Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som røyker, vi flyttet sammen på en betingelse, at han ikke røyker inne i leiligheten. Vanligvis er det helt fint, han går ut og røyker, og jeg kysser ham ikke på en stund etterpå. Faktisk kan det være ganske så praktisk, for han tar ut søpla og sjekker været med det samme.

Problemet er i helgene. Han står opp med en gang han våkner, i 8 - 9 tiden, noen ganger tidligere, går ut og røyker, og kommer tilbake til sengs. En ting jeg virkelig nyter i helgene er å ligge og kose og våkne langsomt opp sammen, men det er jo ikke noe særlig når han lukter og smaker som et gammelt askebeger!

Jeg prøvde å be ham pent om å slutte å gå ut og røyke så tidlig og morgenen for så å komme tilbake til sengs, resultatet var at han fortsatt gikk ut for å røyke tidlig, men så gikk og la seg på sofaen i stedet!

Så det jeg gjerne vil spørre røykere her inne om er: Er det helt urimelig fra min side å be ham vente med å røye til vi står opp? Jeg forstår altså ikke helt dette med røyking, så jeg bare lurer på om denne morgensigaretten er helt uungåelig fra en røykers synspunkt, eller om det burde være mulig å få ham til å velge morgenkos framfor morgensigarett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgensigaretten er vel den viktigste nesten, for da har man vært ganske så mange timer uten røyk. Ingen kos for min del uten, for noe så irriterende som å ligge der å kjenne røyksuget rive skal man lete lenge etter.

Er man skikkelig røyksugen er faktisk ikke noe godt å kose.

Skrevet

Er det ikke ganske innlysende at han setter mer pris på morgensigaretten enn morgenkos?

Om du kan tvinge ham til å oppføre seg annerledes er jo avhengig av hvordan dere to er og har det.

Jeg røyker ikke selv lenger, men jeg husker jeg synes morgensigaretten var digg, ja, mye diggere enn å ligge og dra meg i senga.

Skrevet

Sett et røykeplaster på ham om kvelden så han ikke våkner med røykesug :wink:

Hilsen Trille

Skrevet

Jeg røyker og er avhengig av morgenrøyken min.. Hvis jeg ligger og er røykesugen og kjæresten vil kose (og ikke vil jeg skal gå ut), så blir jeg bare liggende og tenke på hvor lang tid det vil ta før jeg kan røyke, og kosen er slettes ikke den samme som hvis røykesuget ikke er der.

Det høres kanskje litt teit og brutalt ut, men sånn er det bare for min del.. Jeg blir bare utålmodig.

Gjest Pleier
Skrevet

For min del er morgenrøyken den viktigste, og den må jeg ha minst et kvarter etter jeg har våknet. Jeg personlig hadde følt det var urimelig å bli bedt om å vente med å røyke til etter vi hadde koset oss i senga. For det hadde da ikke vært særlig kos for min del. Og jeg blir også veldig irritert om jeg ikke får morgenrøyken min ganske fort. Vet ikke om han har det på samme måte.

Heldigvis har jeg ikke det problemet siden jeg og sambo begge røyker.

Gjest storrøykerenn
Skrevet

Jeg har de som de fleste andre røykere som har svart her.

Røyken kommer først om morningen.

Gud, hvor sykt høres ikke dette ut? litt off-topic, men at en røyk kan gjøre det sånn at vi helst vil ha den før KOS! Ja, det sier litt om hvor avhengig man blir.

Han kan ikke noe for det rett og slett. :o

Skrevet

Tusen takk for svar, dere har vært til god hjelp! Nå som jeg skjønner hvor viktig denne morgensigaretten er har jeg sagt unnskyld til ham for at jeg har klagd på det. Han får fortsette å røyke om morgenen :)

Kanskje jeg kan løse problemet ved å kjøpe noen mintpastiller til å ha på sengekanten ellerno.

Skrevet

For meg er det annerledes!

Jeg kan ligge i senga og kose i timesvis uten i det hele tatt å tenke på røyk!

Tenker ikke på det før jeg har stått opp. Alt dreier seg om hva man er vant med, antagelig.

Har heller ikke andre tidspunkt hvor jeg MÅ ha røyk, selv om det helt klart er godt med en røyk etter middag, kan jeg godt la være også.

Gjest gjesten
Skrevet

Så lenge han ikke er motivert, så stiller du urimelige krav. Morgenrøyken er viktig

Gjest gjesten
Skrevet

Så lenge han ikke er motivert, så stiller du urimelige krav. Morgenrøyken er viktig

Skrevet

Min mann røyket. Men ikke fremfor kos om morgnen, han løp heller ikke ut på verandaen som det første han gjorde. Og han røyket 20 om dagen. Så det er mulig å ha det slik du ønsker deg.

Skrevet
Tusen takk for svar, dere har vært til god hjelp! Nå som jeg skjønner hvor viktig denne morgensigaretten er har jeg sagt unnskyld til ham for at jeg har klagd på det. Han får fortsette å røyke om morgenen :)

Kanskje jeg kan løse problemet ved å kjøpe noen mintpastiller til å ha på sengekanten ellerno.

Be han enkelt og greit pusse tennene før han legger seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...