AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Min svigermor kom hjem fra et land i Sør- Europa den 10 mars. Istedenfor å gå rett i karantene dro hun til Sverige på jobb dagen etter, og kom hjem til Trondheim to dager senere, altså fredag 13 mars. Da gikk hun i karantene i to uker, og tok det alvorlig. Hun var ute og gikk tur men gikk ikke i matbutikken og handlet. Hun har ikke vært forkjølet eller korona syk. Jeg ble helt sjokkert over at hun ikke gikk i karantene tirsdag 10. men at hun dro til et nytt land dagen etter, og mener at det er karantenebrudd og at hun burde hatt en bot på 20.000. Hun sier at hun måtte gjøre ferdig den siste jobben før hun gikk i karantene og at hun ikke har gjort noe galt. Hva mener dere? 🤔 Anonymkode: 580c5...f63
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min svigermor kom hjem fra et land i Sør- Europa den 10 mars. Istedenfor å gå rett i karantene dro hun til Sverige på jobb dagen etter, og kom hjem til Trondheim to dager senere, altså fredag 13 mars. Da gikk hun i karantene i to uker, og tok det alvorlig. Hun var ute og gikk tur men gikk ikke i matbutikken og handlet. Hun har ikke vært forkjølet eller korona syk. Jeg ble helt sjokkert over at hun ikke gikk i karantene tirsdag 10. men at hun dro til et nytt land dagen etter, og mener at det er karantenebrudd og at hun burde hatt en bot på 20.000. Hun sier at hun måtte gjøre ferdig den siste jobben før hun gikk i karantene og at hun ikke har gjort noe galt. Hva mener dere? 🤔 Anonymkode: 580c5...f63 Det var vel ikke krav om karantene etter utenlandsreise før den 12.mars? Så hun visste vel ikke det den 10. Anonymkode: c17d3...587 20
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Det var ikke krav om karantene den 10. Mars, så nei. Hun har ikke brutt karantenereglene. Du virker som svigerdatteren fra helvete 😳 Anonymkode: 5c75c...9ec 36
Determegja Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Den karantenereglene kom fredag 13 mars og hadde tilbakevirkende kraft. 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Troller du eller bare hater du svigermoren din? Disse karantenereglene ble ikke innført før 13. mars.. Anonymkode: cac28...967 6
Determegja Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 Akkurat nå, Determegja skrev: Den karantenereglene kom fredag 13 mars og hadde tilbakevirkende kraft. Eller jeg hørte om den 13 mars og satt i karantene til 14 mars 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke krav om karantene den 10. Mars, så nei. Hun har ikke brutt karantenereglene. Du virker som svigerdatteren fra helvete 😳 Anonymkode: 5c75c...9ec Nei jeg er en snill og føyelig svigerdatter, men jeg kan ikke fordra henne for hun er alltid så selvgod og høy på seg selv. Hun gjør aldri noe feil, ingen er så flink som henne, så pen som henne osv. Hun er veldig rask til å korrigere meg hvis det er noe, så nå tenkte jeg at jeg endelig skulle klare å ta henne på noe😏 Anonymkode: 580c5...f63
Illuminatum Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min svigermor kom hjem fra et land i Sør- Europa den 10 mars. Istedenfor å gå rett i karantene dro hun til Sverige på jobb dagen etter, og kom hjem til Trondheim to dager senere, altså fredag 13 mars. Da gikk hun i karantene i to uker, og tok det alvorlig. Hun var ute og gikk tur men gikk ikke i matbutikken og handlet. Hun har ikke vært forkjølet eller korona syk. Jeg ble helt sjokkert over at hun ikke gikk i karantene tirsdag 10. men at hun dro til et nytt land dagen etter, og mener at det er karantenebrudd og at hun burde hatt en bot på 20.000. Hun sier at hun måtte gjøre ferdig den siste jobben før hun gikk i karantene og at hun ikke har gjort noe galt. Hva mener dere? 🤔 Anonymkode: 580c5...f63 Hun har gjort alt riktig 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg er en snill og føyelig svigerdatter, men jeg kan ikke fordra henne for hun er alltid så selvgod og høy på seg selv. Hun gjør aldri noe feil, ingen er så flink som henne, så pen som henne osv. Hun er veldig rask til å korrigere meg hvis det er noe, så nå tenkte jeg at jeg endelig skulle klare å ta henne på noe😏 Anonymkode: 580c5...f63 Så synd du bomma da Anonymkode: 28244...ece 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 Jeg tenker uansett om jeg liker svigermoren min eller ei,at det var uansvarlig å reise rundt i mange land i løpet av et par døgn, når Corona utbruddet var på sitt verste. Jeg hadde ikke fått meg til å gjøre det, jeg hadde holdt meg hjemme og gjort jobben via Skype. Ts Anonymkode: 580c5...f63 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg er en snill og føyelig svigerdatter, men jeg kan ikke fordra henne for hun er alltid så selvgod og høy på seg selv. Hun gjør aldri noe feil, ingen er så flink som henne, så pen som henne osv. Hun er veldig rask til å korrigere meg hvis det er noe, så nå tenkte jeg at jeg endelig skulle klare å ta henne på noe😏 Anonymkode: 580c5...f63 Det at du ønsker å ta henne på noe, sier jo faktisk mer om deg enn henne? Hva med å svelge noen kameler. Ja, noen mennesker er slike - men deal with it. Anonymkode: bb423...367 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker uansett om jeg liker svigermoren min eller ei,at det var uansvarlig å reise rundt i mange land i løpet av et par døgn, når Corona utbruddet var på sitt verste. Jeg hadde ikke fått meg til å gjøre det, jeg hadde holdt meg hjemme og gjort jobben via Skype. Ts Anonymkode: 580c5...f63 Mennesker I enkelte samfunnskritiske jobber er faktisk udratt karanten om de er symptomfri. Jeg kon fra Hellas i mars, har ikke vært i karantene. Dessuten kunne ikke din svigermor ha visst at hun burde blitt hjemme på det tidspunktet for det visste ingen. Ikke du heller selvom du liker å tro det. Anonymkode: bd9be...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at du ønsker å ta henne på noe, sier jo faktisk mer om deg enn henne? Hva med å svelge noen kameler. Ja, noen mennesker er slike - men deal with it. Anonymkode: bb423...367 Ja jeg svelger noen kameler og prøver ikke å bry meg så mye, men akkurat nå hadde jeg lyst å ta henne på noe. Hun er en sånn person som hele tiden skal korrigere og ta noen på det de gjør.Hvis det var jeg som hadde foretatt de reisene så hadde hun vært ganske frampå med å arrestere meg, og si at det var galt det jeg hadde gjort. De siste ukene, selv når hun satt i karantene, hadde hun venninner på besøk for å drikke prosecco, og det var ikke de samme venninnene så kom hver gang.Hun tenker at så lenge de ikke er mer enn 5 av gangen, så gjør det ingenting om det er forskjellige personer hver gang. Ikke satt de en meter fra hverandre og de klemte også, men hun forsvarte det med at hun ikke var forkjølet og det var ikke de andre heller. Ts Anonymkode: 580c5...f63 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker I enkelte samfunnskritiske jobber er faktisk udratt karanten om de er symptomfri. Jeg kon fra Hellas i mars, har ikke vært i karantene. Dessuten kunne ikke din svigermor ha visst at hun burde blitt hjemme på det tidspunktet for det visste ingen. Ikke du heller selvom du liker å tro det. Anonymkode: bd9be...f7d Nei hun visste kanskje ikke om karantenen, men å reise rundt når man egentlig ikke må, synes jeg er litt feil i disse tider. Hun er ikke i en samfunnskritisk jobb, hun kom fra "sommerhuset" i sør-europa og reiste til Stockholm på hudpleiekonferanse dagen etterpå fordi hun er daglig leder i et parfymeri. Ts Anonymkode: 580c5...f63
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg svelger noen kameler og prøver ikke å bry meg så mye, men akkurat nå hadde jeg lyst å ta henne på noe. Hun er en sånn person som hele tiden skal korrigere og ta noen på det de gjør.Hvis det var jeg som hadde foretatt de reisene så hadde hun vært ganske frampå med å arrestere meg, og si at det var galt det jeg hadde gjort. De siste ukene, selv når hun satt i karantene, hadde hun venninner på besøk for å drikke prosecco, og det var ikke de samme venninnene så kom hver gang.Hun tenker at så lenge de ikke er mer enn 5 av gangen, så gjør det ingenting om det er forskjellige personer hver gang. Ikke satt de en meter fra hverandre og de klemte også, men hun forsvarte det med at hun ikke var forkjølet og det var ikke de andre heller. Ts Anonymkode: 580c5...f63 Dette tror jeg er løgn. Hvorfor skriver du først at hun tok karantenen alvorlig etter hun kom hjem fra Sverige, for så når du innser at du har feil skrive at hun har mange forskjellige venninner på besøk og klemmer og drikker? Slutt å være sjalu på svigermor og tenk på noe annet. Det er tullete og skinner rett igjennom! Anonymkode: 0032f...c1c 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg er løgn. Hvorfor skriver du først at hun tok karantenen alvorlig etter hun kom hjem fra Sverige, for så når du innser at du har feil skrive at hun har mange forskjellige venninner på besøk og klemmer og drikker? Slutt å være sjalu på svigermor og tenk på noe annet. Det er tullete og skinner rett igjennom! Anonymkode: 0032f...c1c Jeg kom på at hun hadde hatt venninner på besøk i da jeg skulle svare på et tidligere innlegg. Vi bor i kjellerleiligheten og de satt ute på terrassen så jeg både så og hørte de. Ts Anonymkode: 580c5...f63
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #17 Skrevet 7. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom på at hun hadde hatt venninner på besøk i da jeg skulle svare på et tidligere innlegg. Vi bor i kjellerleiligheten og de satt ute på terrassen så jeg både så og hørte de. Ts Anonymkode: 580c5...f63 Du må ha et bra liv som i det hele tatt gidder å bry deg. Hadde svigermor vært i risikogruppen og du var bekymret hadde jeg skjønt det, men... Få deg nå et liv, dette er bare stakkarslig. Anonymkode: bd9be...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #18 Skrevet 7. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom på at hun hadde hatt venninner på besøk i da jeg skulle svare på et tidligere innlegg. Vi bor i kjellerleiligheten og de satt ute på terrassen så jeg både så og hørte de. Ts Anonymkode: 580c5...f63 Hvorfor? Hvor gamle er dere? Anonymkode: a2323...e9d
poli10 Skrevet 7. april 2020 #19 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min svigermor kom hjem fra et land i Sør- Europa den 10 mars. Istedenfor å gå rett i karantene dro hun til Sverige på jobb dagen etter, og kom hjem til Trondheim to dager senere, altså fredag 13 mars. Da gikk hun i karantene i to uker, og tok det alvorlig. Hun var ute og gikk tur men gikk ikke i matbutikken og handlet. Hun har ikke vært forkjølet eller korona syk. Jeg ble helt sjokkert over at hun ikke gikk i karantene tirsdag 10. men at hun dro til et nytt land dagen etter, og mener at det er karantenebrudd og at hun burde hatt en bot på 20.000. Hun sier at hun måtte gjøre ferdig den siste jobben før hun gikk i karantene og at hun ikke har gjort noe galt. Hva mener dere? 🤔 Anonymkode: 580c5...f63 Jeg tenker du skulle hatt en bot på 20K jeg, så kanskje du lærte å slutte å legge deg opp i hva andre gjør.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #20 Skrevet 7. april 2020 Hun var ufornuftig, men hun har ikke brutt noen regeler. Spesielt når hun faktisk har holdt seg i ro siden 13. mars. Ville ikke hengt meg mer opp i det, hva tjener det, TS? Anonymkode: f88a9...c44
Anbefalte innlegg