tussi84 Skrevet 8. april 2020 #1 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg ser av forskjellige forum tråder her at en del foreldre ikke kommer til å sende barna tilbake til skole eller bhg når det nå skal åpne igjen. Det argumenteres for at enten er foreldrene selv I risiko gruppa, eller barna kan bli smittet selv slik at barnet drar med seg smitte hjem. Jeg må egentlig spørre dere. Hvor lenge har dere tenkt til å holde barna hjemme? Til det kommer en vaksine? Skal barnet da være hjemme 1,5 år og gå glipp av verdifull undervisning og sosialisering? Tror du det vil være gunstig for barnets oppvekst å være borte fra bhg eller skole i så lang tid? Jeg skjønner folk er bekymret og redde, men tenk på fremtiden til barnet/barna dine også. Om en del år skal disse ut i arbeidslivet og for å kunne klare det så må barnet gjennom X antall år med skolegang, og ha lært seg sosiale normer over flere år for å kunne fungere i et arbeidsliv. En annen ting som vil være problematisk ved å sperre barnet inne i mange mnd og kanskje også over et år, er den psykiske helsen til barnet. Det å bli frarøvet å kunne leke med andre barn vil gjøre barnet ensomt, og barnet vil over tid få følelsen av at det er barnet selv det er noe i veien med, da de fleste barn går på skole og er sammen med andre barn på fritiden. Vær så snill, ikke ta vekk denne muligheten for barnet ditt. Per idag har regjeringen sagt at det er ok at barn som enten er i risiko gruppa selv eller som har foreldre som er det fortsatt kan få ha hjemme skole, men det er jo klart at dette ikke er noe kommer til å vare i evigheter. Før eller siden må alle barn tilbake til barnehage eller skolen, og de fleste må tilbake på jobben selv om viruset fortsatt vil være i landet. Dette er et virus som kommer til å vare en stund uansett. Det vil ikke være mulig å ha barn og foreldre hjemme over lengre tid. Barnet må ha undervisning og du som foreldre må tilbake på jobb. Det er også lovpålagt skole gang, og hvis du nekter barnet ditt å møte på skolen så kan du miste barnets skoleplass. Vær så snill og ikke bare tenk her og nå. Alle av oss kan bli syke, men er det virkelig verdt å isolere barnet for barnets del fram til vi får en vaksine/viruset blir helt borte, eller er det deg selv du tenker mest på? Smittet kan man bli hvor som helst, og du kan like godt bli smittet av å dra på apoteket en tur. Så vær så snill og tenk dere om..Det er barnas fremtid dette gjelder.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg venter noen uker til med å sende barnet i barnehage etter at de har åpent igjen. Så får dine og andres barn være prøvekaniner, mens vi ser hvordan det utvikler seg i forbindelse med smitteoverføring før vi tar en videre vurdering. Anonymkode: 0ce82...3c2 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Del Skrevet 8. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter noen uker til med å sende barnet i barnehage etter at de har åpent igjen. Så får dine og andres barn være prøvekaniner, mens vi ser hvordan det utvikler seg i forbindelse med smitteoverføring før vi tar en videre vurdering. Anonymkode: 0ce82...3c2 Dette. Anonymkode: c0fd7...733 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 8. april 2020 #4 Del Skrevet 8. april 2020 Har du barn selv? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Del Skrevet 8. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette. Anonymkode: c0fd7...733 Enig. Anonymkode: e3498...853 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Del Skrevet 8. april 2020 De er ikke prøvekaniner!!! I så fall er barna deres prøvekaniner HVER DAG dere sender de ut av døren. Risikoen for å bli alvorlig syk av korona er mindre enn risikoen for mye annet grusomt. Anonymkode: c09b3...8f7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Del Skrevet 8. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter noen uker til med å sende barnet i barnehage etter at de har åpent igjen. Så får dine og andres barn være prøvekaniner, mens vi ser hvordan det utvikler seg i forbindelse med smitteoverføring før vi tar en videre vurdering. Anonymkode: 0ce82...3c2 Samme her. Noen uker til vi ser hvirdan det utvikler seg. Mer vel ingen som har snakket om et år?? Anonymkode: 801a2...8d1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 8. april 2020 #8 Del Skrevet 8. april 2020 Tenk først og fremst på barna deres, og hvordan de har det fra deres perspektiv. Det er lite som tyder på at barn blir hardt rammet av korona, men det er mye som tyder på at barn vil bli skadelidende av å være hjemme i et år, for koronaen forsvinner ikke med det første. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #9 Del Skrevet 8. april 2020 Stakkars unger som er isolert med hysteriske foreldre. Kan ikke være lett Anonymkode: 5337a...540 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Del Skrevet 8. april 2020 Dere hysteriske foreldre, hvordan har dere handlet mat den siste tiden? Spritet over alle produkter dere har tatt med hjem? Barna deres har vel ikke vært utenfor døren i det hele tatt? Anonymkode: f1c7f...2a9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Del Skrevet 8. april 2020 Vi har det fint i denne merkelige tiden. Barnet savner ikke barnehagen, for barnet er ikke knyttet til den. Barnet har spesielle behov som de i barnehagen ikke har møtt noe bra. Så jeg vil heller ha det hjemme enn at barnet ikke blir ivaretatt skikkelig. Så lenge jeg har mulighet til å være hjemme med barnet, så gjør jeg det. Så får både kurven flate seg ut og helsevesenet bli mindre belastet. Og vi får se åssen det går. Det er ikke sånn at alle barn lider av dette. Noen, ja. Men noen har det også bedre hjemme og med muligheten til å endelig få være hjemme med foreldrene sine -en mulighet de skulle ønske de hadde hatt hele tiden. Anonymkode: 914b0...fa7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 8. april 2020 #12 Del Skrevet 8. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere hysteriske foreldre, hvordan har dere handlet mat den siste tiden? Spritet over alle produkter dere har tatt med hjem? Barna deres har vel ikke vært utenfor døren i det hele tatt? Anonymkode: f1c7f...2a9 Du ser vel kanskje at det er en viss forskjell på forutsetning for et barn vs. voksen når det kommer til hygiene og avstand? Jeg klarer fint å dra på butikken uten å gå for nærme, ta meg i ansiktet osv. Det klarer ikke små barn på samme måte. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Del Skrevet 8. april 2020 2 timer siden, tussi84 skrev: Jeg ser av forskjellige forum tråder her at en del foreldre ikke kommer til å sende barna tilbake til skole eller bhg når det nå skal åpne igjen. Det argumenteres for at enten er foreldrene selv I risiko gruppa, eller barna kan bli smittet selv slik at barnet drar med seg smitte hjem. Jeg må egentlig spørre dere. Hvor lenge har dere tenkt til å holde barna hjemme? Til det kommer en vaksine? Skal barnet da være hjemme 1,5 år og gå glipp av verdifull undervisning og sosialisering? Tror du det vil være gunstig for barnets oppvekst å være borte fra bhg eller skole i så lang tid? Jeg skjønner folk er bekymret og redde, men tenk på fremtiden til barnet/barna dine også. Om en del år skal disse ut i arbeidslivet og for å kunne klare det så må barnet gjennom X antall år med skolegang, og ha lært seg sosiale normer over flere år for å kunne fungere i et arbeidsliv. En annen ting som vil være problematisk ved å sperre barnet inne i mange mnd og kanskje også over et år, er den psykiske helsen til barnet. Det å bli frarøvet å kunne leke med andre barn vil gjøre barnet ensomt, og barnet vil over tid få følelsen av at det er barnet selv det er noe i veien med, da de fleste barn går på skole og er sammen med andre barn på fritiden. Vær så snill, ikke ta vekk denne muligheten for barnet ditt. Per idag har regjeringen sagt at det er ok at barn som enten er i risiko gruppa selv eller som har foreldre som er det fortsatt kan få ha hjemme skole, men det er jo klart at dette ikke er noe kommer til å vare i evigheter. Før eller siden må alle barn tilbake til barnehage eller skolen, og de fleste må tilbake på jobben selv om viruset fortsatt vil være i landet. Dette er et virus som kommer til å vare en stund uansett. Det vil ikke være mulig å ha barn og foreldre hjemme over lengre tid. Barnet må ha undervisning og du som foreldre må tilbake på jobb. Det er også lovpålagt skole gang, og hvis du nekter barnet ditt å møte på skolen så kan du miste barnets skoleplass. Vær så snill og ikke bare tenk her og nå. Alle av oss kan bli syke, men er det virkelig verdt å isolere barnet for barnets del fram til vi får en vaksine/viruset blir helt borte, eller er det deg selv du tenker mest på? Smittet kan man bli hvor som helst, og du kan like godt bli smittet av å dra på apoteket en tur. Så vær så snill og tenk dere om..Det er barnas fremtid dette.. Vi venter noen uker til. Har 3 tette barn som har det helt utmerket! De leker masse med hverandre, vi er ute minimum 3 timer hver dag og de er sosiale på internett. 3 av 5 i familen har en lungesykdom. Vi mister selvfølgelig ikke verken skoleplass eller jobb. Mannen er lærer og jeg er pedagog- undevisning skal nok gå greit. Anonymkode: c87e5...c58 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Del Skrevet 8. april 2020 14 minutter siden, Nerine_ skrev: Du ser vel kanskje at det er en viss forskjell på forutsetning for et barn vs. voksen når det kommer til hygiene og avstand? Jeg klarer fint å dra på butikken uten å gå for nærme, ta meg i ansiktet osv. Det klarer ikke små barn på samme måte. Hygiene og avstand ja, men har du spritet alle produktene du tar med hjem så ikke barna tar på noe som kan være smittet? Anonymkode: f1c7f...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 8. april 2020 #15 Del Skrevet 8. april 2020 (endret) Hjelp. Det er gått en måned. Ungene får lov å leke med andre barn, de kan være ute. Du kan ta de på tur i skauen eller en sandstrand, mange uteaktiviter å finne på. Da jeg var barn hadde jeg en speiderbok, der var det mye spennende. Dette er jo en kjempefin tid å finne på aktiviteter på ute. Lære om planter og innsekter, spille cricket og andre spill. Skulle tro at dere mente st mødrene til de barna som ønsker å ha de hjemme plasserte de i et bur med hengelås og lar de være der til noen må komme å hente dem. Da jeg var barn hadde vi ingen barnehager, mor var hjemme og vi hadde kun noen få lekekamerater. Vi bodde langt fra by. Det ble folk av oss også. Endret 8. april 2020 av Lawyam Falt ut 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #16 Del Skrevet 8. april 2020 2 timer siden, tussi84 skrev: Så vær så snill og tenk dere om..Det er barnas fremtid dette gjelder.. Det var da voldsomt til drama. Om ungene er hjemme de 45 dagene som er igjen av skoleåret, går nok det helt fint. Ingen snakker om å holde unger hjemme resten av livet eller i årevis. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det liksom er din - eller noen andres sak. Det er mange barn som kun får hjemmeskole, går du og bekymrer deg for dem, også? Du velger det du mener er rett for dine unger (om du har noen?), så får du la andre velge det som er rett for sine. Du gjør det faktisk verre for andre, og det gjør dere andre også som dømmer og kategoriserer. Ja, noen er redde. Ja, noen kan bli alvorlige syke og dø. Gjør ditt for at andre skal ha det bra og komme seg gjennom dette, ikke tråkk på de som av ulike årsaker ikke er klar for å sende ungene sine på skole eller i barnehage akkurat nå. Anonymkode: 51a6d...80f 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #17 Del Skrevet 8. april 2020 Har barn i barnehage og skole, blir interessant å se hvor mange som faktisk holder barna hjemme nå. Når man leser på KG skulle man tro masse barn blir holdt hjemme, men tviler på at det egentlig blir sånn. Det er noen få som er hysteriske og roper høyt. Så er det mange egoister som ikke bryr seg om staten, bedrifter og andre går konkurs, men som aldri ville ofra sin egen jobb for å holde barna hjemme. Det er overhodet ikke et problem om folk isolerer seg, la de nå gjøre det. De kommer uansett ut når innser at det ikke går å leve sånn i kanskje 2 år Anonymkode: f75c8...30f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Del Skrevet 8. april 2020 19 minutter siden, Lawyam skrev: Hjelp. Det er gått en måned. Ungene får lov å leke med andre barn, de kan være ute. Du kan ta de på tur i skauen eller en sandstrand, mange uteaktiviter å finne på. Da jeg var barn hadde jeg en speiderbok, der var det mye spennende. Dette er jo en kjempefin tid å finne på aktiviteter på ute. Lære om planter og innsekter, spille cricket og andre spill. Skulle tro at dere mente st mødrene til de barna som ønsker å ha de hjemme plasserte de i et bur med hengelås og lar de være der til noen må komme å hente dem. Da jeg var barn hadde vi ingen barnehager, mor var hjemme og vi hadde kun noen få lekekamerater. Vi bodde langt fra by. Det ble folk av oss også. Mens i dag er det skadelig å være for lenge borte fra barnehagen, særlig for de minste. Anonymkode: 3eb65...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #19 Del Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har barn i barnehage og skole, blir interessant å se hvor mange som faktisk holder barna hjemme nå. Når man leser på KG skulle man tro masse barn blir holdt hjemme, men tviler på at det egentlig blir sånn. Det er noen få som er hysteriske og roper høyt. Så er det mange egoister som ikke bryr seg om staten, bedrifter og andre går konkurs, men som aldri ville ofra sin egen jobb for å holde barna hjemme. Det er overhodet ikke et problem om folk isolerer seg, la de nå gjøre det. De kommer uansett ut når innser at det ikke går å leve sånn i kanskje 2 år Anonymkode: f75c8...30f Poenget er jo ikke at vi skal beskytte oss for korona i all fremtid. Men slipper man opp nå så vil vi få en rask smitteboom og da vil jo faren for å bli smittet bli mye større. Anonymkode: 3eb65...bdd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #20 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg må si jeg lurer på hvordan alle de som skal holde barna hjemme videre nå klarer å utføre jobben sin. 😳 Det er ikke slik at å ha hjemmekontor = være «tilgjengelig» uten at man egentlig utfører 100% jobb. Anonymkode: f8a33...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg