Gå til innhold

Pilates - hvor lenge?

Fremhevede innlegg

Gjest tull og tøys
Skrevet
Hun trener med frivekter og apparater. Hva faen er poenget ditt? Hvis pilates har gitt deg finere kropp enn hun på linken' date=' så gratulerer, men strutsen ved siden av meg sier at du lyver.[/quote']

I teksten til linken din står det at hun har trent både sit ups og push ups. Poenget mitt er at det er flere enn meg som mener at det er mulig å trene styrke uten vekter...

Jeg har aldri sagt at jeg har finere kropp enn dama på bildet, det kommer jeg aldri til å få. Jeg synes at Pilatesinstruktøren min har finere kropp enn dama på bildet (jeg kommer aldri til å få like fin kropp som instruktøren min heller).

Videoannonse
Annonse
Gjest Mito24
Skrevet

Det står at hun begynte å trene pushups og situps som fjortenåring. Etterhvert (for mange år siden) begynte hun å trene med virkelige vekter. Jeg kan garantere deg at hun ikke ville sett slik ut om hun hadde holdt seg til pushups og situps.

Gjest Mito24
Skrevet

Jeg tipper også at pilatesinstruktøren din trener med vekter i tillegg. Spør hun.

Gjest tull og tøys
Skrevet
Det står at hun begynte å trene pushups og situps som fjortenåring. Etterhvert (for mange år siden) begynte hun å trene med virkelige vekter. Jeg kan garantere deg at hun ikke ville sett slik ut om hun hadde holdt seg til pushups og situps.

Poenget mitt er at hun har også trent uten vekter som belastning. Jeg tror heller ikke hun hadde sett slik ut hvis hun ikke hadde trent med vekter.

Hvis målet ditt er å bli som Lene Hansen er det sikkert hensiktsmessig med vekttrening. Det var i grunnen ikke det denne tråden handlet om. Du kan likevel ikke påstå at man ikke kan få resultat (tonede muskler) ved å velge en annen type trening (Pilates).

Gjest Chachapuma iil
Skrevet

Nok nå, jenter!!

Forskjellige kropper (vekt/kroppsbygning/lange og korte muskelfibre og alt det der),

forskjellige preferanser (for treningsform),

forskjellige mål (vektnedgang/fitness/oppstramming),

forskjellige bakgrunner (yoga vs bodybuilding f.eks.)

Det er GREIT at dere er uenige, og det alle kan enes om er at alle har forskjellige resultater av Pilates. Prøv det og finn ut hva som passer for deg, funker det ikke så la det vær, funker det så fortsett, innbiller du deg at det funker bare fordi du trenger å tro det så fortsett da også!! :)

Som med all trening, enten det er vekter i fitness-studio eller Pilates, gjelder de samme reglene:

-øvelsene må utføres riktig for å unngå slitasje og for å oppnå ønsket effekt

-det hjelper ikke med trening hvis ikke kostholdet følger med

- og det eneste som garantert IKKE hjelper for fasongen er å sitte på KG og krangle!

Opp og hopp, med vekter eller Pilates-DVD!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke den dama hadde fin kropp jeg da. Men jeg har aldri likt muskler heller, ihvertfall ikke på damer

Gjest Mito24
Skrevet

Poenget mitt er at hun har også trent uten vekter som belastning. Jeg tror heller ikke hun hadde sett slik ut hvis hun ikke hadde trent med vekter.

Hvis målet ditt er å bli som Lene Hansen er det sikkert hensiktsmessig med vekttrening. Det var i grunnen ikke det denne tråden handlet om. Du kan likevel ikke påstå at man ikke kan få resultat (tonede muskler) ved å velge en annen type trening (Pilates).

Hva er "tonede muskler"? Kan du definere begrepet? Det er fysisk umulig å gjøre musklene "lenger". Det eneste du kan gjøre, er å få de mer definert (mindre kroppsfett) og større.

Gjest Mito24
Skrevet
Jeg synes ikke den dama hadde fin kropp jeg da. Men jeg har aldri likt muskler heller' date=' ihvertfall ikke på damer[/quote']

Du foretrekker fett, kanskje?

Gjest Jalileh
Skrevet

Hva var poenget med denne jenta?

At hun er fin?

Skjønner ikke hvorfor du linker til henne. For jeg tror faktisk ikke så mange vil se ut som henne. Hun er ikke noe forbilde for meg i allefall hvis det er det du tror.

dessuten er hun super-deffet, det vet du vel?

Gjest Gjest
Skrevet

Heller litt fett enn definerte muskler. Spesielt på damer synes jeg det er forferdelig harry. En mann kan til nød ha litt definerte armer, men da mener jeg LITT og absolutt ikke muskelbunt-armer

Gjest Hjelpende ånd
Skrevet

Debatten fortsetter på "Har Lene Hansen fin kropp"?

Pilatesdebatten har sklidd ut forlengst, måtte den hvile i fred.

Gjest Mito24
Skrevet

Selvfølgelig vet jeg det.

Jeg regner med at det er mange her som gjerne ville hatt kroppen hennes. Om de vil innrømme det, er en annen sak.

Grunnen til at jeg la ut linken, var å illustrere hvor viktig er det å inkludere styrketrening i et treningsprogram.

Skrevet

Mito24, det er opprettet en helt ny tråd bare for deg.

Gjest Mito24
Skrevet
Mito24' date=' det er opprettet en helt ny tråd bare for deg.[/quote']

Det er fantastiske nyheter.

Skrevet

Det er faktisk ganske mange som foretrekker litt underhudsfett her og der. Selv slkulle jeg gjerne vært litt slankere og hatt mer definerte muskler, men å ha en deffet kropp skrapt for alt som er av fett? Aldri i livet!!

Gjest Jalileh
Skrevet

Ja ooookey :ler:

Men.. hvorfor skal man nekte for at man vil ha en sånn kropp?

Og mener du at jeg antageligvis lyver om at jeg ikke syns kroppen hennes er fin, siden de fleste ikke vil innrømme det altså?

Gjest Hvorfor
Skrevet

Hvorfor bruke pilatestråden tilå diskutere noe som har et eget tema?

Gjest tull og tøys
Skrevet
Grunnen til at jeg la ut linken' date=' var å illustrere hvor viktig er det å inkludere styrketrening i et treningsprogram.[/quote']

De fleste skjønner at styrketrening er viktig.

Jeg mener du tar feil når du sier at man ikke kan trene styrke uten vekter. For det er mange som får resultat med å bruke egen kropp som belastning. Jeg savner fremdeles dokumentasjon på at det ikke går an å få mer muskler hvis du trener uten å bruke vekter.

Gjest Jalileh
Skrevet

Nei, nå er det slutt på knebøy, situps og armhevninger.

Det fungerer jo ikke i det hele tatt.

Vekter er tingen. :ironi:

Gjest Mito24
Skrevet

Fordi

det

er

umulig

å

øke

belastningen

Du vil, som en følge av dette, stagnere. Er du totalt utrent, vil du få fremgang en liten stund, men etter kort tid vil resultatene bli minimale. Muskelvekst kommer som et resultat av at muskulaturen blir satt under belastning større enn den er "vant til".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...