Gjest Sandra! Skrevet 19. juni 2005 #1 Skrevet 19. juni 2005 Hei! Jeg har et arbeid hvor jeg sitter hele dagen foran PCen og skriver.... Jeg merker det veldig godt i nakken, skuldre og rygg etter en lang arbeidsdag. Jeg har vært hos fysioterapaut og fått deilig massasje! Det hjalp virkelig, men blir dyrt i lengen og gå til henne annehver dag! Hun gav meg også tips om å (det viktigst) ha en god sittestilling. Jeg prøver nå å sitte så rak i ryggen som mulig og det nerkes godt ved at jeg ikke blir så sliten i nakken og ryggen,men helt bra går det alikevell ikke...Jeg prøver å ta minst en pause i hver time og gå litt rundt i kontorlokalene eller opp i kantina eller ut å gå i gatene hvis jeg har tid... Men det jeg lurte på var om noen hadde noen gode tips til øvelser jeg kan gjøre som styrker nakken og ryggen slik at jeg tåler mer og forebygger ryggproblmere?! Og gjerne også noen øvelser som hjelper mot spenninger i skulderne som jeg kan gjøre på jobben... Takk! :-)
Sniglå Skrevet 19. juni 2005 #2 Skrevet 19. juni 2005 Samboeren min har slitt med mye av det samme, han sitter også mye foran dataen. Men etter at han begynte å trene utholdenhet minst tre ganger i uken, så har han blitt merkbart bedre. I tillegg trener han styrke. Kanskje det hjelper? Å få løst opp litt?
ringblomst Skrevet 19. juni 2005 #3 Skrevet 19. juni 2005 Vet ikke om fysioterapeuten din også ba deg om å ta en synskontroll? Mannen min sliter også med nakkestivhet, og briller i tillegg til bedre sittestilling har hjulpet en del. Ellers er det lurt å strekke seg og ta pauser.
Gjest 5520 Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Med en slik jobb er det viktig at du rører deg jemme på fri. Gå tur i terenget på ettermiddagen. En halvtime hjelper. På jobben reiser du deg opp, rister løs og strekker på deg. Husk øvelsene du har fått råd om.
Gjest z Skrevet 19. juni 2005 #5 Skrevet 19. juni 2005 Rart du ikke har fått øvelser av fysioterapeuten din - spør ham/henne om det. Ellers er det veldig viktig at du beveger deg utenom jobben; gange med staver, jogging, tøying. Det er et absolutt must for oss med vondt i ryggen. På jobb bør du ta noen småpauser hvor du beveger nakkeområdet, tøyer lett, og eventuelt gjør noen av øvelsene du får hos fysioterapeuten.
-Fisken- Skrevet 19. juni 2005 #6 Skrevet 19. juni 2005 Jepp, som de andre har skrevet her, mosjon og trening hjelper virkelig. Jeg hadde låsning i skuldre og nakke i mange uker, det eneste som hjalp var kiropraktor og trening. Bare det å gå en lang tur hjalp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå