AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Jeg er av typen som gjerne vasser blandt smitte i familien (feks alle får noroviruset, influensa osv) og blandt venner. Jeg blir sjelden syk i hverdagen - men med en gang jeg har ferie så blir jeg syk, og da får jeg gjerne den influensaen som herjet i familien for 1 mnd siden. Dette har skjedd med nesten hver ferie i mange år. Slik er det jo for flere av oss. Og dette har man hatt forklareringer på blandet annet at man har mye stress i kroppen som gjør at bakterier&virus ikke får utfolde seg, men når man da slapper av så får dette fritt leide i kroppen. Vil det da si at jeg kan holde på et virus i lang tid uten å vise symptomer og smitte mange rundt meg før jeg selv da får det, at jeg er en superspreder? Anonymkode: 4c233...8f1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Alle som er smittet av koronaviruset kan være symptomfrie (kan gjelde opp mot 70%) men likevel spre smitte. Så tviler på at du er noe verre enn andre i denne sammenhengen Anonymkode: 2a59f...5e5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Jeg aner ikke, men kjenner at jeg misliker sterkt at ordene s u p e r og s p r e d e r brukes sammen. Anonymkode: d9a38...86b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Har prøvd å lete litt, det kan virke slik: Sitat - Det henger ofte sammen med en persons immunsystem. En «superspreder»s immunsystem klarer kanskje å holde effekten av viruset i sjakk, slik at pasienten ikke blir syk, eller bare har milde symptomer. Samtidig smitter man andre, sier smittevernseksperten til Dagbladet. Anonymkode: 4c233...8f1
Anbefalte innlegg