Gå til innhold

Pilates - hvor lenge?

Fremhevede innlegg

Gjest Queenie
Skrevet

Hvor lang tid går det før man ser noen resultater av Pilatestreningen? Og hvor ofte har du da trent hver uke? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Hva slags resultat forventer du av Pilates?

man kan umulig gå ned i vekt av pilates. ei heller tror jeg man kan få særlig til oppstramming eller muskler.

Har selv prøvd det noen ganger, og jeg syns det var...ja, slapphetstrening.

Så, jeg tror i såfall det vil gå en gooood stund før du ser resultater (hvis du ser noen i det hele tatt?).

Gjest _Krølltopp_
Skrevet

det spørs hva utgangspunktet ditt er :)

Jeg så resultater med 20 min trening annen hver dag, på to uker. etter fire uker så samboer det :)

Gjest Mito24
Skrevet

Veldig, veldig lenge. Pilates er en meget lite effektiv treningsform.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har absolutt tro på pilates. Hvis du synes det er slappt så gjør det det sannsynligvis ikke riktig.

Jeg kjenner flere som driver med det som eneste treningsform, og kan bekrefte at en over litt tid kan se resultater. Det er nok ikke det du bør begynne med hvis du ønsker raske resultater, men hvis du har litt tolmodighet så blir det bra :)

Gjest Jalileh
Skrevet
Jeg har absolutt tro på pilates. Hvis du synes det er slappt så gjør det det sannsynligvis ikke riktig.  

Jeg kjenner flere som driver med det som eneste treningsform, og kan bekrefte at en over litt tid kan se resultater. Det er nok ikke det du bør begynne med hvis du ønsker raske resultater, men hvis du har litt tolmodighet så blir det bra  :)

Jeg syns heller ikke pilates er noe særlig.

Og jeg finner det merkelig at så mange bedriver det (på dette forum). Det kan nok være bra som supplerende trening, men ikke noe mer enn det. Og jeg gjør det helt riktig. ;)

Skrevet

Jeg er veldig utrent og svetter skikkelig når jeg trener :oops: merker fort forskjell selv, men tror ikke jeg ser noen forskjell. Det er jo bare styrketrening så regner med det tar litt tid før jeg ser noe.

Skrevet

Jeg har trent Pilates noen uker og føler forskjell. Har akkurat gjennomgått et svangerskap så denne treningen er nok midt i blinken for meg. (=Har fått strammet opp magen).

Er ikke overvektig. Trener mer for å stramme meg litt opp og få bedre holdning. Derfor synes jeg Pilates passer for meg.

Gjest gjest1
Skrevet

Det kommer jo selvsagt ann på hva en ønsker å oppnå. Ønsker er bedre kondis sier det seg selv at pilates ikke er det rette. Men om en ønsker en strammere og smidigere kropp er pilates bra.

Som ¤Arwen¤ sier så er jo pilates en form for styrketrening, så en må jo se på som ett alternativ til f.eks. apparattrening.

Gjest porselen
Skrevet

Jeg bruker pilates jevnlig og har merket god forskjell, men jeg bruker det i tillegg til kondisjonstrening. Jeg trener pilates hjemme og har to dvd, den ene er utrolig treig mens den andre er til å bli svett av. Jeg går fort lei så jeg må veksle mellom forskjellige treningsformer.

Gjest Mito24
Skrevet
Det kommer jo selvsagt ann på hva en ønsker å oppnå. Ønsker er bedre kondis sier det seg selv at pilates ikke er det rette. Men om en ønsker en strammere og smidigere kropp er pilates bra.  

Som ¤Arwen¤ sier så er jo pilates en form for styrketrening, så en må jo se på som ett alternativ til f.eks. apparattrening.

Pilates vil ikke hjelpe deg nevneverdig til en strammere og "smidigere" kropp.

Gjest gundahunda
Skrevet

Pilates vil ikke hjelpe deg nevneverdig til en strammere og "smidigere" kropp.

helt enig.

det virker som om at de som "trener" pilates er litt late.

de tror nemlig dette er skikkelig trening, også puster de lettet ut over at de kan trene noe som ikke får dem til å puste å pese, og får da illusjoner om at de har blitt slankere og strammere.

Noe som nesten er umulig med denne type trening.

Skrevet
Veldig' date=' veldig lenge. Pilates er en meget lite effektiv treningsform.[/quote']

Kan du henvise til noen artikler eller er det bare din personlige mening?

Jeg har hatt gode resultater av Pilates, og blir absolutt svett og merker at jeg får brukt kroppen.

Hilsen Trille

Gjest Mito24
Skrevet

Det er en konsekvens av at treningsformen:

a) Ikke forbrenner mange kalorier

B) Ikke inneholder nok belastning til at musklene vil vokse (noe de må gjøre om du vil ha en "strammere" kropp)

Gjest Marianna Panna i.l
Skrevet

Så de som sier de ser forskjell og som har brukt denne treningsformen bare lyver?

Jeg velger heller å tro på de som har prøvd det selv og som sier det fungerer. Jeg har prøvd det selv og merker at det tar i musklene. Jeg tror nok ikke jeg skal blir veldig slank av denne treningsformen alene, men at kroppen strammes opp har jeg absolutt tro på. Det er da ikke noe nytt å bruke egen kropp som motvekt?

Gjest Mito24
Skrevet

Gjør som dere vil, jeg bryr meg ikke.

Men tro meg når jeg sier dette; vil dere virkelig forandre kroppen deres til det bedre, er ikke pilates veien å gå.

Skrevet

Mito24: Du svarer jo ikke på spørsmålet - du bare kommer med påstander...... Da blir det lite interessant å høre på synspunktene dine. Har du noen som helst bakgrunn for å komme med disse påstandene? Har du selv trent Pilates?

Jeg har Pilates-DVD'er til hjemmebruk, og synes det er veldig effektivt. Trener aktivt kampsport ved siden av, men dette tar på en helt annen måte. Det er ypperlig kombinasjon av fleksibilitet og kontroll. Og faktisk ganske vanskelig å få utføre endel av øvelsene - jeg blir mer enn sliten nok av å gjøre dem, enda jeg ikke er myk nok til å gjøre dem perfekt.

Mange av de som sverger til treningsstudio og tunge vekter gjør øvelsene feil: De slenger ivei i kjempefart, blir slitne og fornøyde - men de glemmer at du får mye mer effekt når du gjør øvelsene rolig og kontrollert.

Jeg merker forskjell på kroppen bare etter et par dagers trening, men da er det gjerne en kombinasjon av utholdenhetstrening, Pilates og fornuftig kosthold. Skal ned en buksestørrelse før neste helg, og tror det skal være mulig.......

Gjest tull og tøys
Skrevet
Men tro meg når jeg sier dette; vil dere virkelig forandre kroppen deres til det bedre' date=' er ikke pilates veien å gå.[/quote']

Dette er noe tull. Som alle andre treningsformer er effekten avhengig av belastning. Hvis en ikke sliter er det ingen effekt. Jeg har trent pilates i pilatesstudio tre ganger i uken i to år (har egen instruktør) det er helt klart at treningen har effekt når det gjelder strammere og smidigere kropp.

Det er en grunn til at flere toppidrettsutøvere bruker pilates i tillegg til annen trening...

Skrevet

Jeg kan love at man har utbytte av å trene pilates. Da jeg hadde bekkenløsning kunne jeg nesten ikke røre på meg, veide 90 kg fordi jeg ikke kunne bevege meg etter fødsel, eller under svangerskapet. Datteren min er i dag 20 mnd og jeg kan gjøre alt med henne. Dette fordi jeg begynte sagte men sikkert med å trene pilates. Da jeg hadde fått bygget opp nok muskler i bekkenet og i mage og rygg kunne jeg trene hardere. Hadde ikke pilates gitt muskler hadde jeg ikke kunnet løpe og sykle og alt annet jeg vil i dag! Hele poenget med pilates er at du skal stramme rompe, mage og bekkenet. Da må du bruke muskler! I tillegg er de fleste av øvelsene slik at man må bruke magemusklene veldig aktivt!

Dere som aldri har prøvd pilates (riktig) bør heller ikke uttale dere. Har dere vært på nybegynner time en gang har dere sansynligvis heller ikke fått noen følelse for det.

Foresten så veier jeg i dag 72 kg, og mange av de kiloene gir jeg æren til pilates for at jeg har tatt av!

Gjest Mito24
Skrevet

I pilates er belastningen begrenset til din egen kroppsvekt, i motsetning til et treningsstudio, hvor du har ubegrenset med belastning tilgjengelig.

Om toppidrettsutøvere bruker pilates er ikke relevant, vi diskuterer her hvorvidt pilates er effektivt for estetisk kroppsforandring. Funksjonell trening er noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...