Gå til innhold

Hvor skal vi reise i sommer. ? "Ja, de var d da "

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Hvordan ser du /dere for deg at sommerferien blir i år.  ?      Ser du for deg campingferie m/ bolbil eller hotell / hytteferier i Norge dersom  det åpnes for at folk igjenn få reise noenlunde fritt. ?   Eller blir det hjemmeferie ? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker selvfølgelig landet og naturen. Gleder meg! :)

Anonymkode: 48bb7...2b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid, så her i huset kommer vi til å leve ganske isolert selv om samfunnet åpner mer opp. Det blir nok telttur på oss i år.

Anonymkode: b4015...924

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det blir 1 uke campingferie med campingvogn i eget fylke. Snakket om det i går faktisk, og vi ser for oss å dra til noen krigsminner. Fiske. Fjellturer. Litt sånn uten mål og mening egentlig. Blir nok mye fricamp kan jeg tenke meg. 

Anonymkode: e8560...043

AnonymBruker
Skrevet

Motorsykkelferie så snart hoteller åpner. 

Anonymkode: 80c99...993

AnonymBruker
Skrevet

Må man reise da? Herlighet hvor bortskjemte og egoistiske nordmenn er. Ingen av etterkrigstidens generasjon hadde tålt 5 år med krig og bomber nei. Blir helt matt av dere som ikke klarer dere hjemme.

Anonymkode: c0ccc...825

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man reise da? Herlighet hvor bortskjemte og egoistiske nordmenn er. Ingen av etterkrigstidens generasjon hadde tålt 5 år med krig og bomber nei. Blir helt matt av dere som ikke klarer dere hjemme.

Hvis ting er åpnet og krisen over hva er problemet med at vi reiser? I tillegg kommer hoteller og restauranter desperat til trenge økonomisk støtte når dette er over. Jeg skal støtte bransjen så mye jeg kan.

• Liker 6
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Kanskje greitt å tenke på  støtte norske arbeidsplasser  om  ein ser seg råd til å i hele tatt  dra på noen ferie i 2020 ?

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man la være å reise dersom alt er åpnet til da?

Anonymkode: e8560...043

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått tilbud om å låne hytta til noen venner (i samme kommune) en uke, så vi tar nok en tur dit. Regner med vi blir hjemme resten av sommeren, sånn som ting ser ut nå. Har et lite håp om å kunne reise litt lenger unna i høstferien.

Anonymkode: 7a930...2c5

Skrevet

Hvis det blir mulighet for ferie i sommer blir det nok en biltur i Norge, Vestlandet.

Hvis det åpnes opp for reiser i Europa til høsten og man åpner opp for idrettsarrangementer så er det et Sykkel-VM i Sveits i slutten av september som frister. Men som sagt det kommer an på situasjonen og om man kan reise fritt ut i Europa uten problemer,

AnonymBruker
Skrevet

Folk er ikke egoistiske og bortskjemte fordi de ønsker forandring i hverdagen, som vi leser i denne tråden tror jeg ikke folk har for store krav, campingvogner og hytter stort sett.

Selv kunne jeg tenke meg en tur til Oslo, tør ikke reise lenger av hensyn til barns sikkerhet, men noe forandring og nye opplevelser er bra, og det for ALLE. :)

Anonymkode: 9f498...cbf

• Liker 5
Skrevet

Reiselivsbransjen er jo en av de bransjene som sliter aller mest nå. Så noe av det beste vi kan gjøre når det åpner igjen er jo faktisk å reise på ferie i eget land. Bo på hoteller, besøke atraksjoner osv. Så ser ingen som helst grunn til at du skal kjefte på folk som vil gjøre dette, tvert imot.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Anonym Bruker skrev:

Kanskje greitt å tenke på  støtte norske arbeidsplasser  om  ein ser seg råd til å i hele tatt  dra på noen ferie i 2020 ?

Enig, dette er kjempeviktig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi får bevege oss utendørs, må vi ganske sikkert holde oss innen kommunegrensene i mange år framover.

Anonymkode: 08f9e...c47

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kjetil E skrev:

Hvis det blir mulighet for ferie i sommer blir det nok en biltur i Norge, Vestlandet.

Hvis det åpnes opp for reiser i Europa til høsten og man åpner opp for idrettsarrangementer så er det et Sykkel-VM i Sveits i slutten av september som frister. Men som sagt det kommer an på situasjonen og om man kan reise fritt ut i Europa uten problemer,

På vestlandet er det mye flott natur og muligheter for opplevelser, kan anbefale Voss.

Anonymkode: 9f498...cbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis vi får bevege oss utendørs, må vi ganske sikkert holde oss innen kommunegrensene i mange år framover.

Det har aldri vært forbudt å bevege seg utendørs, heller ikke utenfor kommunegrensene, selv om noen kommuner krever automatisk karantene ved hjemkomst.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gir ikke opp? 😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at det blir masseutrykning på norske vidder med Røde Kors for å hente folk som absolutt ikke ville holde seg hjemme og ble smittet samme dag som de reiste oppover. To uker senere ligger de i blåbærlyngen og gisper etter luft. 

Så utrolig bortskjemte mange er som absolutt MÅ ha opplevelser, reiser og ferier. Å sitte hjemme gir de jo nada å poste på instagram og facebook må vite.

Anonymkode: d2fa6...d57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ting er åpnet og krisen over hva er problemet med at vi reiser? I tillegg kommer hoteller og restauranter desperat til trenge økonomisk støtte når dette er over. Jeg skal støtte bransjen så mye jeg kan.

Det er jo bare å overføre pengene?

Anonymkode: 0815f...c9c

• Opprett ny...