Gå til innhold

Det er 45 dager igjen til sommerferie! Hvorfor holder dere ikke barna hjemme??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som overskriften sier er det ikke mer enn litt over en mnd i skoledager igjen. Folk rusher med å sende barna på skolen hvis ikke går de glipp av viktig læring, kunnskap og kan tydeligvis bli traumatisert av lite sosial omgang med andre. Er dere i det hele tatt klar over at det ikke er 3 måneder til sommerferien i skoledager? 

Anonymkode: 8cc03...89b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg tror på ekspertene som sier at smittefaren ikke er så stor.

Anonymkode: b29a0...cc1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vel det er vel foreløpig ikke noe rush. De yngste barna skal få mulighet til å gå tilbake til skolen den 20.april og etterhvert vil de eldre barna få komme tilbake.
Klart det er jo noen foreldre som kanskje syns det blir litt mye å være foreldre hele dagen i disse tider, men det må de bare leve med.

Anonymkode: 5ab71...f85

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg tror på ekspertene som sier at smittefaren ikke er så stor.

Vi snakkes når vi blir jagd inn i isolasjonen igjen. 

Anonymkode: 78872...c0d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel noe vi bare må igjennom og ta som det kommer. Det å isolere seg frem til august gir heller ingen garanti for å holde seg frisk. For veldig mange går da økonomien og psyken i grus, hva har man igjen da? 

Anonymkode: 295ab...73e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi ønsker at barna skal ha en fremtid, og få lov til å vokse opp i en velferdsstat. Samfunnet må i gang igjen. 

Fordi vi evner å lese skikkelig informasjon om risikoen de utsettes for, og ikke belager meg på Dagbladet og hysteri. 

Fordi jeg mener dette er det eneste rette for barn som daglig blir slått og voldtatt på hjemmebane nå, gi dem den pustepausen skolen faktisk er, og få opp tallet på bekymringsmeldinger fra lærere igjen. 

Anonymkode: 274ef...9be

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Tror grunnen til at de åpner skolene nå er for å få smittet barna og foreldrene så de er klare for ordentlig skolestart uten masse fravær fra lærere og medelever etter sommeren. 

Anonymkode: 79360...340

AnonymBruker
Skrevet

Vi vil bidra til flokkimmunitet i Norge, og å holde maskineriet i gang. Jeg var litt overrasket over at ALLE skoler i Norge skulle bli åpnet for 1.-4.-trinn, hadde håpet at de lot Oslo-skolene være stengt litt lenger. Men vi bort langt unna Oslo, og det er ikke mye corona i min region.

Vi kan ikke stenge alt og isolere oss. Jeg synes det er bra at de sterke gruppene (fysisk) eksponerer seg for smitte i moderat grad. Så får vi heller la være å treffe besteforeldre i tiden etter at barna har begynt på skolen igjen, til vi ser hvordan dette går.

Anonymkode: 7cb15...bde

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi ønsker at barna skal ha en fremtid, og få lov til å vokse opp i en velferdsstat. Samfunnet må i gang igjen. 

Fordi vi evner å lese skikkelig informasjon om risikoen de utsettes for, og ikke belager meg på Dagbladet og hysteri. 

Fordi jeg mener dette er det eneste rette for barn som daglig blir slått og voldtatt på hjemmebane nå, gi dem den pustepausen skolen faktisk er, og få opp tallet på bekymringsmeldinger fra lærere igjen. 

Kanskje vi bør våkne opp for at vi aksepterer at barn blir slått og voldtatt bare fordi de har en pause fra dette mens de er på skolen. På tide at barnevern tar tak, og at strafferammene skjerpes. 

Anonymkode: 43189...b1e

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg har absolutt ingen forutsetninger for å mene eller vite bedre enn de som har tatt risikoanalysene og vurderingene som har ført til beslutningen om å åpne igjen. Samtidig så har vi ingen i risikogruppa hos oss. Og vi er nødt til å jobbe. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for voldtekt er så mye bedre så lenge man kan lære om pronomen og brøk på dagtid. 

Anonymkode: bf41f...3ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var litt overrasket over at ALLE skoler i Norge skulle bli åpnet for 1.-4.-trinn, hadde håpet at de lot Oslo-skolene være stengt litt lenger.

Anonymkode: 7cb15...bde

Jeg blir veldig overrasket dersom skolene i Oslo åpner. Det er allerede sagt at det kan bli gjort unntak i særlig smitteutsatte områder.

Anonymkode: 3e30d...118

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi bør våkne opp for at vi aksepterer at barn blir slått og voldtatt bare fordi de har en pause fra dette mens de er på skolen. På tide at barnevern tar tak, og at strafferammene skjerpes. 

Anonymkode: 43189...b1e

Enig. 

Denne krisen har fått opp øynene mine for all problematikken i Norske hjem. Jeg ante ikke hvor ille det var. Hvor mange barn som er avhengig av barne- og ungdomspsykatri, som nå ikke har et tilbud. Hvor mange barn som lever med rus og vold - en problematikk som blir mange ganger verre når man går oppå hverandre hjemme. Hvor mange bekymringsmeldinger som kommer fra skole og barnehage hver dag. 

Det som gjør meg ekstra fortvilet er at VG og KG fortsatt fokuserer på det ene barnet som kanskje døde av Corona. I min verden burde avisene fokusert på hvilke forhold mange barn lever under. 

Det å åpne skoler og barnehage er et lite skritt i riktig retning for disse barna nå. Så kan vi i fremtiden kanskje da litt av oljefondet for å bedre denne situasjonen. Men det er kanskje ikke riktig politisk populært som å pøse penger inn i corona-krisen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for voldtekt er så mye bedre så lenge man kan lære om pronomen og brøk på dagtid. 

Anonymkode: bf41f...3ed

Av alle sneversynte, idiotiske, navlebeskuende, kommentarer.

Du vet at det normalt kommer flere tiltalls bekymringsmeldinger fra barnehager og skoler i dette landet, hver eneste dag? Som blir fulgt opp, og ofte fører til bedring. Og at dette antallet nå er 0? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakkes når vi blir jagd inn i isolasjonen igjen. 

Anonymkode: 78872...c0d

Jeg tviler ikke på at vi må stenge igjen, men i så fall tror jeg ikke det er pga skole og barnehage, men på grunn av at alle slapper av og ikke følger smittevernreglene ellers.

Skrevet

Facinerende mange som mener at de vet bedre enn vår regjering + eksperter, som er de samme som har fått viruset under kontroll i Norge.

Tar stor fryd i at de også sa under pressekonferansen at det ikke var frivillig åpning. Håper på konsekvenser for alle som holder igjen barna sine hjemme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

45 dager? Vi er i April og fellesferien er i juli. Hva er det du snakker om egentlig?

Det du tenker på er kanskje antall skoledager igjen for de som ikke går i barnehage og SFO. Dvs de som fortsatt har hjemmeskole...

Anonymkode: 1738e...075

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Jeg er hverken lærer eller pedagog og kan ikke gi den samme oppfølgingen de får på skolen. 

2. jeg er kronisk syk og trenger avlasting for å overleve dette. Hvis jeg skal ha de hjemme til over ferien. Så snakker vi fem mnd uten noe som helst hjelp eller avlasting fra dette startet.

3. jeg har et barn med spesialbehov som skal i gang med ppt. Men alt blir satt på vent til han er tilbake på skolen. Og han trenger den oppfølgingen. 

4. jeg har hjemmekontor i den lille jobben jeg har ved siden av å være syk, som jeg per nå ikke klarer å følge opp så jeg kan risikere å få sparken fordi jeg må være lærer og pedagog i stedet for å gjøre arbeidsoppgavene mine. 

5. hva hjelper det ungene å være hjemme om jeg blir så sliten og nedkjørt både fysisk og psykisk at jeg ikke fungerer som mamma lenger? 

6. De savner vennene sine, rutiner, hverdag og lærerne sine. 

Anonymkode: 878d9...319

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare 45? Bare i mai er det jo 31 dager og vi er bare på 8 april, skoleslutt er ca 21. Juni. 

Anonymkode: b24ae...96b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull! Viktig med litt skole og bhg nå før det blir ferie igjen! Ellers blir det et halvt år i strekk, for mye!

Anonymkode: 7ec7b...cd5

• Liker 1
  • Opprett ny...