Gå til innhold

Seksuelle sperrer ev. avkoblet under sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg lurer på om noen har erfaring med noe lignende: Jeg merker at jeg under sex kan bli veldig avkoblet og tenker på alt mulig annet. Dette skjer nesten automatisk. I tillegg merker jeg at jeg kan fantasere om sex og føle meg veldig seksuell, men når det kommer til stykket og vi (samboer og jeg) skal ha sex, blir jeg på en måte sjenert og passiv, og klarer ikke slippe meg løs/kobler av...Hvordan komme over dette? Jeg øver meg på å være med tilstede under sex, og fokuserer på sansene osv. Jeg merker likevel det er vanskelig.

PS: er i et godt og trygt forhold, og har ikke opplevd seksuelle overgrep (som ev kunne forklart "avkoblingen").

Noen tanker?

Anonymkode: 3dfcc...a12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Men her kommer det  nok fra usikkerheter som igjen stammer fra barndommen, overskridende seksuell oppførsel fra en av foreldrene og mange år med alt for seksuell ukritisk adferd eller hva jeg skal kalle det i tenårene. Vet liksom ikke hvordan jeg skal oppføre meg i senga. Er så mye jeg vil gjøre,  men ikke får gjort. Møter for det meste menn som er fornøyde med å ta kontrollen og er veldig generøse i senga, men føler ofte på at jeg selv ikke gir noe som helst og at det er vanskelig.  

Må konsentrere meg for å få orgasme fordi det er vanskelig når jeg tenker på alt annet. Et par ting du  hjelper akkurat der er iallefall: være edru, fokusere på nytelsen/følelsen igjen og igjen, fysisk ta på mannen for å være her og nå og det å åpne øynene litt og se på han. 

Anonymkode: 94e2f...8be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...