AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Tror dere anbefalingen om å unngå fritidsreiser blir opphevet til sommeren, slik at det er mulig å reise på ferie i Norge i sommer? Ser Erna har antydet det under Nitimen på radio i dag tidlig. Det avhenger jo mye av om smittespredningen blir holdt under kontroll, at reiselivsbedriftene faktisk overlever og tørr å ha drift i sommer, og at man klarer å organisere gode nok smittevernsrutiner. Fritidsreiser er nok en av de siste tiltakene som det blir lempet på. Jeg tror også at folk vil sitte på gjerdet lengst mulig, slik at det er få som tørr å forhåndsbestille noe. Derfor så må reiselivsbedriftene leve lenge på usikkerhet om at det kommer gjester og det kan være vanskelig å vite om de har grunnlag til å holde åpent. Anonymkode: 9efbc...787
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Ja, jeg tror det blir mulig å reise rundt i Norge i sommer, og delvis også til utlandet. I allefall mot slutten av sommeren, når temperaturene har blitt så høye til og med her at coronaviruset sliter med å spre seg. Anonymkode: 816c1...689 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror det blir mulig å reise rundt i Norge i sommer, og delvis også til utlandet. I allefall mot slutten av sommeren, når temperaturene har blitt så høye til og med her at coronaviruset sliter med å spre seg. Anonymkode: 816c1...689 Hva regner du som slutten av sommeren. August? Du virker veldig optimistisk med tanke på utenlandsreise Anonymkode: 9efbc...787
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror dere anbefalingen om å unngå fritidsreiser blir opphevet til sommeren, slik at det er mulig å reise på ferie i Norge i sommer? Ser Erna har antydet det under Nitimen på radio i dag tidlig. Det avhenger jo mye av om smittespredningen blir holdt under kontroll, at reiselivsbedriftene faktisk overlever og tørr å ha drift i sommer, og at man klarer å organisere gode nok smittevernsrutiner. Fritidsreiser er nok en av de siste tiltakene som det blir lempet på. Jeg tror også at folk vil sitte på gjerdet lengst mulig, slik at det er få som tørr å forhåndsbestille noe. Derfor så må reiselivsbedriftene leve lenge på usikkerhet om at det kommer gjester og det kan være vanskelig å vite om de har grunnlag til å holde åpent. Anonymkode: 9efbc...787 Jeg tror det blir mulig, men har ingen steder i Norge jeg virkelig ønsker å besøke under disse omstendigheter. Håper på bra vær, en tur på fjorden, mye bading og stelling av hagen. Vi har det bra her vi er 😊 Anonymkode: 1ebfd...d4c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Nei. Skal ikke innpå hotell eller samlet sammen mange folk på en plass. Biltur og telt kanskje. Å fly til granca kan folk bare glemme i 2020. 400 000 er permiterte eller arbeidsledige. Hvor skal de få penger fra? De må også 14 dager karantene etter turen. Flyprisene vil og være himmelhøye. Regner med skolens tur til Polen og Berlin blir avlyst i høstferien. Anonymkode: 8d119...4a3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Skal ikke innpå hotell eller samlet sammen mange folk på en plass. Biltur og telt kanskje. Å fly til granca kan folk bare glemme i 2020. 400 000 er permiterte eller arbeidsledige. Hvor skal de få penger fra? De må også 14 dager karantene etter turen. Flyprisene vil og være himmelhøye. Regner med skolens tur til Polen og Berlin blir avlyst i høstferien. Anonymkode: 8d119...4a3 Hvis grensene faktisk åpnes, så er ikke dette nødvendigvis et problem. Flyselskapene har fly på bakken, og de står og koster mye penger der de ikke blir brukt. Da settes de inn så fort som mulig, det er en del velbemidlede folk i Norge som ikke vil ha noe å betale litt mer for reise, både inn- og utenlands. Flyselskapene vil til dels kunne hjelpes av en lav oljekurs (mindre drivstoffutgifter). Personell som piloter er nok også meget interessert i å fly så fort som mulig, om nødvendig til litt dårligere vilkår enn vanlig, i stedet for å miste jobben Men selvsagt, det blir nok ikke til alle land, og nok ikke så mange avganger som før. Anonymkode: af3dc...083
Anbefalte innlegg