AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Viruset kom mest sannsynligvis fra et dyr og er en konsekvens av det store kjøttforbruket vårt. Men ikke kom her til meg. Vi må selvsagt spise så lokalt som overhodet mulig Gå tilbake til krigens dager, spis så norsk som mulig. Ingen import av mat! Alt skal være norsk, så slipper vi virus. Ikke mer noe spising av mango, banan, druer... Og heller ikke krydder! Visste du at krydret du strør over kjøttet for at det skal smake bedre, kan være produsert i et annet land? Er det så miljøvennlig og norsk det å bidra til krydder-produksjonen når det ikke er lokalt? Noe krydder finnes på norsk, men ikke alle krydder kommer fra norge. FORRESTEN: Krydder er vegansk, så hvorfor tilsetter dere noe som er VEGANSK på kjøttet deres? Anonymkode: 168a0...3e7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Hjelpes. Alle land kommer til å måtte bli selvforsynte etter dette, og vi skal slite godt i Norge hvis vi skal være vegetarianere og ikke lenger kan importere all eksotisk vegetarianermat fra utlandet som vi er vant med. Takk og pris for norsk landbruk, som inkluderer en sunn kjøttproduksjon uten overforbruk av antibiotika. Spis norsk!! Anonymkode: c551e...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Og det var det beste du kunne bidra med? Anonymkode: 2efe0...e12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Å kjære... pepper og kanel er to av de mest brukte krydder i det gamle Norge (da dine oldeforeldre levde, TS). Hverken pepper eller kanel kan dyrkes i Norge, så da blir det får-i-kål uten pepper og julegrøt uten kanel. Nei, vi slipper ikke virus om folk bare spiste kålrot med karve på. Virus av SARS familien er vel ikke akkurat mest kjent for å spres via matvarer. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen import av mat! Alt skal være norsk, så slipper vi virus. Anonymkode: 60b29...d24 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viruset kom mest sannsynligvis fra et dyr og er en konsekvens av det store kjøttforbruket vårt. Men ikke kom her til meg. Vi må selvsagt spise så lokalt som overhodet mulig Gå tilbake til krigens dager, spis så norsk som mulig. Ingen import av mat! Alt skal være norsk, så slipper vi virus. Ikke mer noe spising av mango, banan, druer... Og heller ikke krydder! Visste du at krydret du strør over kjøttet for at det skal smake bedre, kan være produsert i et annet land? Er det så miljøvennlig og norsk det å bidra til krydder-produksjonen når det ikke er lokalt? Noe krydder finnes på norsk, men ikke alle krydder kommer fra norge. FORRESTEN: Krydder er vegansk, så hvorfor tilsetter dere noe som er VEGANSK på kjøttet deres? Anonymkode: 168a0...3e7 Noen som har røyka sokkene sine i dag..... Anonymkode: e583b...3e5 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: FORRESTEN: Krydder er vegansk, så hvorfor tilsetter dere noe som er VEGANSK på kjøttet deres? Anonymkode: 168a0...3e7 Hjelpe meg. Med fet skrift og blokkbokstaver, da mener du tydeligvis alvor! Anonymkode: b6b83...b6d 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Ja for krydderet kommer fra flaggermus 🤪 Anonymkode: 03871...1ce
Leo Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen import av mat! Alt skal være norsk, så slipper vi virus. Anonymkode: 168a0...3e7 Da tipper jeg det blir en del veganere og vegetarianere som i det minste blir ganske lei. Spesielt på senvinteren og våren... Krydder man ikke kjenner opprinnelsen til, som for eksempel pepper, skal uansett alltid varmebehandles fordi man allerede er veldig klar over at dette kan være en smittekilde med tanke på bl.a. ecoli og salmonella. Pepper (Og sikkert andre typer krydder) som selges i vanlige norske dagligvarebutikker er strålebehandlet nettopp med tanke på å unngå dette. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 Jeg bruker masse krydder, men er veganer så da regner jeg med at det ikke gjør noe? Anonymkode: 23bb3...b51
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Viruset kom mest sannsynligvis fra et dyr og er en konsekvens av det store kjøttforbruket vårt. Men ikke kom her til meg. Vi må selvsagt spise så lokalt som overhodet mulig Jeg aner ikke engang hva jeg skal si til dette. Hvordan kom du fram til dette her?? Gå tilbake til krigens dager, spis så norsk som mulig. Ingen import av mat! Alt skal være norsk, så slipper vi virus. Ikke mer noe spising av mango, banan, druer... Hvorfor ikke?? Var det ikke kjøttforbruket som var problemet? Og heller ikke krydder! Visste du at krydret du strør over kjøttet for at det skal smake bedre, kan være produsert i et annet land? Er det så miljøvennlig og norsk det å bidra til krydder-produksjonen når det ikke er lokalt? Noe krydder finnes på norsk, men ikke alle krydder kommer fra norge. Det kommer vel ikke som en overraskelse på så mange at det meste av krydder er importert. I den store sammenhengen, med de små mengdene folk flest bruker, er det vil ikke akkurat det som bidrar mest til miljøproblemer. FORRESTEN: Krydder er vegansk, så hvorfor tilsetter dere noe som er VEGANSK på kjøttet deres? Hæ ??? Anonymkode: 168a0...3e7 Anonymkode: e941b...abd
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 En ting er at det TS skriver framstår absurd, men det å prøve å utnytte en situasjon hvor folk dør for å agitere for sine egne politiske standpunkter er rimelig usmakelig. Jeg håper de fleste veganere selv ser det. Anonymkode: 9b53a...b88 1
Anbefalte innlegg