AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 https://www.nrk.no/norge/ma-holde-seg-hjemme-nar-skolene-apner-1.14977125 Er de med kraftig pollenallergi (påvist av lege) i risikogruppe og burde ikke gå på skolen? Anonymkode: 55edf...4da
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 «Men midt i en pollensesong kan det tenkes at allergikere er mer utsatt. En allergiker som er syk, vil kunne være mer utsatt for dette viruset, akkurat som andre som har andre underliggende sykdommer.» https://forskning.no/virus/pollen-og-koronavirus-kan-gjore-varen-og-sommeren-toffere-for-mange/1656508 Anonymkode: 55edf...4da
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Sannsynligvis ikke. Personen bruker sikkert medisinene den er forskrevet som den skal? Barn er generelt ikke i risikogruppe. Anonymkode: 3bee4...a79 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis ikke. Personen bruker sikkert medisinene den er forskrevet som den skal? Barn er generelt ikke i risikogruppe. Anonymkode: 3bee4...a79 Ok voksne med pollenallergi er de mer utsatt for korona fordi kroppen allerede kjemper mot allergien som kroppen tror er angrep? Barnet går på allergimedisiner, men det tar bare toppene og tar ikke vekk alle plagene. Anonymkode: 55edf...4da
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 1 million nordmenn har pollenallergi. Er de spesielt rammet slik sønnen min var i tenårene med pollenutløst astma kan de ta Kenacort-injeksjon, den fjerner de fleste plagene. Har gressallergi og har tatt denne selv noen år og det er stor forskjell. Anonymkode: ea249...b40
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 1 million nordmenn har pollenallergi. Er de spesielt rammet slik sønnen min var i tenårene med pollenutløst astma kan de ta Kenacort-injeksjon, den fjerner de fleste plagene. Har gressallergi og har tatt denne selv noen år og det er stor forskjell. Anonymkode: ea249...b40 Jeg lurer ikke på pollenallergi generelt. Jeg lurer på om de med pollenallergi er mer utsatt enn andre uten allergi, og om man burde ta ekstra forhåndsregler. Jeg er hjemme med baby under 1år og kan fint ta ut storebror av skolen og ha han på hjemmeskole om det er det «riktige» når skolen åpner igjen 27.april. Men er han ikke utsatt så sender jeg han på skolen. Anonymkode: 55edf...4da
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 Godt spørsmål. Jeg har selv pollenallergi og kommer til å kjenne sterke symptomer på forkjølelse fra midten av april til og med mai, minst. Hvordan skal jeg skille disse symptomene fra korona? Pollenallergi er vel også nært beslektet asma og andre luftveissykdommer. Jeg heller mot å holde meg hjemme når pollenallergien setter inn. Både for min egen del (jeg er redd det gjør meg mer mottagelig for smitte) men også fordi jeg ikke vil risikere å smitte andre dersom koronaen lurer bak allergien. Anonymkode: 5d07c...f38 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Det er overhodet ingenting som tyder på at pollenallergi har utløst alvorlige symptomer eller koronadødsfall. Virker som om folk gjør det de kan for å inkludere seg selv i risikogruppen. Selv for den virkelige risikogruppen (voksne og særlig dem over 65 år med høyt blodtrykk, kreft, diabetes, alvorlige lungesykdommer) er viruset for det meste ufarlig. Anonymkode: 7399f...efc 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er overhodet ingenting som tyder på at pollenallergi har utløst alvorlige symptomer eller koronadødsfall. Virker som om folk gjør det de kan for å inkludere seg selv i risikogruppen. Selv for den virkelige risikogruppen (voksne og særlig dem over 65 år med høyt blodtrykk, kreft, diabetes, alvorlige lungesykdommer) er viruset for det meste ufarlig. Anonymkode: 7399f...efc De har vel ikke pollenallergi-sesong i Italia eller Kina i januar, så det har ikke vært forsket på. Anonymkode: 55edf...4da
Djungelvrål Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt spørsmål. Jeg har selv pollenallergi og kommer til å kjenne sterke symptomer på forkjølelse fra midten av april til og med mai, minst. Hvordan skal jeg skille disse symptomene fra korona? Pollenallergi er vel også nært beslektet asma og andre luftveissykdommer. Jeg heller mot å holde meg hjemme når pollenallergien setter inn. Både for min egen del (jeg er redd det gjør meg mer mottagelig for smitte) men også fordi jeg ikke vil risikere å smitte andre dersom koronaen lurer bak allergien. Anonymkode: 5d07c...f38 Hoster du og har vondt i halsen i 6 uker? Visste ikke at forkjølelesessymptomer var like pollenallergisymptomer. Trodde det vanligste var rennende tett nese og kløende øyne. Jeg er selv allergisk i 4-5 mnd hvert år. Mener du alle allergikere skal sykemelde seg i 5 mnd nå fremover i tilfelle de er utsatt? 1
Djungelvrål Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er overhodet ingenting som tyder på at pollenallergi har utløst alvorlige symptomer eller koronadødsfall. Virker som om folk gjør det de kan for å inkludere seg selv i risikogruppen. Selv for den virkelige risikogruppen (voksne og særlig dem over 65 år med høyt blodtrykk, kreft, diabetes, alvorlige lungesykdommer) er viruset for det meste ufarlig. Anonymkode: 7399f...efc Idag er man "utsatt" om man har vondt i ei tå.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt spørsmål. Jeg har selv pollenallergi og kommer til å kjenne sterke symptomer på forkjølelse fra midten av april til og med mai, minst. Hvordan skal jeg skille disse symptomene fra korona? Pollenallergi er vel også nært beslektet asma og andre luftveissykdommer. Jeg heller mot å holde meg hjemme når pollenallergien setter inn. Både for min egen del (jeg er redd det gjør meg mer mottagelig for smitte) men også fordi jeg ikke vil risikere å smitte andre dersom koronaen lurer bak allergien. Anonymkode: 5d07c...f38 Da er det jo fint at tett/rennende nese og kløe i øynene ikke er kjennetegn på corona da. Om du ikke får pusteproblemer, tørrhoste og feber av allergi? Anonymkode: 003f5...791
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke får pusteproblemer, tørrhoste og feber av allergi? Det er helt vanlig for de som er veldig allergiske. Anonymkode: b2395...740 1
Frøkensina Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo fint at tett/rennende nese og kløe i øynene ikke er kjennetegn på corona da. Om du ikke får pusteproblemer, tørrhoste og feber av allergi? Anonymkode: 003f5...791 Jeg får pusteproblemer, tørrhoste og lett feber av allergi. I perioder renner nese og øyne også.
Anbefalte innlegg