AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Del Skrevet 8. april 2020 Synes dette er et vakkert navn. Men litt redd for at det er for vanlig for tiden. Vil unngå et navn som kanskje flere i barnehagen og etterhvert klassen også har. Har dere inntrykk av det er mange små som heter dette for tiden og begynner det å bli et oppbrukt navn? 🤔 Anonymkode: 78acd...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Del Skrevet 8. april 2020 Fint navn 😊 Kjenner noen få Selma-er, men ser ikke på det som oppbrukt. Ikke tror jeg lille Selma vil møte en navne-søster i klassen eller barnehagen heller. Anonymkode: acac3...13f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Del Skrevet 8. april 2020 Forbinder det mest med hund, men det er er fint navn da Anonymkode: 5de2a...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 8. april 2020 #4 Del Skrevet 8. april 2020 Elsker navnet. Hadde jeg fått jente hadde jeg brukt det. Kjenner bare til en selma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Del Skrevet 8. april 2020 Forbinder det med Selma kjeks. Anonymkode: a0226...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 8. april 2020 #6 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg kikket på SSBs navnestatistikk, og det står som nr 21 på topp 50 for i fjor, så det jo populært, selv om det ikke er helt i toppen. Det er 8 av 1000 som fikk dette navnet. Dermed kan det godt hende de blir flere på samme skole som heter det samme, men ikke veldig mange. Nesten uansett hvilket navn du velger er det tilfeldigheter som avgjør om de blir flere i samme klasse som får samme navn. PS: Folk velger mellom mange fler navn i dag enn de gjorde i gamle dager. Toppnavnene på den tiden var derfor brukt av mange fler % enn dagens toppnavn. Jeg har kikket på navnestatistikker fra 1970-tallet, og mange av toppnavnene fra den tiden, som Hege og Thomas hadde langt høyere prosentandel enn toppnavnene i dag. Da jeg gikk på barneskolen hadde vi Hege K, Hege R, Hege M, Hege S og enda fler. Sannsynligheten er mindre for at man får Selma A, Selma H, Selma B osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Del Skrevet 8. april 2020 Navnet minner meg om Selma Bouvier. En noe uheldig assosiasjon 😄 Selda derimot er mye bedre! Anonymkode: 70f8a...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Del Skrevet 8. april 2020 Kjempefint navn. Kjenner to Selma, hun ene er 18 og hun andre er 7 ☺️ Anonymkode: 43c9c...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 30. april 2020 #9 Del Skrevet 30. april 2020 Det er rart hvordan navn skifter fra å være typiske navn på gamle folk til å bli vanlig på småbarn. For meg som er født på 1970-tallet, ser jeg for meg Selma som ei gammel dame. Den typiske Selma er for meg en litt streng søndagsskolelærer med knute i nakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #10 Del Skrevet 30. april 2020 Man aner jo ikke uansett, vi valgte et veldig sjeldent navn til vårt barn for flere år siden, året etter «eksploderte» navnet med 1500% og nå er det to stk på trinnet med det navnet. Akkurat det jeg ville unngå, men sånn er det. Vi har sjeldent navn på vårt andre barn også, det har ikke eksplodert, men noen foreldre i barnehagen har gitt det samme navnet til et småsøsken som kom til for litt siden. Det er nesten litt merkelig at de ikke har nevnt for oss at det er inspirert av vårt barn, for det er virkelig et ekstremt uvanlig navn i Norge. Hyggelig at de deler vår oppfatning om at det er et fint navn, men litt rart å ikke si noe og late som ingenting🙈 Poenget er, velg det navnet du liker, ikke basert på om andre har samme navn Anonymkode: 4f8b1...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå