Gå til innhold

Pilates - hvor lenge?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har akkurat bestilt DVD-er... Har aldri trent og har vært mye syk, så tror dette holder leeeeenge for meg foreløpig

Gjest Mito24
Skrevet

97 kilo motstand holder for meg.... :wink:

Du veier mer enn meg.

Gjest tull og tøys
Skrevet
I pilates er belastningen begrenset til din egen kroppsvekt, i motsetning til et treningsstudio, hvor du har ubegrenset med belastning tilgjengelig.

Om toppidrettsutøvere bruker pilates er ikke relevant, vi diskuterer her hvorvidt pilates er effektivt for estetisk kroppsforandring. Funksjonell trening er noe helt annet.

OK så pilates funker for funskjonell trening, men du kan ikke bygge kropp? Den styrketreningen du gjør ved pilates vil ikke ha virkning? Fordi man bruker egen vekt som belastning? Armhevninger og sit ups kan bare kuttes ut fra all trening?

Det virker ikke som om du kan mye om Pilates Mito24. I det pilatesstudioet hvor jeg trener er det i alle fall flere apparater hvor det er forskjellig grader av belastning.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

OK så pilates funker for funskjonell trening, men du kan ikke bygge kropp? Den styrketreningen du gjør ved pilates vil ikke ha virkning? Fordi man bruker egen vekt som belastning? Armhevninger og sit ups kan bare kuttes ut fra all trening?

Det virker ikke som om du kan mye om Pilates Mito24. I det pilatesstudioet hvor jeg trener er det i alle fall flere apparater hvor det er forskjellig grader av belastning.

Nja.. kanskje det er bra å trene for de overvektige`? Eller for de som aldri har trent før?

Det kan jeg godt gå med på, men jeg tror ikke dette er noen "god" trening hvis man har litt kondis eller muskler i fra før av. Det nekter jeg å tro.

Gjest tull og tøys
Skrevet
Nja.. kanskje det er bra å trene for de overvektige`? Eller for de som aldri har trent før?

Det kan jeg godt gå med på, men jeg tror ikke dette er noen "god" trening hvis man har litt kondis eller muskler i fra før av. Det nekter jeg å tro.

Min egen treningsbakgrunn er 25 år med håndball (ikke landslagsnivå, men trening flere ganger i uken) og flere år med tennis, ridning og nå to år med pilates. Jeg har aldri vært overvektig. Er resultat da innbilte?

Jeg har ikke noe problem med at noen ikke liker pilates for det er en spesiell treningsform, men å si at den ikke har noen effekt er et tegn på arroganse og uvitenhet.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Min egen treningsbakgrunn er 25 år med håndball (ikke landslagsnivå, men trening flere ganger i uken) og flere år med tennis, ridning og nå to år med pilates. Jeg har aldri vært overvektig. Er resultat da innbilte?

Jeg har ikke noe problem med at noen ikke liker pilates for det er en spesiell treningsform, men å si at den ikke har noen effekt er et tegn på arroganse og uvitenhet.

Arroganse? :hoho:

DET var dagens!

Hvor lang tid tok det før du så resultater da?

Gjest tull og tøys
Skrevet

Arroganse? :hoho:

DET var dagens!

Hvor lang tid tok det før du så resultater da?

Dette er vel et supereksempel på arroganse!

Gi meg noen faglige argumenter så skal jeg vurdere å ta deg seriøst. Det må vel gå an å ha andre erfaringer enn du har.

Jeg så vel resultat etter ca to mnd, det var ikke jeg som så det først engang, men kollegaer som kommenterte...

Gjest LailaP
Skrevet

Jeg tror *sexy* cat rett og slett ikke får til å utføre øvelsene riktig, og derfor uteblir motstand og resultat. Pilates er en flott trengingsform som beskytter mot belastningsskader.

Gjest Mito24
Skrevet

Armhevninger og situps er ganske ubrukelig trening, det er helt korrekt.

Skrevet

mito24; hva slagss trening er det du anbefaler da? som har minimal fare for belastningsskader og som man får fin kropp av? Jeg har trent MYE oppgjennom og jeg har aldri hatt så mye utbytte av en trening som jeg har av pilates, i kombinasjon med kondisjonstrening!

Gjest Mito24
Skrevet
mito24; hva slagss trening er det du anbefaler da? som har minimal fare for belastningsskader og som man får fin kropp av? Jeg har trent MYE oppgjennom og jeg har aldri hatt så mye utbytte av en trening som jeg har av pilates' date=' i kombinasjon med kondisjonstrening![/quote']

En kombinasjon av trening med vekter, kondisjonstrening og et riktig kosthold.

Skrevet

men å trene med vekter sliter på ledd og det er stor fare for belastningsskader, hva skal man trene, mener du, når man ikke vil utsette seg for unødvendig slitasje og belastningsskader. Det er en grunn til at pilates brukes i så stor grad av ballettdansere, turnere og andre idrettsutøvere som trenger lange slanke muskler. Har en venninne som studerte dans i Chicago, USA og hun sverger fortsatt til pilates.

Gjest Mito24
Skrevet
men å trene med vekter sliter på ledd og det er stor fare for belastningsskader' date=' hva skal man trene, mener du, når man ikke vil utsette seg for unødvendig slitasje og belastningsskader. Det er en grunn til at pilates brukes i så stor grad av ballettdansere, turnere og andre idrettsutøvere som trenger lange slanke muskler. Har en venninne som studerte dans i Chicago, USA og hun sverger fortsatt til pilates.[/quote']

Fordelene med å trene med vekter er langt større en ulempene. Du reduserer sjansen for benskjørhet betraktelig, du får mindre fett på kroppen, lavere sjanse for diabetes, osv osv. I tillegg ser du bedre ut.

Se på kroppen til denne jenten for eksempel: http://www.iform.no/pub/art.php?id=294

Hun trener med vekter fem ganger i uken.

Gjest tull og tøys
Skrevet

Dama har fin kropp ingen tvil om det, men så har hun da også trent, sit ups, push ups og andre styrkeøvelser som bruker kroppen som belastning. Synd du ikke kunne være der å rådgi henne da Mito24 så hadde hun vel vært ennå finere i dag.

Personlig synes jeg at kropper med mer tonede muskler er finere enn typiske fitnesskropper, og det er det du får på pilates…

Gjest Mito24
Skrevet
Dama har fin kropp ingen tvil om det, men så har hun da også trent, sit ups, push ups og andre styrkeøvelser som bruker kroppen som belastning. Synd du ikke kunne være der å rådgi henne da Mito24 så hadde hun vel vært ennå finere i dag.

Personlig synes jeg at kropper med mer tonede muskler er finere enn typiske fitnesskropper, og det er det du får på pilates…

Hun trener med frivekter og apparater. Hva faen er poenget ditt? Hvis pilates har gitt deg finere kropp enn hun på linken, så gratulerer, men strutsen ved siden av meg sier at du lyver.

Gjest no-no
Skrevet

Til Mito24

Nå begynner du å bli ganske usaklig her. Greit at du liker Lene Hansen sin kropp. Smaken er som baken, delt og noen foretrekker en annen kroppstype enn du. Pilates og styrketrening med vekter er da tross alt to forskjellige treningsformer og du kan ikke sammenligne resultatet du får.

Synes du bør begynne å svare seriøst hvis du vil bli tatt seriøst, ikke bare slenge fra deg masse tull fordi du ikke har tro på en treningsform som du sikkert ikke engang har prøvd selv.

Skrevet

De finnes flere typer Pilates.

Der hvor jeg trener hadde de en type Pilates som var kombinert med både Yoga og Aerobic. Relativt hard trening, selv for de som var trente fra før.

Jeg har ikke så stor tro på at man blir slankere av å ligge på stuegulvet et par ganger i uken, men kombinert med litt futt, fart og styrketrening tror jeg absolutt at det kan gi gode resultater.

Gjest Mito24
Skrevet
Til Mito24

Nå begynner du å bli ganske usaklig her. Greit at du liker Lene Hansen sin kropp. Smaken er som baken, delt og noen foretrekker en annen kroppstype enn du. Pilates og styrketrening med vekter er da tross alt to forskjellige treningsformer og du kan ikke sammenligne resultatet du får.

Synes du bør begynne å svare seriøst hvis du vil bli tatt seriøst, ikke bare slenge fra deg masse tull fordi du ikke har tro på en treningsform som du sikkert ikke engang har prøvd selv.

De aller, aller fleste vil være enige med meg i at Lene Hansen har en særdeles attraktiv kropp. Trening med vekter har i stor grad bidratt til denne kroppen.

Godtar du disse to premissene, vil det følge logisk at seriøs trening med vekter bør inkluderes for alle jenter som bedriver estetisk motivert trening.

Vil du drive med pilates i tillegg, så værsågod, men la ikke en slik ubrukelig form for trening få majoriteten av din tilsatte tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...