AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #21 Skrevet 9. april 2020 Jeg er overvektig med en BMI på 27, og har i tillegg lavt blodtrykk. Det ble skrevet her på kvinneguiden at kombinasjonen overvekt og lavt blodtrykk er skummel ift korona, men jeg finner det ikke igjen. Er det noen som kan huske hvem som skrev det? Anonymkode: ee14d...c79
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #22 Skrevet 9. april 2020 Har leddgikt og går på medisiner. Er så og si aldri syk, men når jeg først blir syk, så blir jeg syk! Har ikke hørt noe fra legen så vil ikke tro jeg er i risikogruppen. Er ikke overvektig og er i 30-årene. Har heller ikke lest noe om at de med leddgikt er i risikogruppen. Kun de som går på biologisk medisin. Anonymkode: 56fdc...623
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #23 Skrevet 9. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ville heller ikke slappet av hvis jeg var helt frisk. I dag kunne vi lese i VG at rundt 70 personer i Sør Korea har fått påvist viruset på nytt etter og ha blitt friskmeldt. Tenk hvis det skulle vise seg - i et skrekkscenario - at viruset er litt som herpes? At det blusser opp igjen? Skrekk og gru! Dette var jo folk som akkurat har hatt korona, og så testa negativt, for så ikke lenge etterpå teste positivt igjen. Det er ingen grunn til å tro at korona ikke forsvinner fra kroppen, det er jo bare at det kan gå litt frem og tilbake før det forsvinner fra kroppen. Virus i herpesfamilien forsvinner ikke helt fra kroppen, de blir bare undertrykt av immunforsvaret. Vannkopper feks (herpesfamilien) kan hos enkelte blusse opp om immunforsvaret svekkes, da som helvetesild. Men virus i koronafamilien har ikke denne egenskapen så vidt jeg forstår. Anonymkode: ffc0e...125 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #24 Skrevet 9. april 2020 På 8.4.2020 den 1.43, AnonymBruker skrev: Er tjukk, men relativt ung. Alle de som dør unge i utlandet er tjukke sier de. Er mann, og det er også en risikofaktor. Så til tross for ingen underliggende sykdommer som jeg vet om, så er ikke dette greiene noe jeg har spesielt lyst å få. Anonymkode: bbe10...3db Alt dette skulle du tenkt på før du ble tjukk. Bruk isolasjonstiden på trene litt. En spinningsykkel er en fin investering. Anonymkode: 26e34...feb 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #25 Skrevet 9. april 2020 Som overvektig røykende astmatiker regner jeg med at jeg er i risikogruppe. Jeg har dog vanligvis et relativt habilt immunforsvar, så jeg satser på jeg berger likevel. Anonymkode: 67ad0...a9f
Marye Skrevet 9. april 2020 #26 Skrevet 9. april 2020 Jeg er vel i risikogruppen siden jeg er bælfeit
tussi84 Skrevet 9. april 2020 #27 Skrevet 9. april 2020 Jeg er i risiko gruppa pga fedme kl 1, og fordi jeg har diabetes 2. Den er godt regulert. Mannen er I risiko gruppa også pga fedme kl 1, astma og litt høyt blodtrykk. Vi er ikke redd for å bli smittet all like vel, da vi tar livet som det kommer. Vi tar og følger myndighetene sine råd men det er det. Ingen av oss har fått noe mer informasjon av legen enn at vi ikke burde ta kollektivt. At vi er I risiko gruppa er ikke vanskelig å lese seg fram til.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #28 Skrevet 9. april 2020 Det står de fleste seriøse steder at risikogruppene er: - Alle over 65 år - Personer med hjerte og karsykdom - Personer med lungesykdom - Personer med høyt blodtrykk - Personer med diabetes - Personer med kreft I tillegg ble det nevnt personer som går på medisiner som nedsetter immunforsvaret. I en beskrivelse fra Danmark over pasienter som har vært innlagt for korona viser det seg at nesten alle disse vært innlagt for en av de ovennevnte sykdommer i løpet av de siste 5 år. Røyking har vært nevnt som mulig å øke risikoen for alvorlig forløp, men det er ikke nevnt som risikogruppe i seg selv. Det samme gjelder overvekt og fedme. Det kan øke risikoen, men det er ikke med i risikogruppen som omtales av FHI og andre steder. Synes man skal holde seg til at det er disse som nevnt over som er i risikogruppene. Veldig mange har BMI over 30 uten å feile noe annet. Anonymkode: 88e40...805 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #29 Skrevet 9. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har leddgikt og går på medisiner. Er så og si aldri syk, men når jeg først blir syk, så blir jeg syk! Har ikke hørt noe fra legen så vil ikke tro jeg er i risikogruppen. Er ikke overvektig og er i 30-årene. Har heller ikke lest noe om at de med leddgikt er i risikogruppen. Kun de som går på biologisk medisin. Anonymkode: 56fdc...623 Ja, det er medisinen som setter deg i risikogruppen, ikke selve leddgikta Står på immundempende medisiner, av den grunn blir jeg også veldig syk når jeg blir syk. Får vaksine mot influensa hvert år, og vaksine mot lungebetennelse hvert 5. år. Legen sa det var en god ting at jeg i høst fikk ny dose lungebetennelsevaksine. Ikke at det er bevist beskyttende mot alvorlig forløp av covid -19, men det var en liten mulighet for det. For et år siden var jeg døden nær pga lungebetennelse, da hadde jeg glippet med ny dose, så når corona angriper lungene, så ....ja synes det er en skummel tanke Anonymkode: d17be...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #30 Skrevet 9. april 2020 Jeg har høyt blodtrykk, så jeg går på medisiner hverdag. Ellers er jeg normalvektig og frisk i 30 årene. Anonymkode: 02b3a...647
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #31 Skrevet 9. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har høyt blodtrykk, så jeg går på medisiner hverdag. Ellers er jeg normalvektig og frisk i 30 årene. Anonymkode: 02b3a...647 Hvorfor har du høyt blodtrykk hvis du er normalvektig og frisk i 30årene? Bare lurer på det. Anonymkode: b5881...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #32 Skrevet 9. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du høyt blodtrykk hvis du er normalvektig og frisk i 30årene? Bare lurer på det. Anonymkode: b5881...4dc Det er det da flere som har. Ofte genetisk betinget. Anonymkode: 94494...572 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #33 Skrevet 10. april 2020 Har hissig kreft med spredning til bl.a hjerne og lunger. Går på høydose kortison. Er i risikogruppen. Anonymkode: 8e0d3...3dc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #34 Skrevet 10. april 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde ikke de med astma var i risikogruppen. Faen, jeg har astma og jobber et sted hvor jeg møter langt over 100 personer/kunder hver dag og vi har ingen vegg/skjerm i mellom oss og kunden🙊 Burde kanskje holdt meg hjemme. Anonymkode: 508f9...bab Har du fulgt så lite med?? Anonymkode: 051d6...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #35 Skrevet 10. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fulgt så lite med?? Anonymkode: 051d6...d3f Har du? Det er kun alvorlig astma hos voksne personer som kanskje utgjør en liten forskjell. Anonymkode: fff60...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #36 Skrevet 10. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du? Det er kun alvorlig astma hos voksne personer som kanskje utgjør en liten forskjell. Anonymkode: fff60...3d8 Det har jo med nedsatt lungekapasitet å gjøre, da de som dør av corona dør av pustesvikt!!! Anonymkode: 051d6...d3f 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #37 Skrevet 10. april 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jo med nedsatt lungekapasitet å gjøre, da de som dør av corona dør av pustesvikt!!! Anonymkode: 051d6...d3f Les deg litt opp på hvem som har dødd av korona, og gjerne også hva de fleste av dem faktisk ender opp med å dø av. Anonymkode: fff60...3d8 1
Gjest ti10 Skrevet 10. april 2020 #38 Skrevet 10. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er overvektig med en BMI på 27, og har i tillegg lavt blodtrykk. Det ble skrevet her på kvinneguiden at kombinasjonen overvekt og lavt blodtrykk er skummel ift korona, men jeg finner det ikke igjen. Er det noen som kan huske hvem som skrev det? Anonymkode: ee14d...c79 Lavt blodtrykk er en ting, men med en BMI på 27 kan du vel ikke være så veldig overvektig? Etter det jeg har forstått, er det folk med kraftig overvekt som er i risikogruppen, ikke noen som så vidt bikker over "BMI-grensen".
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #39 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Les deg litt opp på hvem som har dødd av korona, og gjerne også hva de fleste av dem faktisk ender opp med å dø av. Anonymkode: fff60...3d8 Dette er det mest tullete svaret jeg leser på nett. Nei, dette er en diskusjon. Dersom du er uenig med argumentasjonen din så får du legge frem motargumentene dine. Ikke be meg "lese meg opp". Du har neppe "lest deg opp" nok du heller nemlig. Anonymkode: 051d6...d3f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #40 Skrevet 10. april 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde ikke de med astma var i risikogruppen. Faen, jeg har astma og jobber et sted hvor jeg møter langt over 100 personer/kunder hver dag og vi har ingen vegg/skjerm i mellom oss og kunden🙊 Burde kanskje holdt meg hjemme. Anonymkode: 508f9...bab Hvis du har astma og den er velbehandlet, så er du ikke i risikogruppen. Anonymkode: 5e7c9...c90
Fremhevede innlegg