AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Har hatt en flerårig konflikt med en søster som har gjort mange fæle ting. I noen tilfeller har moren vår blitt stående som "megler" mellom oss, selv om mamma har vært et av min søsters ofre (lang historie). Jeg har sendt mange sinte SMS-er både til mamma og søsteren min når vi har hatt konflikter som har blusset opp, men har gjennom alle år hatt et nært og godt forhold til mamma. Vi har kranglet og sendt slemme meldinger, mamma og jeg, men alltid blitt venner igjen kort tid etter. Men, mamma videresendte noen sinte meldinger fra meg til søster for et par år siden. Og det er disse søsteren min nå, uten mitt samtykke, truer med å sende til "alle" fordi jeg har skrevet kritiske meldinger om henne til en hun kjenner på messenger. Hun truer med at om jeg sender et eneste pip til om henne til denne venninna, så skal jeg bli anmeldt for trakassering og hun skal sende ut alle sinte sms-er mamma har videresendt til henne for et par år siden, til "alle." Er det ikke straffbart å true med sånt? Og om hun gjør det, da er det vel store sjanser for å få henne dømt? Hva er rett og galt her? Anonymkode: a6ae3...5c3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Vet ikke hvordan loven stiller seg ovenfor det her, men det som er rett er å stå for hva du har skrevet. Sannsynligheten for å komme noen vei i retten med det er også lav, og du må nok bevise deg skadelidende av det. Anonymkode: 562b4...1cd 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvordan loven stiller seg ovenfor det her, men det som er rett er å stå for hva du har skrevet. Sannsynligheten for å komme noen vei i retten med det er også lav, og du må nok bevise deg skadelidende av det. Anonymkode: 562b4...1cd Og hva er hennes sannsynlighet for å nå frem om hun anmelder meg fordi jeg har skrevet negative ting om henne til en venninne på messenger? Om hun sender ut SMS-er skrevet av meg, uten mitt samtykke, til massevis av folk på messenger, det er vel noe som klart er trakasserende? Det vil jo være svart på hvitt i så fall.... Anonymkode: a6ae3...5c3
Lipyros Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Det er ikke greit - men tviler på du kommer noe vei med det juridisk sett. Det er derfor man ALLTID er forsiktig med ting man skriver til andre. Det kan man aldri fjerne igjen. 3
Rosatoast Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt en flerårig konflikt med en søster som har gjort mange fæle ting. I noen tilfeller har moren vår blitt stående som "megler" mellom oss, selv om mamma har vært et av min søsters ofre (lang historie). Jeg har sendt mange sinte SMS-er både til mamma og søsteren min når vi har hatt konflikter som har blusset opp, men har gjennom alle år hatt et nært og godt forhold til mamma. Vi har kranglet og sendt slemme meldinger, mamma og jeg, men alltid blitt venner igjen kort tid etter. Men, mamma videresendte noen sinte meldinger fra meg til søster for et par år siden. Og det er disse søsteren min nå, uten mitt samtykke, truer med å sende til "alle" fordi jeg har skrevet kritiske meldinger om henne til en hun kjenner på messenger. Hun truer med at om jeg sender et eneste pip til om henne til denne venninna, så skal jeg bli anmeldt for trakassering og hun skal sende ut alle sinte sms-er mamma har videresendt til henne for et par år siden, til "alle." Er det ikke straffbart å true med sånt? Og om hun gjør det, da er det vel store sjanser for å få henne dømt? Hva er rett og galt her? Anonymkode: a6ae3...5c3 "For et par år siden".. Kan du ikke bare bygge deg en bro å komme deg over det? Høres ut som et utrolig destruktivt familieforhold. Ville bare kommet meg vekk, jeg. Blir for idiotisk for voksne mennesker, mye av det du skriver. 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 8 minutter siden, Rosatoast skrev: "For et par år siden".. Kan du ikke bare bygge deg en bro å komme deg over det? Høres ut som et utrolig destruktivt familieforhold. Ville bare kommet meg vekk, jeg. Blir for idiotisk for voksne mennesker, mye av det du skriver. Jeg er enig i at det er idiotisk, men nå er det søsteren min som truer med anmeldelse. Og det hun truer med, altså å sende ut SMS-er fra meg uten mitt samtykke til mange personer, mener jeg er straffbart i seg selv. Anonymkode: a6ae3...5c3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det er idiotisk, men nå er det søsteren min som truer med anmeldelse. Og det hun truer med, altså å sende ut SMS-er fra meg uten mitt samtykke til mange personer, mener jeg er straffbart i seg selv. Anonymkode: a6ae3...5c3 Slutt å lag drama så slipper du anmeldelse. Nå har ikke jeg sett meldingene du har sendt til andre mennesker, men hvis de kan tolkes som trakasserende av mottakerne så kan de selvsagt anmelde deg for trakassering. Anonymkode: bd322...501 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Ja, det kan være straffbart. Anonymkode: 20ef6...076
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 Virker vel ikke som noen av dere er helt ved deres fulle fem. Anonymkode: 97820...e7f 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 Har du noe behov for å sende "et pip om henne til denne venninna" da? Hvis du uansett ikke skal gjøre det er trusselen helt ufarlig. La søsteren din rote rundt med sitt og sine venninner i fred. Hvorfor skal du blande deg inn i dét? Hvorfor sender du meldinger til hennes venninner? Du bør heller bruke tiden din på å lære deg å nedskalere konflikter enn å pønske ut hvordan heve dem. Anonymkode: c532a...260 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Og hva er hennes sannsynlighet for å nå frem om hun anmelder meg fordi jeg har skrevet negative ting om henne til en venninne på messenger? Om hun sender ut SMS-er skrevet av meg, uten mitt samtykke, til massevis av folk på messenger, det er vel noe som klart er trakasserende? Det vil jo være svart på hvitt i så fall.... Anonymkode: a6ae3...5c3 Jeg synes det virker som svært lav sannsynlighet for at retten vil ta i noen av deres saker, slik du beskriver det virker det. Å skrive negative ting om noen er ikke ulovlig. Sende trusler om vold og lignende er mer klar sak. Anonymkode: 562b4...1cd
Rosatoast Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt en flerårig konflikt med en søster som har gjort mange fæle ting. I noen tilfeller har moren vår blitt stående som "megler" mellom oss, selv om mamma har vært et av min søsters ofre (lang historie). Jeg har sendt mange sinte SMS-er både til mamma og søsteren min når vi har hatt konflikter som har blusset opp, men har gjennom alle år hatt et nært og godt forhold til mamma. Vi har kranglet og sendt slemme meldinger, mamma og jeg, men alltid blitt venner igjen kort tid etter. Men, mamma videresendte noen sinte meldinger fra meg til søster for et par år siden. Og det er disse søsteren min nå, uten mitt samtykke, truer med å sende til "alle" fordi jeg har skrevet kritiske meldinger om henne til en hun kjenner på messenger. Hun truer med at om jeg sender et eneste pip til om henne til denne venninna, så skal jeg bli anmeldt for trakassering og hun skal sende ut alle sinte sms-er mamma har videresendt til henne for et par år siden, til "alle." Er det ikke straffbart å true med sånt? Og om hun gjør det, da er det vel store sjanser for å få henne dømt? Hva er rett og galt her? Anonymkode: a6ae3...5c3 Unnskyld meg, men hva faen i helvete? Hvor gamle er dere? Dere alle må jo være totalt tilbakestående. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 19 timer siden, Rosatoast skrev: "For et par år siden".. Kan du ikke bare bygge deg en bro å komme deg over det? Høres ut som et utrolig destruktivt familieforhold. Ville bare kommet meg vekk, jeg. Blir for idiotisk for voksne mennesker, mye av det du skriver. Voksne mennesker.... Disse kan umulig være voksne! Moren er selvfølgelig det, men ts og søsteren må da være i midten tenårene. For som du skriver; dette er idiotisk. Og voksne mennesker oppfører seg ikke sånn. Anonymkode: afae3...aa9 3
Rosatoast Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voksne mennesker.... Disse kan umulig være voksne! Moren er selvfølgelig det, men ts og søsteren må da være i midten tenårene. For som du skriver; dette er idiotisk. Og voksne mennesker oppfører seg ikke sånn. Anonymkode: afae3...aa9 Ser at jeg allerede har kommentert dette innlegget, MEN.. 😅 ble like satt ut over oppførselen i dag, som i går. "Og hva er hennes sannsynlighet for å nå frem om hun anmelder meg fordi jeg har skrevet negative ting om henne til en venninne på messenger?" - TS 🙄🙄🙄 TS burde være gammel nok til å vite, at man ikke kan bli straffet eller anmeldt for å skrive dritt om søsteren, på facebook. Og jeg blir overasket over, at moren ikke stepper inn og får en ende på dette. Men tenker jo at det er hun som har oppdratt dem, så de er bare et produkt av hun selv - så da er nok ikke hun riktig klok. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 Enig med alle andre her, du må lære deg å ikke fyre opp under drama - for det gjør dere tydeligvis alle sammen i dette scenarioet! Du og din søster høres like gale ut. Det er ikke normalt å oppføre seg slik som verken hun eller DU gjør dersom dere er ferdige med ungdomsskolen! Anonymkode: c9c85...f72 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 Kan du ikke bare la være å slenge drit om søsteren din til venninner på messenger? Hun du slenger drit om henne til, sladrer jo tydeligvis videre til din søster. Du stiller deg selv og fin familie i et dårlig lys ved å innlate deg på den dritten di søster (og deg selv) holder på med. Der virker som dere er begge nesten like ille, og folk bryr seg ikke. Hva med å vise respekt for mamman deres som må leve med den konstante kranglingen deres? Anonymkode: 08b98...f16 2
qwerty123 Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 Hade din mor tillåtelse att sända dom vidare till din syster eller ska du anmäla henne också? Om ni inte skrivit något avtal om tystnadsplikt så kommer du nog ingen väg med att försöka anmäla det här. Ni skulle nog behöva träffa en medlare och reda ut den här situationen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå