Gå til innhold

Dere som bruker tid på bloggere og tv-serier. Så diskutere det på KG?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sjokkert når jeg ser på trådene om bloggere og tv serier, at noen bruker tid av live sitt på dette.

Er jo rett og slett skadelig mentalt, tenker at man må jo ha et utrolig trist liv når fritiden handler om å se på en hjernedød tv-serie eller lese en blogg om et annet trist liv som et menneske lever.

Hvorfor gjør man slikt?

Livet er kort.

Anonymkode: dac0e...d75

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av samme årsak som du lager denne tråden.

Anonymkode: 85526...ebe

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Tja, noe skal man vel ha som adspredelse?

Anonymkode: db9a2...15d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En ting er at man leser/ser disse tingene og så skriver en kommentar om det, jeg ser ingenting galt i det. Men noen her inne virker helt obsessed, bruker dag ut og dag inn på å følge bloggere slik at de kan komme her på KG og kommentere hva de sa og gjorde den dagen (helst negativt). 

Virker trist, for min del.

Anonymkode: 7e148...5ed

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Når livet er så forbanna mørkt og vanskelig, så frister det mer å dykke nedi en annen verden hvor ting er litt lysere og lettere. Ikke alle har perfekt helse, perfekt jobb, venner og familie, et perfekt liv som er verdt å leve hver dag . 

Om du er så mye bedre enn oss, hvorfor er du her på KG da? Gå ut å lev ditt perfekte liv, i stedet for å komme hit for å rakke ned på andre som ikke har det like bra som deg. Er lov å ha litt forståelse for at ikke alle er som deg. 

Anonymkode: 7d2d8...236

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Brød og sirkus

Anonymkode: 45ca8...146

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge tenkt at de som bruker tiden til å mene alt mulig om bloggere må være helt besatte. Mange av de samme brukerne har skrevet milelange innlegg hver bidige dag i årevis! Den samme kritiske kverna går og går om de samme temaene. De er moralens voktere forkledd som "saklig" kritikk om eksponering av barn og manglende merking av reklame osv. At noen faktisk gidder å dykke så dypt ned i bloggernes liv over så lang tid, er rett og slett sykelig.

Anonymkode: 86258...3b8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser også veldig på dette..

Folk virker jo helt besatt. 

Anonymkode: 6751f...5cc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tv-serier er mer enn paradise hotel og ex on the beach altså.

Du skriver tv-serier og da antar jeg at du mener alle serier da? Både reality, drama, skrekk, krim osv.

Jeg bruker ikke tid på bloggere siden jeg anser det som meningsløst å engasjere seg i noen andres liv som jeg ikke bryr meg om, men jeg kan gjerne diskutere serier jeg ser. Ser ikke reality.

Anonymkode: 376e9...349

• Liker 8
Skrevet

Skal prøve å gi deg et seriøst svar :)

Jeg leser ikke blogger, men ser på realityserier. Synes det er ekstremt interessant med sosiale eksperimenter, som jo disse er. Det gir også en mulighet til å være flue på veggen med ekte mennesker, som appellerer til nysgjerrigheten min. Og så hisser jeg meg gjerne veldig opp mens jeg ser på dette, men ettersom jeg sitter alene må jeg gjerne inn på forum hvis jeg skal dele hva jeg tenker. Synes også det er interessant å lese på forum om andre er enige med meg eller ikke, og eventuelt hvorfor - av samme grunn som jeg synes sosiale eksperimenter er spennende. Dette handler om mellommenneskelige relasjoner, reaksjoner og samspill. Noen synes dette er kjedelig, jeg synes det er gøy. 

Livet mitt ellers er det motsatte av trist, og jeg synes det er godt å bruke tiden på noe hjernedødt i blant. Det kunne feks ikke falt meg inn å bruke tiden min på å se på sport, men jeg ser ikke ned på de som gjør det av den grunn :)  Jeg har mitt og de har sitt. Flott, det! 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker det er bedre å diskutere noe man engasjerer seg i, heller enn å sitte å glo på tv’n hver bidige kveld uten knapt og si et ord til sin samboer. DET vet jeg om utrolig mange som gjør. 
Nå i påsken kjenner jeg mange som følger med på alle påskekrimmene på TV, uansett hvor dørgende kjedelige de er. Er det bedre bruk av tiden sin? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som ser hvor uetisk flere bloggere driver businessen sin. Synes akkurat det er viktig å få frem og at ikke alt de reklamerer for slukes rått. Det var vel kvinneguiden som avslørte skandalen til en viss blogger for noen år siden.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Samfunnsansvar. Forbrukeransvar. Diskusjon av etikk og moral. Helt normale ting å være opptatt av. Bransjen er kynisk, manipulativ og utspekulert, og det er viktig at noen setter et kritisk lys på det disse driver med. 

Anonymkode: 03b9c...7a2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mange som ser hvor uetisk flere bloggere driver businessen sin. Synes akkurat det er viktig å få frem og at ikke alt de reklamerer for slukes rått. Det var vel kvinneguiden som avslørte skandalen til en viss blogger for noen år siden.

Det er greit å avsløre, all respekt til KG-ere i slike saker 👏🏻

Men når folk nærmest virker sint fordi Mette Ask lar datteren disponere 1.etg, og hun og sønnen 2.etg - og fordi hun skal bilcampe med sønnen ... altså hallo. Jeg leste det, ofret det ikke en tanke, gikk inn her og så folk gulpet opp de styggeste ting om Mettes valg. Virker som noen bare har bestemt seg for å skrive noe stygt uansett hva hun gjør. 

Anonymkode: 6751f...5cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnsansvar. Forbrukeransvar. Diskusjon av etikk og moral. Helt normale ting å være opptatt av. Bransjen er kynisk, manipulativ og utspekulert, og det er viktig at noen setter et kritisk lys på det disse driver med. 

Det er forsåvidt greit å være kritisk til hvordan bloggere opererer. Men å diskutere det samme om igjen og om igjen i det uendelige? Det får da være grenser for hvor mange ganger dette må repeteres. Svært få bryr seg om hva KG brukere mener likevel. Påvirkningskraften er nærmest ikke-eksisterende. Og bloggere flest er totalt uinteressante for de fleste normale mennesker, ja utenom enkelte besatte KG brukere, da. Bloggere er en bare en gjeng med ubetydeligheter i den store sammenhengen. Oppmerksomhetssyke mennesker som stort sett bare skriver om overfladisk og selvsentrert tøv. Så hva er greia med å bry seg så voldsomt med hva de holder på med?

Anonymkode: 86258...3b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Av samme årsak som du lager denne tråden.

Anonymkode: 85526...ebe

Kontekst (det er ikke for alle).

Anonymkode: 35290...d86

Skrevet

Hva mener du med tv-serier? Jeg vet ikke hvorfor det er feil å diskutere det? 

Når det gjelder bloggere, så tror jeg at de som leser dem og skriver innlegg dag etter dag om dem og alt de gjør og mener, er de samme som følger med på naboene. Kikkermentalitet med andre ord. Når man blir såå opphengt i andre som de ikke en gang har i livet sitt. Veldig merkelig og rart.

• Liker 4
Gjest Wincel
Skrevet

Jeg følger med på ex on the beach og annet søppel for det gir meg innsikt i mennesker jeg aldri ville møtt ellers

Skrevet
På 8.4.2020 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Når livet er så forbanna mørkt og vanskelig, så frister det mer å dykke nedi en annen verden hvor ting er litt lysere og lettere. Ikke alle har perfekt helse, perfekt jobb, venner og familie, et perfekt liv som er verdt å leve hver dag . 

Om du er så mye bedre enn oss, hvorfor er du her på KG da? Gå ut å lev ditt perfekte liv, i stedet for å komme hit for å rakke ned på andre som ikke har det like bra som deg. Er lov å ha litt forståelse for at ikke alle er som deg. 

Anonymkode: 7d2d8...236

Ingen, absolutt ingen, har et perfekt liv.

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2020 den 13.16, AnonymBruker skrev:

Dette. 

Jeg bruker i snitt 5 minutter hver dag på å finne ut hva noen av disse rosabloggerne har drevet med det siste døgnet. De mener seg "hatet" og opptrer som om norske lover ikke gjelder dem. Rosabloggerne er fremdeles et ganske nytt fenomen i mediabildet, og myndighetene henger grundig etter når det kommer til å håndheve lovbrudd fra bloggerne. 

Dette er ikke underholdning. Dette er mediakritikk. Og kritikk av lovbrudd. Og kritikk av hemningsløs utlevering av uskyldige barn. 

Anonymkode: 68807...b0b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...