AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #61 Del Skrevet 8. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror det blir bedre å bli smittet på høsten og vinteren enn nå om våren og sommeren? Når immunforsvaret generelt er dårligere og mer mottakelig for snusk og snask? Når betydelig flere er smittet enn nå? Jaja, lykke til. Anonymkode: 1938e...657 Nei, for når de fleste allerde har blitt smittet er det mere stabilitet i klassen. Når mange er borte på en gang så får ingen noe ut av å være på skolen. Da kan vi like gjerne fortsette med skole hjemme og være friske litt til. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du med jobb da? Anonymkode: f8a33...bfc Driver med utdannelse så er ikke noe problem. Hadde det vært det så hadde moren min steppet inn som dagmamma de få ukene som er igjen til ferien. Anonymkode: 25008...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #62 Del Skrevet 8. april 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Vi har det fint i denne merkelige tiden. Barnet savner ikke barnehagen, for barnet er ikke knyttet til den. Barnet har spesielle behov som de i barnehagen ikke har møtt noe bra. Så jeg vil heller ha det hjemme enn at barnet ikke blir ivaretatt skikkelig. Så lenge jeg har mulighet til å være hjemme med barnet, så gjør jeg det. Så får både kurven flate seg ut og helsevesenet bli mindre belastet. Og vi får se åssen det går. Det er ikke sånn at alle barn lider av dette. Noen, ja. Men noen har det også bedre hjemme og med muligheten til å endelig få være hjemme med foreldrene sine -en mulighet de skulle ønske de hadde hatt hele tiden. Anonymkode: 914b0...fa7 Hva lever dere av, trygd? Anonymkode: 4153d...831 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #63 Del Skrevet 8. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hmm, holde barna hjemme for litt mer hjemmeskole eller risikere at jeg dør pga korona? Anonymkode: 4a6fe...3eb Leste koranskole. Anonymkode: 4153d...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #64 Del Skrevet 8. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, for når de fleste allerde har blitt smittet er det mere stabilitet i klassen. Når mange er borte på en gang så får ingen noe ut av å være på skolen. Da kan vi like gjerne fortsette med skole hjemme og være friske litt til. Driver med utdannelse så er ikke noe problem. Hadde det vært det så hadde moren min steppet inn som dagmamma de få ukene som er igjen til ferien. Anonymkode: 25008...233 Hvorfor har du ikke ungene hjemme i utgangspunktet da om saken er slik at du ikke trenger ekstern hjelp med de? Anonymkode: 4153d...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #65 Del Skrevet 8. april 2020 Har man lov til å holde ungene hjemme fra skolen? Hvordan gjør man det i praksis? Noen som vet? Anonymkode: c2ef0...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #66 Del Skrevet 8. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man lov til å holde ungene hjemme fra skolen? Hvordan gjør man det i praksis? Noen som vet? Anonymkode: c2ef0...f37 De får en legeattest på risiko. Anonymkode: 569fe...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 8. april 2020 #67 Del Skrevet 8. april 2020 De sa akkurat på pressekonferansen at foreldre som velger å holde barn hjemme fra barnehagen må fortsatt betale eller så må de si opp plassen. Skolen er obligatorisk så hvis barna ikke dukker opp der så får de ugyldig fravær. Etter 2 uker med ugyldig fravær så mister man skoleplassen. Det er kun unntakstilstand for barn i risikogruppen eller for barn som har foreldre eller søsken i risikogruppen. Så det er ganske dumt å trosse myndighetene pga sitt eget føleri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #68 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg stiller meg kritisk til at barnehagene er den første instansen som åpnes... 🤔 Anonymkode: c0e46...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #69 Del Skrevet 8. april 2020 1 time siden, malifika skrev: De sa akkurat på pressekonferansen at foreldre som velger å holde barn hjemme fra barnehagen må fortsatt betale eller så må de si opp plassen. Skolen er obligatorisk så hvis barna ikke dukker opp der så får de ugyldig fravær. Etter 2 uker med ugyldig fravær så mister man skoleplassen. Det er kun unntakstilstand for barn i risikogruppen eller for barn som har foreldre eller søsken i risikogruppen. Så det er ganske dumt å trosse myndighetene pga sitt eget føleri. Er ikke det rimelig autoritært i en slik situasjon? Anonymkode: c2ef0...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg