Gå til innhold

Er det innafor å holde skolebarn hjemme etter 27/4?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er da snakk om høy risiko, svært usikker på om vedkommende ville overlevd. Vedkommende vil ellers ha et langt liv uten corona. Er i en mildere risikosone selv. Jeg har mulighet til å ha de hjemme med hjemmekontor selv. 
Er det godkjent å holde barn hjemme da? Eller vil lærere reagere?

Anonymkode: 21767...d4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet er dødssykt er det naturligvis ingen som reagerer. Når det er sagt, har selv syke barn svært lav sannsynlighet for å dø av korona altså, ingen grunn til å skremme seg selv mer enn nødvendig. 😊

Anonymkode: 977c9...cab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal jo holde barn hjemme og undervise selv i en slik situasjon. Erna sa det i talen sin i går.

Du må være forberedt på at dette vil vedvare i potensielt flere år da

Anonymkode: a2e11...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke barnet som er risikoutsatt, men et medlem i husholdningen her. Jeg bor sammen med min mor, deler kjøkken og bad. Hun er jo over 67, og har diverse underliggende sykdommer (blodtrykk, astmatiker, lungesykdom).

Anonymkode: 21767...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Da er det helt innafor å holde barna utenfor skolen. Bare si fra til skolen, slik at de vet om situasjonen, og kan sørge for at barnet/barna ikke går glipp av oppgaver som de andre gjør.

Men vanlige, friske husholdninger som ikke lar barna begynne på skolen, deltar ikke i dugnaden om gradvis immunitetsoppbygging og jevn smitte. De holder på med en annen dugnad, dugnaden om null smittespredning, som de selv har innført, og som de gjerne bestemmer at andre skal delta i. Jeg er spent på hvordan aktiviteten i facebook-gruppa til foreldrene i klassene til barna mine kommer til å være fremover... Der er det mange koronamoralister som kommer til å holde barna hjemme og rakke ned på alle som ikke gjør det. Det er mange der som liker å heve seg over FHI og myndighetene, fordi de vet det best, nemlig.

Anonymkode: ee21f...38b

• Liker 3
  • Opprett ny...