Gjest Posterazor Skrevet 19. juni 2005 #1 Skrevet 19. juni 2005 Har en nyhet fra NTB her, som jeg mener trenger transatlantisk oppmerksomhet. Men... så har det seg slik at jeg er forferdelig dårlig til å oversette FRA norsk TIL engelsk - motsatt vei går lettere. Jeg har forsøkt slike "free online translation", men det blir det bare uforståelig teit "norskengelsk" babbel av. Kommer til å forsøke og få ut nyheten ut til alternativ media. Kan ikke love at den blir postet, men sjangsen er MYE større hos dem, enn med BushCo-kontrollert media. Verden fortjener å få vite! Hvil du/dere hjelpe? :-) Her er artikkelen: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4836612.html
Gjest Ingunn Oversæther Skrevet 19. juni 2005 #3 Skrevet 19. juni 2005 Fant du ingen som ville oversette gratis for deg? Merkelig. Vel, her er mitt forsøk, helt uten garantier eller klagerett: Climate-altering gas emissions doubled The amount of hydrofluorcarbons (HFC) in the atmosphere have doubled since 2001, according to measurements done by The Norwegian Institute for Air Research (Norsk institutt for luftforskning, NILU) on Svalbard. - "Our measurements at the Zeppelin Research Station at Svalbard show that the amounts of HFC have doubled from 2001 to late 2004," says senior researcher Ove Hermansen at NILU to the Norwegian newspaper Aftenposten. Hydrofluorcarbons are not damaging the ozone layer, but they do contribute in a major way to the greenhouse effect. Popular cooling medium The gas is used mostly as a cooling medium in refrigerators, freezers, air conditioning systems in cars, and in various types of isolation foam. Says Hermansen, "hydrofluorcarbons were brought in to replace chlorofluorcarbons, and the amount of HFCs in the atmosphere is still increasing, despite efforts in the Kyoto protocol to reduce emissions." (NTB)
Gjest Posterazor Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Fant du ingen som ville oversette gratis for deg? Merkelig. Det var ikke meningen å være frekk. Faktisk så hadde jeg ikke regnet med at noen gadd overhodet.. Uansett. TUSEN TAKK SKAL DU HA Ingunn - du er en SUPERKNUPP!! :-) Se her; blomst skal du få også! :blomst_opp:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå