AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Jeg har hele tiden tenkt at jeg ikke er i risikogruppen, men så leser jeg idag litt nærmere og leser at overvektige, bmi>30, er i risikogruppen, dog med ordene "kan bli alvorlig syke". Jeg har ett barn som går på barneskolen og skal da etter dagens nye tiltak begynne på skolen igjen 27.april. Men nå ble jeg veldig usikker. De sa idag at barn med bl.a foreldre i risikogruppen fortsatt skal være hjemme. Jeg er ikke bælfeit altså, bruker str 46, men bmi er over 30 altså. Noen med tilsvarende problemstilling? Sender dere barna på skolen dersom du har bmi over 30, eller blir barna hjemme?Jeg har blandede følelser til å sende barnet på skolen allerede. Men ser verdien av både opplæringen og det sosiale for barnet ved å dra til skolen. Men så har barnet bare meg, vi er veldig knyttet til hverandre, så tenker jo på at det blir helt forferdelig for barnet å miste meg. Dårlige kommentarer vedr overvektige ønskes forøvrig ikke. Anonymkode: 705c4...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Jeg sender på skolen. Jeg tror ikke man er veldig i risiko med kun overvekt, men litt er man nok helt sikkert. Tror heller ikke man er veldig i risiko med "så lite" overvekt som deg. Jeg bruker 56, så jeg er veldig overvektig. Likevel tenker jeg at dette vil vedvare lenge, barnet mitt skal ikke lide faglig og psykisk (måtte holdes hjemme) pga min overvekt. Får bare krysse fingrene for at det går bra! Anonymkode: 74122...caa 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Overvekt gir risiko for mange ulike sykdommer og tidlig død. Å bruke det som begrunnelse for å holde barnet hjemme nå, er å se verden med skylapper og ikke ta innover seg at vekten uansett er et helseproblem. La barnet gå tilbake til sin hverdag. Det er god helse for barnet. Anonymkode: 4e206...998 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 Jeg har en bmi på 40, har barn i barnehage og på skolen. Jobber selv i barnehagen, og har vært på jobb hver dag og passet barn med foreldre i samfunnskritiske jobber. Er frisk (enn så lenge) og i grei form, så kommer ikke til å kreve noe tilrettelegging eller holde barna hjemme. På en måte er det kanskje bedre at jeg har en aktiv dag på jobb enn at jeg går hjemme. Men samtidig hvis jeg blir smittet og blir alvorlig syk vil jeg nok angre på valget mitt. Anonymkode: 28682...0aa
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 På 8.4.2020 den 8.00, AnonymBruker skrev: Jeg sender på skolen. Jeg tror ikke man er veldig i risiko med kun overvekt, men litt er man nok helt sikkert. Tror heller ikke man er veldig i risiko med "så lite" overvekt som deg. Jeg bruker 56, så jeg er veldig overvektig. Likevel tenker jeg at dette vil vedvare lenge, barnet mitt skal ikke lide faglig og psykisk (måtte holdes hjemme) pga min overvekt. Får bare krysse fingrene for at det går bra! Anonymkode: 74122...caa Har du følgesykdommer da? Jeg bruker str 56/58, har diabetes, søvnapné, pcos osv og har fått beskjed om å holde meg hjemme. Anonymkode: c3a76...577
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du følgesykdommer da? Jeg bruker str 56/58, har diabetes, søvnapné, pcos osv og har fått beskjed om å holde meg hjemme. Anonymkode: c3a76...577 Beskjed av lege altså Anonymkode: c3a76...577
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Trodde det var snakk om overvekt med følgesykdommer, ikke overvekt i seg selv? Anonymkode: a8aac...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trodde det var snakk om overvekt med følgesykdommer, ikke overvekt i seg selv? Anonymkode: a8aac...8fc Fedme kan være et problem grunnet mindre plass til lungene og komplikasjoner ved intubering og eventuell narkose. Anonymkode: c3a76...577 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde det var snakk om overvekt med følgesykdommer, ikke overvekt i seg selv? Anonymkode: a8aac...8fc Jo, overvekt i seg selv har vist seg å være et problem. Står at de fleste som trenger intensivbehandling ofte enten har høyt blodtrykk, har diabetes eller er overvektige. Anonymkode: 0a6b4...ffb
Anbefalte innlegg