AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Hei! Jeg trenger synet dere på noe. Lurer på om det er jeg som overdriver dette eller om jeg reagerer riktig. Er på aap på minstesats og har tidligere vært i et lavtlønnet yrke. Jeg har hatt dårlig råd i alle år. Søsteren min har god utdannelse, god jobb og er gift. Det virker som hun sitter godt i det, men jeg føler på en måte at hun «gnir det inn». Før jul merket familien at jeg virket litt nedfor og jeg fortalte at det var fordi jeg hadde dårlig råd. Da svarer søsteren min hånelig: «Er det noe jeg ikke sliter med så er det dårlig råd!» og da jeg skulle dra sa hun hånelig: «Jeg håper penge problemene dine løser seg da!» Her om dagen var jeg på besøk hos foreldrene mine og der var søsteren min. «Jeg vil bare vise dere at datteren deres klarer seg veldig bra», sier hun og viser mobilbanken hvor hun har over 50.000 på sparekonto. Jeg må jo innrømme at jeg selvfølgelig er misunnelig, jeg ville heller være i hennes sko enn mine, men jeg får følelsen av at hun er skadefro? Men hun kan vel ikke være så stygg at hun gjør dette bevisst? Anonymkode: 785a4...b9f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Jeg tror du har skrevet dette her før? Hvorfor tar du det ikke opp med henne, vi kan ikke vite hele historien. Anonymkode: d15e1...0b2 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Hun er ihvertfall ikke en støtte for deg. Men egentlig synes jeg du skal fokusere på deg. Er du "stuck " på aap og av sykdom eller hva er veien ut av det for å få bedre råd? Med mindre noe hindrer deg så finnes det jo muligheter.✨ Anonymkode: 32a7e...1f9 3
Pillarguri Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Søsteren din høres ut som en skikkelig drittsekk. Greit nok at hun føler at hun har god råd, men å hovere over det til deg er svært usympatisk. Det høres ut til at hun lider av et mindreverdighetskompleks overfor deg, og at hun bruker økonomi som et våpen til å trykke deg ned i dritten. Er du kanskje penere enn henne? Dessuten synes jeg ikke 50.000 på sparekonto er noe å skryte av. Det er det veldig mange som har, og de fleste holder seg med en sparekonto på minst 3 mnd lønninger. Håper dine foreldre ikke ble imponert over kontoutskriften hennes, og at de heller støtter deg i en vanskelig tid. 5
GammelKaktus Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Høres jo mer ut som om hun sliter med noe, virker jo ikke helt i vater. Og 50000 er jo ingenting i det store og det hele. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 50 000 er ingenting. Jeg har 100 000 på sparekonto og 275 000 på BSU + Har snart en nedbetalt bolig! Jobber i butikk! Anonymkode: ddd5b...7d1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 For meg er 50.000 veldig mye! Lever fra måned til måned og hånd til munn. Moren min ble dessverre imponert. Føler jo selv at jeg lider av mindreverdighetskompleks når sånt skjer. Håper jo å komme ut i jobb igjen som en her spør om. Syntes bare det er litt sårt når jeg får en følelse av at hun gnir dette med penger inn. Jeg føler meg mislykket. Ts Anonymkode: 785a4...b9f 4
smilo Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Jeg ville holdt meg unna søsteren min om hun oppførte seg slik som dette. Hun drar deg bare ned og det er ikke noe positivt med å ha kontakt med henne. 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 Den dagen søsteren din mister noe som ikke kan erstattes med penger så kommer hun ikke til å skjønne det da heller. Det er synd på slike og jeg unngår dem konsekvent da de utstråler andre verdier enn de jeg og mine venner har. Det betyr ikke at vi tar lett på dette med penger. Vi er bare ikke blant dem som innfinner seg raskest og ikke så opptatt av å bli raskt venner med dem som har mest penger. Jeg eller rettere sagt vi gjorde et sosialt eksperiment en gang - sånn helt for oss selv - sammen med- et familiemedlem av meg som hadde mottatt penger av sine foreldre- som - er- kjent for å- ha mye, egentlig et helt greit men ikke særlig stort beløp i den grådiges målestokk -vi ble enige om å fortelle den grådigste i vår familie -at jo nå hadde de delt ut- og hun mottatt et betydelig beløp. Dagen etter hadde hun addet den som hadde delt ut penger på Fb! En uke etter sa jeg sånn tilfeldig hva beløpet var. Ååååå var det ikke snakk om mere?????? ( så måtte hun gå kanossagang til de hun hadde alliert seg med og som også var veldig glad i penger og si at det var jo ikke snakk om mere!)Jeg laget meg dum og lot som jeg ikke forsto- lot som jeg synes det var mye penger som hun hadde fått. Haha . I grådighetens navn altså er hva jeg kommer på å kalle disse selverklærte ynkelige. De har kanskje mest penger men uten dem er de et null. Det er de som ville klart seg dårligs i en unntakstilstand da de aldri har lært seg å samarbeide med dem de skal arve sammen med Enkelte er bare enkle grådige og ubetydelige. Anonymkode: 90924...c86 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 Litt dårlige sosiale antenner hos din søster syns jeg, samtidig må det være lov å være stolt av at man klarer seg økonomisk. Anonymkode: 16cd4...70e 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 Jeg synes søsteren din prøver å trykke deg ned og hun virker blærete. Ikke en støttende, god søster akkurat. Hun er litt stygg mot deg, ja, det syns jeg. Men det er litt smålatterlig at hun sitter og skryter av å ha bare 50.000 på konto. Jeg er uføretrygdet og har 120.000 på sparekonto, eier min egen bolig også. Hennes 50.000 med "god jobb" i tillegg, er ikke særlig mye i mine øyne faktisk. Har hun god jobb, burde hun hatt mye mer. For hva er 50.000 i dag? Ikke mye. Det fyker fort om bilen f.eks trenger verksted-reparasjon for noe eller et eller annet skjer med huset. Lykke til med å få deg ny jobb, ts! Det er vanskelig i disse koronatider, antar jeg. Anonymkode: 8ac78...a51 5
Sjokoladefruen Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 Jeg tror ikke søsteren din har det så godt med seg selv, kanskje hun har lav selvtilitt? Med tanke på at hun gnir inn det som går bra i hennes liv? Prat med henne! 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 Er i samme situasjon. Går på aap, har sosial angst og er deprimert. Er singel og bor hjemme. Søsteren min har mann, barn, rekkehus og fulltidsjobb. Hun ser ut til å elske dette livet sitt, er alltid overoptimistisk og syns hun selv er bedre enn alle andre. Det er denne overdrevne optimismen jeg ikke takler når jeg selv er så langt nede. Vi har ikke mye til felles og har egentlig ikke noe å snakke om foruten barna hennes. Alt dreier seg om det. Hun ser kun seg og sitt, og jeg ser kun meg og mitt - best å bare holde seg unna. Anonymkode: 394e7...67f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 50 tusen? Har vel ikke en god jobb hun da? Det var veldig lite sparepenger.... Og det hadde jeg fortalt henne. Utenom det virker det som søstra di er litt rar? Hvem viser kontoen slik til moren sin? Og hvilke voksne er stolt av 50 lapper? Fremstår jo noe tilbakestående faktisk. Anonymkode: 02a88...d43
Sunnys Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 Prøv å ikke snakke om penger og at du har dårlig råd.. da gir du henne muligheten til å ha noe hun er bedre enn deg på.. mange søstre konkurrerer, kanskje ubevisst.. 1
Chiyo Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 Hvem er det som viser frem bankkontoen sin til andre for å skryte? Det er jo bare patetisk og flaut. Søsteren din høres ikke ut som en sosialt oppegående person.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 Mange som er flinke med penger her, blir misunnelig på dere også! Samboer sier også at det er ganske spesielt å vise frem nettbanken. Pussige er jo at søsteren min har god utdannelse og er vernepleier. Hun blir jo sett på som intelligent. Ts Anonymkode: 785a4...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå