Gå til innhold

Vi kommer til å gå på en smell nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merk minne ord, vi kommer til å gå på en skikkelig smell nå som vi åpner bhg og skolen alt nå. Mange her inne roper om att barn er da ikke store smittebærere, men tenker ikke på at det er voksne som passer de barna og voksne kan fort bli syke. I barnehagen jeg jobber er vi 22 voksne, av de er det 4 som ikke kan jobbe den 20. pga risiko for å bli smittet, dette er de som har immundempende behandlinger, høy grad av astma ol, Det er i en barnehage, tenk det da i 100 barnehager hvor mange gode voksne som ikke møter på jobb, da må vi få inn vikarer, mange av de er mindre gode, er ofte en grunn til att de forsetter å være vikarer år etter år, også blir flere voksne smittet, vikarene blir smittet, noen foreldre vil fremdeles prøve snike syke barn inn i barnehagen selv om de vet om smittefaren det utgjør for andre og før du vet ordet av det, tipper i begynnelsen av mai, vil det være alvorlig mangel på voksne til å jobbe i barnehagene, og da har skolene åpnet og roper etter vikarer også.

Enden på visa blir at flere barnehager må stenge pga mangel på voksne og de barnehagene som prøver holde ut har da i midten av mai så slitne voksne att de ikke har motstandskraft lengere og vil da bli syke av ulike grunner. Vi burde ha ventet til mai med å åpne synes jeg og kartlagt smittespredningen bedre, ventet til vi viste mere og da ikke startet med de minste barna, det som nå kommer til og skje er att vi får en eksplosjon i smittede også er alt vi har brukt en mnd på hvert unødvendig og bortkastet.

Leit at regjeringen som hittil har gjort en super jobb nå lar seg presse av NHO og utålmodige foreldre til og åpne igjen.

Anonymkode: 6e781...146

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Gjest Lawyam
Skrevet

Enig. De kunne ha ventet og sett hvordan det utviklet seg i Danmark i det minste. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke du nok respons på forrige tråden du lagde for under et døgn siden, at du måtte lage en ny tråd?

Anonymkode: f55cc...f35

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke du nok respons på forrige tråden du lagde for under et døgn siden, at du måtte lage en ny tråd?

? Hvilken tråd sikter du til?

Noen gang falt deg inn at flere kan ha samme tanken? Men legg gjerne med en link til den tråden så jeg får se hva svarene ble da.

• Liker 2
Skrevet

Ja smellen kommer den. Økonomien har tryna. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, beklager for at du må begynne på jobb igjen. Skjønner at det har vært godt med denne friperioden med full lønn, men nå må altså din hverdag og starte. 

Anonymkode: dcbdf...a56

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? Hvilken tråd sikter du til?

Noen gang falt deg inn at flere kan ha samme tanken? Men legg gjerne med en link til den tråden så jeg får se hva svarene ble da.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, beklager for at du må begynne på jobb igjen. Skjønner at det har vært godt med denne friperioden med full lønn, men nå må altså din hverdag og starte. 

Anonymkode: dcbdf...a56

Jeg er dessverre en av de som ikke får lov og jobbe igjen enda og poenget med hele denne tråden var at det kommer til å bli så mye sykdom blandt de som skal passe dine barn at systemet står i fare for å kollapse. Greit att du har et hat i mot de som jobber med barn, det har du spredd rundt her inne i flere uker nå, men der bommet du altså.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet kan ikke være nedstengt til evig tid, på et eller annet tidspunkt må det åpnes opp gradvis så ikke landet går konkurs. Så lenge det ikke finnes vaksine må man tåle at folk blir syk, sånn er det bare. Kommer til å bli mange slike epidemier i fremtiden. 

Barnehageansatte virker dog å være de som er mest kritisk til gjenåpning, de er åpenbart ikke fornøyd med å miste sin betalte ekstraferie. Vel, det er ikke dere som kan mest om smittespredning eller helse, så pell deg på jobb og gjør en innsats for samfunnet uten å syte. 

Anonymkode: 0f5d2...22e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, da skal jeg se på den tråden, beklager virkelig at det har kommet to med litt samme tankegang her inne på kg, det har vel aldri skjedd før trur jeg att flere her inne har tenkt det samme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, da skal jeg se på den tråden, beklager virkelig at det har kommet to med litt samme tankegang her inne på kg, det har vel aldri skjedd før trur jeg att flere her inne har tenkt det samme.

Du er tilgitt😘

Så jeg håper du får gjort noe med hysteriet ditt. Det skader nok mer enn selve viruset. Bare et lite tips☺️

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnet kan ikke være nedstengt til evig tid, på et eller annet tidspunkt må det åpnes opp gradvis så ikke landet går konkurs. Så lenge det ikke finnes vaksine må man tåle at folk blir syk, sånn er det bare. Kommer til å bli mange slike epidemier i fremtiden. 

Barnehageansatte virker dog å være de som er mest kritisk til gjenåpning, de er åpenbart ikke fornøyd med å miste sin betalte ekstraferie. Vel, det er ikke dere som kan mest om smittespredning eller helse, så pell deg på jobb og gjør en innsats for samfunnet uten å syte. 

Anonymkode: 0f5d2...22e

For det at bhgansatte er de som blir utsatt for dette og vet hvordan det er å jobbe i en bhg har sikkert ikke noe med saken og gjøre? Det er kunn at vi ønsker mere ferie? Og vi snakker ikke om å stenge ned samfunnet for alltid, vi ønsker å vite hva tanken bak dette er, vi ønsker å se hvordan det går med eksempelvis Danmark, hvordan det går etter påskeferien med antall smittede osv. Dette er ikke besluttet ut i fra helsen til voksne eller barn, dette er kunn økonomisk motivert 😞

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes virkelig det er på tide å åpne opp igjen, før landet er helt skakkjørt. 

Synes den Svenske regjeringen gjør dette på en utmerket måte. 

Anonymkode: d28c9...1c0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes virkelig det er på tide å åpne opp igjen, før landet er helt skakkjørt. 

Synes den Svenske regjeringen gjør dette på en utmerket måte. 

Håper du har rett 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Alt nå?"

De har holdt stengt i litt over tre uker og skal åpne litt om to og bittelitt til om tre til... Og har erklært unntakstilstand på flere områder i to måneder til, i første omgang. 

Hytte og barnehage dreper ikke landet, men et smittetall lavere enn 0,7, vil dra dette ut så øenge at vi kan kysse oljefondet adjø. 

Smittetallet kan fint være litt høyere, bare ikke over én. 

Anonymkode: 6bcb9...9ef

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Friske barn i andre land har dødd av denne sykdommen. Spedbarn også. 
Jeg håper dette ikke er en pris vi må betale her til lands. Ett barn er verdt mer enn oljefondet. 

Anonymkode: 5058e...406

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Håper du har rett 🙂

Man kan aldri vite. Men det virker som om fanatikerne her inne ikke forstår følgende; 

- Vi blir ikke kvitt viruset. Selv med vaksine er det enkelte som vil bli dårlig. 

- Så lenge sykehuskapasiteten ikke blir sprengt går dette fint. Noen dør, dessverre, men det gjelder i 90%+ av tilfellene folk som bare har uker igjen uansett. Så hender det jo at lynet slår ned, som de to ungdommene som døde av vanlig influensa. Dessverre blåser media disse sakene opp slik at enkelte blir livredde. 

- Dette handler ikke om NHO og "litt dårligere økonomi". Det handler om en fullstendig kollaps av velferdsstaten. Vi har bare sett toppen av kaka når det gjelder permitteringer og konkurser. De neste månedene vil det komme et ras av dette. Det vil kaste mange familier ut i en enorm sosial nød, med de helsemessige konsekvensene det vil føre til. 

- Mange familier har det enormt krevende akkurat nå. Vold, misbruk, voldtekter, og skilsmisser på vei. Barne- og ungdomspsykiatri er stengt ned. De som tenderer til avhengighet misbruker mer alkohol/stoff enn noen gang. De som slår når de har en dårlig periode, slår hver dag nå. 

Jeg og mannen sitter i dønn trygge jobber, har stor hage, kan jobbe fra hjemmekontor, og har full kontroll på skole og barnehage. Vi er ikke de som vil bli skadelidende her. LIKEVEL mener jeg at det eneste riktige for oss er å bruke tilbudene etterhvert som de åpnes opp, selv om det eksponerer oss. Da det å få samfunnet i gang igjen er så utrolig viktig for Norges fremtid. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Merk minne ord, vi kommer til å gå på en skikkelig smell nå som vi åpner bhg og skolen alt nå. Mange her inne roper om att barn er da ikke store smittebærere, men tenker ikke på at det er voksne som passer de barna og voksne kan fort bli syke. I barnehagen jeg jobber er vi 22 voksne, av de er det 4 som ikke kan jobbe den 20. pga risiko for å bli smittet, dette er de som har immundempende behandlinger, høy grad av astma ol, Det er i en barnehage, tenk det da i 100 barnehager hvor mange gode voksne som ikke møter på jobb, da må vi få inn vikarer, mange av de er mindre gode, er ofte en grunn til att de forsetter å være vikarer år etter år, også blir flere voksne smittet, vikarene blir smittet, noen foreldre vil fremdeles prøve snike syke barn inn i barnehagen selv om de vet om smittefaren det utgjør for andre og før du vet ordet av det, tipper i begynnelsen av mai, vil det være alvorlig mangel på voksne til å jobbe i barnehagene, og da har skolene åpnet og roper etter vikarer også.

Enden på visa blir at flere barnehager må stenge pga mangel på voksne og de barnehagene som prøver holde ut har da i midten av mai så slitne voksne att de ikke har motstandskraft lengere og vil da bli syke av ulike grunner. Vi burde ha ventet til mai med å åpne synes jeg og kartlagt smittespredningen bedre, ventet til vi viste mere og da ikke startet med de minste barna, det som nå kommer til og skje er att vi får en eksplosjon i smittede også er alt vi har brukt en mnd på hvert unødvendig og bortkastet.

Leit at regjeringen som hittil har gjort en super jobb nå lar seg presse av NHO og utålmodige foreldre til og åpne igjen.

Tror du ikke de har tenkt på at barn blir hentet av voksne? Jeg tror du undervurderer helsemyndighetene. 

Hva tenker du er alternativet? På ett eller annet tidspunkt må samfunnet åpnes igjen. 

Anonymkode: 26e56...a27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Friske barn i andre land har dødd av denne sykdommen. Spedbarn også. 
Jeg håper dette ikke er en pris vi må betale her til lands. Ett barn er verdt mer enn oljefondet. 

Anonymkode: 5058e...406

Er du spinnvill?

Hundretusenvis av barn vil dø de neste årene om man bruker opp oljefondet på en gang. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Lawyam said:

Enig. De kunne ha ventet og sett hvordan det utviklet seg i Danmark i det minste. 

Men hva får vi ut av det? Vi må uansett åpne, vi kan ikke stenge samfunnet. Å vente 2 uker til bare utsetter alt, vi kommer ikke unna.

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke besluttet ut i fra helsen til voksne eller barn, dette er kunn økonomisk motivert 😞

Men du trenger jo ikke sende barna dine til barnehage og skole? Du kan jo ha hjemmeskole hele oppveksten deres om du vil. Eller vil du ikke det pga økonomiske motiver?

Anonymkode: 417ba...c79

• Liker 6
  • Opprett ny...