Rengjøring av markell i tomat-boksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva gjør dere? Jeg blir sprø av den boksen, vi skal jo ikke skylle ned olje etc i vasken så....? 

Anonymkode: ec3cb...618

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva gjør dere? Jeg blir sprø av den boksen, vi skal jo ikke skylle ned olje etc i vasken så....? 

Skal vi ikke?  Jeg skyller ikke store mengder olje eller fett ned i vasken men jeg vasker stekepanna etter å ha stekt bacon eller kjøttdeig i den.  Bare så skylle boksene. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Apocalypte said:

Skal vi ikke?  Jeg skyller ikke store mengder olje eller fett ned i vasken men jeg vasker stekepanna etter å ha stekt bacon eller kjøttdeig i den.  Bare så skylle boksene. 

"Matolje og fett går ned i røret og ut i det offentlige avløpet. Der nede er temperaturen lavere, så fettet størkner og det tetter seg. Over tid kan det bli like hardt som betong. Og så er det næring til rotter. Konsekvensen er at det må spyles opp, og det er kostbart både for det offentlige og for privatpersoner, sier Jonas Ramsrud, avdelingsingeniør ved Vann- og avløpsetaten i Oslo kommune"
Kilde https://www.godt.no/artikkel/24011856/derfor-skal-du-aldri-helle-olje-i-vasken

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fint at de skriver alt om hva man ikke skal, men det hadde vært fint om de skrev like mye om hva man skal gjøre istedenfor. :( 

Anonymkode: c7444...016

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Apocalypte skrev:

Man skal ikke vaske fettet ned i rørene. Jeg tørker av pannen med kjøkkenpapir når pannen er avkjølt, og hiver det verste i bosset.

Anonymkode: d0450...cd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Fint at de skriver alt om hva man ikke skal, men det hadde vært fint om de skrev like mye om hva man skal gjøre istedenfor. :( 

Anonymkode: c7444...016

"Men hvor skal jeg gjøre av fettet, egentlig?

- Stekefett kan man tørke opp med papir og kaste, og har man større mengder flytende fett kan man helle det i en melkekartong og kaste den i restavfallet. Frityrolje kan leveres til gjenvinning, sier Ramsrud"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta litt tørkerullpapir og tørk opp fettet. 

Anonymkode: 6ea0a...c20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...