Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen ting som jeg ikke liker å prate om eller dele. Noen ting vet ikke vennene mine. Et par andre ting har de noe kjennskap til, men ikke alt. Så da har jeg sagt en hvit løgn og forsøkt å få tema på noe annet. 

Jeg kan bare si at det jeg ikke vin dele eller prate om ikke har noe med mine venner å gjøre. Altså de er ikke påvirket av det. Men likevel føler jeg de av og til tråkker over en grense nær de forsøker å grave i det de vet noe om, men som jeg ikke vil prate om. Det er og så et par ting de ikke vet om meg og som jeg aldri vil dele. Det kan endre synet deres på meg og jeg synes heller ikke det er noe de trenger å vite. Jeg synes heller ikke det påvirker meg å ikke dele dette. Det er heller ikke noe som er farlig å ikke dele. 

Så hva kan jeg si/ gjøre om de graver om ting jeg ikke ønsker? Om jeg avfeier noe tvert vil de nok synes det er merkelig. Jeg har tidligere sagt at det er noen ting jeg bare ønsker å la ligge. Men føler ikke de tar hensyn til dette. 

Til info er noen av vennene mine veldig åpen og direkte. Prater om alt ufiltrert. Dessverre er ikke jeg satt sammen på lik måte. Og jeg er mer åpen med familie og kjæreste og jeg synes det holder. 

Råd? 

Anonymkode: 2c94e...ce0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det virker litt merkelig at de graver, hva slags type samtaler har dere når de blir så personlige og invaderende? Folk pleier å ta hintet når det er noe man ikke vil snakke om, og om de har et liv selv vil de ikke bry seg med det.

Anonymkode: d4b7c...a25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg har ikke så mye å fortelle om det, egentlig"

Anonymkode: e5ae2...0fd

• Liker 3
Skrevet

«Det er privat.»

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

«Det ønsker jeg ikke å snakke om». Er ikke verre enn det.

Anonymkode: 50fe4...5e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må forberede deg, ta sats og si det som det er. Du trenger å ha noe helt privat. Er de ok venner, så respekterer de det. Lykke til. 

Anonymkode: ce1ee...37c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke del alt med andre, å husk en ting: Aldri del noe til andre som du ikke vil at noen skal få vite. Alle mennesker sladrer videre.

Ellers er det enkelt å la være å svare på ting:

"Nei, det trenger jeg ikke svare på"

"Du, det er privat"

"Det har ikke du noe med"

Mange har null sosiale antenner når det kommer til privatliv, noen snakker non-stop. Jeg har lært så mye siste 10årene om slike ting, så nå velger jeg selv hva JEG vil snakke om eller svare på. Pass deg for dette i arbeidslivet, for en kollega er IKKE en venn!

Anonymkode: 0a4ec...1fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig skeptisk og sier i hvert fall ikke noe om det de graver etter. 

Anonymkode: d2088...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker elsker å borre nesa si ned i ting de ikke har noe med. En vis sa en gang at det var to typer mennesker som gjorde dette. Enten hadde de et kjedelig liv, eller så var de så fulle av egne problemer at de måtte lette på dem ved å lete etter andres. 

Anonymkode: f7094...511

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snur det bare tilbake;

"Nei, det har jeg ikke tenkt så mye på, hva mener du da?"

"Ja, jeg liker jobben min, hvordan trives du i din da?"

"Ferien var flott, hvordan har du hatt det de siste ukene da?"

Til og med;

"Hehe, nei, vi får se, når planlegger du å få barn da?" 

Anonymkode: 134c9...355

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...