Gå til innhold

Har svigermor brutt karantene reglene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan mener du hun skulle ha brutt regler som ikke eksisterte på det tidspunktet? Ærlig talt...

Anonymkode: 19c25...965

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oioi, her var det flust av avslørende informasjon om hvem svigermoren din er 🤔

Anonymkode: 323ba...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle som har vært på utenlandsreise fra og med den 27, februar skulle rett i karentene ved hjemkomst, så din svigermor skulle vært i karentene fra den 10 mars ja.  Vi ble opplyst om det vi som kom fra Gran Canaria  den 14. Mars.  Påbudet hadde tilbakevirkende kraft som noen opplyser her. Vi skulle vært lenger, men ble sendt hjem etter tidligere.  Svigermoren din hadde kun lov å være ute og lufte seg og holde avstand til folk. 

Anonymkode: a5406...96e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle som har vært på utenlandsreise fra og med den 27, februar skulle rett i karentene ved hjemkomst, så din svigermor skulle vært i karentene fra den 10 mars ja.  Vi ble opplyst om det vi som kom fra Gran Canaria  den 14. Mars.  Påbudet hadde tilbakevirkende kraft som noen opplyser her. Vi skulle vært lenger, men ble sendt hjem etter tidligere.  Svigermoren din hadde kun lov å være ute og lufte seg og holde avstand til folk. 

Anonymkode: a5406...96e

Tiltakene fikk tilbakevendende kraft ja, men de kom ikke før den 13. Så med mindre svigermor er sjaman durek kunne hun ikke visst om den tilbakevendende kraften før den 13, da alle fikk informasjonen om det. 

Anonymkode: bd9be...f7d

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er en snill og føyelig svigerdatter, men jeg kan ikke fordra henne for hun er alltid så selvgod og høy på seg selv. Hun gjør aldri noe feil, ingen er så flink som henne, så pen som henne osv. Hun er veldig rask til å korrigere meg hvis det er noe, så nå tenkte jeg at jeg endelig skulle klare å ta henne på noe😏

Anonymkode: 580c5...f63

Hvorfor er hun slik mot deg, tenker du? I og med at du overhodet tenker i disse retninger, som du gjør i HI. Så blir jeg forundret over, om ikke oppførselen fra hennes side, er selvforsynt fra deg selv. I det store og hele, så skriver du ingenting om at hun direkte er "ekkel" mot deg? Her er det bare du som rett og slett er en svigerdatter fra helvete, som en annen her skrev.

Snakk om å kaste bort dyrebar energi, den kan du heller få brukt til noe positivt. Du velger selv hvor stor del av livet ditt, hun skal ha. Du burde heller da velge å ikke blande hun inn i ditt liv, foruten når mannen din er tilstede og du må ha hun rundt deg. For den oppførselen du kommer med her, er rett og slett motbydelig føler jeg.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: a2323...e9d

23

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

23

Hvorfor er du så utakknemlig, som får bo i sokkelleiligheten?!

Anonymkode: 9521f...cd7

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så utakknemlig, som får bo i sokkelleiligheten?!

Anonymkode: 9521f...cd7

Vi betaler like mye i leie som om det hadde bodd noen fremmede her. 8500+strøm/tv/bredbånd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi betaler like mye i leie som om det hadde bodd noen fremmede her. 8500+strøm/tv/bredbånd

Så flytt da vel!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom hun har hatt besøk i karantenetiden, er definitivt loven brutt, og hun må anmeldes til politiet. Har hun reist utenlands, er nok også loven brutt, etter som den skulle ha tilbakevirkende kraft. Politiet vil nok bare komme og arrestere henne og holde henne i varetekt fram til rettssaken kommer opp. Er hun mer uheldig, kommer de med innsatsstyrken og truer med våpen før hun blir brutalt lagt i bakken og fengslet.

Anonymkode: fae07...7a6

AnonymBruker
Skrevet

Nei hun visste kanskje ikke om karantenen, men å reise rundt når man egentlig ikke må, synes jeg er litt feil i disse tider. Hun er ikke i en samfunnskritisk jobb, hun kom fra "sommerhuset" i sør-europa og reiste til Stockholm på hudpleiekonferanse dagen etterpå fordi hun er daglig leder i et parfymeri. 

Ts

«I disse tider» gjelder ikke for 10. mars, da var det ingen restriksjoner 😉

Anonymkode: 774bf...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke krav om karantene den 10. Mars, så nei. Hun har ikke brutt karantenereglene. Du virker som svigerdatteren fra helvete 😳

Anonymkode: 5c75c...9ec

Enig! 

Anonymkode: 18fa2...726

AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor kom hjem fra et land i Sør- Europa den 10 mars. Istedenfor å gå rett i karantene dro hun til Sverige på jobb dagen etter, og kom hjem til Trondheim to dager senere, altså fredag 13 mars.

Da gikk hun i karantene i to uker, og tok det alvorlig. Hun var ute og gikk tur men gikk ikke i matbutikken og handlet.  Hun har ikke vært forkjølet eller korona syk.  Jeg ble helt sjokkert over at hun ikke gikk i karantene tirsdag 10. men at hun dro til et nytt land dagen etter, og mener at det er karantenebrudd og at hun burde hatt en bot på 20.000. Hun sier at hun måtte gjøre ferdig den siste jobben før hun gikk i karantene og at  hun ikke har gjort noe galt. 

Hva mener dere? 🤔 

Jeg mener du skal passe dine egne saker. 

Anonymkode: 8955a...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg svelger noen kameler og prøver ikke å bry meg så mye, men akkurat nå hadde jeg lyst å ta henne på noe. Hun er en sånn person som hele tiden skal korrigere og ta noen på det de gjør.Hvis det var jeg som hadde foretatt de reisene så hadde hun vært ganske frampå med å arrestere meg, og si at det var galt det jeg hadde gjort.

De siste ukene, selv når hun satt i karantene, hadde hun  venninner på besøk for å drikke prosecco, og det var ikke de samme venninnene så kom hver gang.Hun tenker at så lenge de ikke er mer enn 5 av gangen, så gjør det ingenting om det er forskjellige personer hver gang. Ikke satt de en meter fra hverandre og de klemte også, men hun forsvarte det med at hun ikke var forkjølet og det var ikke de andre heller. 

Ts

Det var ikke karantene i Sverige 10. mars, så jeg kan ikke se at det var galt å dra dit da. Det var karantene da hun kom tilbake 13. mars, og det holdt hun. Høres altså ut som hun gjorde alt riktig. Men å ha besøk av mange forskjellige før 27. mars, er ikke riktig.

Nei hun visste kanskje ikke om karantenen, men å reise rundt når man egentlig ikke må, synes jeg er litt feil i disse tider. Hun er ikke i en samfunnskritisk jobb, hun kom fra "sommerhuset" i sør-europa og reiste til Stockholm på hudpleiekonferanse dagen etterpå fordi hun er daglig leder i et parfymeri. 

Ts

Dette kvalifiserer til nødvendig reise.

Dersom hun har hatt besøk i karantenetiden, er definitivt loven brutt, og hun må anmeldes til politiet. Har hun reist utenlands, er nok også loven brutt, etter som den skulle ha tilbakevirkende kraft. Politiet vil nok bare komme og arrestere henne og holde henne i varetekt fram til rettssaken kommer opp. Er hun mer uheldig, kommer de med innsatsstyrken og truer med våpen før hun blir brutalt lagt i bakken og fengslet.

Anonymkode: fae07...7a6

Så alle som reiste før beskjeden kom 13. mars kan settes i kasjotten?

Anonymkode: b943a...7fc

• Opprett ny...