AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Dette må være helt greit for all del, men jeg og mannen min + barna mine som er tenåringer, synes det er utrolig ekkelt når han da løper rundt og tar i ting. Han kommer jo borti oss også og vil leke/herje osv, men vi synes det er skikkelig ekkelt å få dette på oss. Blir ofte bedt dit på middag etc. Ingen vil ta i mot snacks når han vil dele osv. Må jo dessuten være i hele heimen om han får holde på sånn. En annen ting er at han får lov å prompe i hytt og gevær, og foreldrene bare ler. Skjønner at folk er forskjellig, men vi må ofte flytte på oss da det stinker noe veldig til tider. Det er bare så utrolig ekkelt! Har forsøkt å si ifra til foreldrene, men det virker ikke til å gå helt gjennom. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: c059f...0d8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Det er mange barn som begynner å ta seg på tissen når de er i 5 års alderen, fordi de oppdager seksualiteten sin og synes det er godt å ta på tissen for å tilfredsstille seg selv. Det at han hen ikke vasker hendene sine etter toalettbesøk eller etter at hen har tatt på tissen, er jo noe som foreldrene burde ha lært ham. Her har de sviktet! Anonymkode: 81894...d94 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er mange barn som begynner å ta seg på tissen når de er i 5 års alderen, fordi de oppdager seksualiteten sin og synes det er godt å ta på tissen for å tilfredsstille seg selv. Det at han hen ikke vasker hendene sine etter toalettbesøk eller etter at hen har tatt på tissen, er jo noe som foreldrene burde ha lært ham. Her har de sviktet! Anonymkode: 81894...d94 Jeg ser jeg har rotet mye med han, hen og ham, men det blir litt mye for meg å holde styr på😀 Anonymkode: 81894...d94 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser jeg har rotet mye med han, hen og ham, men det blir litt mye for meg å holde styr på😀 Anonymkode: 81894...d94 Ingen problem, forstod alt:) Ja det er bare ubehagelig å få disse hendene på seg og se at han tar i absolutt alt. Man vil jo ikke akkurat få i seg dette heller.. det må jo sitte i alt som er der. Leker, ting og tang. Man spiser og får servert mat osv. Nei huff Anonymkode: c059f...0d8 1
Humle Brumle Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Noen må jo lære hen håndhygiene, spesiellt i disse tider, men dette burde vært noe man har i hverdagsrutinen! Vaske hender etter do og å ta seg på tissen burde vært et selvfølge. Hen burde også bli lært at å ta på tissen gjør man når andre ikke er tilstede. Men promoinga? Det er jo en fem-åring hva forventer du? Litt rart at foreldrene «roser» hen ved å le, men promping fra en femåring som man bare opplever når man er på besøk kan man jo forsøke å bare ignorere. Hen vil bare gjøre det mer hvis hen får masse oppmerksomhet rundt det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Jeg har to barn selv, så jeg har jo vært gjennom dette selv, men aldri roset barna når de går rundt og presser ut promp som i tillegg lukter så fælt at folk må forlate rommet. Foreldrene ler og sier: haha prompa duuu? Hahahah osv. Ungen blir gira og fortsetter. Jeg synes absolutt Man skal lære barna sine at disse tingene Ikke er ok fra start! Anonymkode: c059f...0d8 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 Jeg skjønner at en gutt i den alderen tar på seg, slik jeg har skjønt det bor hånden i buksa hos mange på den alderen, men jeg tenker at det må gå an å si at det ikke alltid passer seg. Man kan ikke bare prompe hvor man vil heller. Jeg husker at fetteren min prompa med middagsbordet og lo i den alderen, og han fikk beskjed med en gang at deg går man ikke når man spiser middag. Jeg hadde ikke latt sønnen min grafse i buksa hele dagen, og han hadde lært seg å vaske hendene sine! Anonymkode: 0c16f...47a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå